عمران خان به دنبال «مذاکرات فوری» با دولت است زیرا اعضای اصلی حزب تحریک انصاف را ترک کردند

پاکستان: عمران خان به دنبال

عمران خان طی مصاحبه ای در محل اقامتش در لاهور صحبت می کند. با ادامه سرکوب اعضای حزبش، بن بست او با ارتش تشدید شده است. عکس فایل/AFP

عمران خان، نخست وزیر پیشین و رئیس حزب «طریق انصاف» پاکستان، از دولت تحت حاکمیت شهباز شریف خواسته است که ملاقات های فوری با مقامات دولتی برای او ترتیب دهد.

تصمیم خان برای دیدار با مقامات ایالتی در بحبوحه فشارهای فزاینده بر وی پس از سرکوب مقامات ارشد حزب تحریک انصاف و حامیانش در سراسر کشور اتخاذ شد.

عمران در گفتگوی زنده ای که در یوتیوب پخش شد، گفت: «من می خواهم برای مذاکره درخواست کنم زیرا آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد راه حل نیست.

مقالات مرتبط

پاکستان

بحران سیاسی پاکستان: بیش از 33 معترض طرفدار عمران خان در دادگاه نظامی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

پاکستان

عمران خان، نخست‌وزیر اسبق پاکستان می‌گوید که پلیس خانه او را محاصره کرده است و نگران دستگیری مجدد است

پس از بازداشت عمران خان در دادگاه عالی اسلام آباد در اوایل ماه جاری، پاکستانی که از قبل با کمبود نقدینگی مواجه بود، با یکی از بزرگترین بحران سیاسی خود مواجه شد.

مطابق با ژئو نیوزتعدادی از اعضای حزب تحریک انصاف پس از بحرانی که در 9 می رخ داد، از حزب خارج شدند.

ملکه بخاری سیاستمدار در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: “من حوادث نهم ماه مه را محکوم می کنم. برای هر پاکستانی، حوادث نهم می بسیار دردناک است.”

وی تصریح کرد که «انفصال» او از حزب دلیل فشار نبوده و «هیچکس مرا مجبور به این تصمیم نکرده است».

چیما در یک کنفرانس مطبوعاتی جداگانه گفت که او و همسرش به دلیل خشونتی که پس از دستگیری رئیس حزب تحریک انصاف رخ داد، نمی توانند به حزب تحت رهبری خان ادامه دهند.

«من خودم آنجا در خانه فرمانده سپاه بودم. از دیدن آنچه در آنجا اتفاق می افتد غمگین شدم. افرادی که در این امر دست داشته اند باید مجازات شوند.»

اسد عمر وزیر دارایی پیشین پاکستان نیز از سمت خود کناره گیری کرد و به منصب خود به عنوان دبیرکل حزب تحریک انصاف پایان داد. او گفت: «در این شرایط امکان رهبری حزب برای من وجود ندارد. من به عنوان دبیرکل و عضو کمیته مرکزی حزب تحریک انصاف استعفا می دهم.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.