عمران خان در پرونده القادر تراست به حبس 8 روزه محکوم شد

پاکستان: عمران خان در پرونده القادر تراست به حبس 8 روزه محکوم شد

حبس 14 روزه عمران خان توسط ناظر فساد در جریان رسیدگی به پرونده القادر تراست درخواست شد. این جلسه به ریاست قاضی محمد بشیر Image Courtesy AP برگزار شد

دستگیری عمران خان: عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان یک روز قبل از دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) در رابطه با پرونده القادر تراست بازداشت شد و دادگاه پاسخگویی روز چهارشنبه به پاسخگویی ملی اعطا شد. دفتر (NAB) یک بازداشت هشت روزه.

یک دادگاه جلسات، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف را در پرونده توشاخانا به طور جداگانه متهم کرد. خطوط پلیس اسلام آباد که در اواخر شب سه شنبه به عنوان محل دادگاه به عنوان “یک بار معافیت” اعطا شد، هر دو رسیدگی را تحت نظارت شدید برگزار کرد.

حبس 14 روزه عمران خان توسط ناظر فساد در جریان رسیدگی به پرونده القادر تراست درخواست شد. این جلسه به ریاست قاضی محمد بشیر برگزار شد.

خشونت،

خشونت، هرج و مرج و موارد دیگر: چگونه دستگیری عمران خان بی ثباتی را در پاکستان افزایش داده است

خشونت،

اعتراضات در سراسر پاکستان علیه دستگیری عمران خان آغاز شد

خواجه هریس، وکیل رئیس PTI، با این پیشنهاد مخالفت کرد و مدعی شد که موضوع خارج از صلاحیت آژانس است. وی افزود که NAB نیز گزارش تحقیقات را منتشر نکرده است.

او خواستار برگزاری این جلسه در دادگاه علنی شد، گفت: «همه حق دارند از یک محاکمه عادلانه برخوردار شوند. وی همچنین گفت که ساختمانی در زمین متعلق به القادر تراست ساخته شده است که در آن افراد به صورت رایگان آموزش می بینند.

در همین حین دادستان NAB به عمران حکم صادره را در زمان بازداشت به دادگاه اطلاع داد. او همچنین تضمین کرد که وکیل عمران خان مدارک مورد نیاز را دریافت خواهد کرد.

او گفت: «این یک پرونده فساد است که آژانس ملی جنایات بریتانیا آن را بررسی کرده است»، و افزود که پول دریافتی قرار بود به دولت پاکستان منتقل شود.

او گفت: «به جای دولت، وجوه دریافتی به شهرک بحریه منتقل شد.

با این حال، رئیس PTI، حساب NAB را مورد مناقشه قرار داد و در دادگاه شهادت داد که او حکم دستگیری را پس از اسکورت به دفتر دفتر دیده بود و نه زمانی که واقعاً دستگیر شد.

او به دادگاه گفت: “24 ساعت است که به دستشویی نرفته ام.”

او با اشاره به یکی از افراد درگیر در پرونده کارخانه قند رمضان که سال گذشته در امارات درگذشت، گفت: «نمی‌خواهم اتفاقی که برای مقصود چاپراسی (پیون) افتاد برای من بیفتد.

او گفت: “آنها به شما تزریق می کنند و فرد به آرامی می میرد.” سپس دادگاه رای خود را حفظ کرد.

عمران خان در پرونده توشاخانا مجرم شناخته شد

رياست قاضی همايون ديلاور در بخش و جلسات بعدی، جلسه رسیدگی به پرونده توشاخانا برگزار شد.

رهبر حزب تحریک انصاف تحت پیگرد قانونی کیفری مورد درخواست کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) قرار گرفت. در پاسخ به یک مرجع ارائه شده توسط نمایندگان پارلمان از ائتلاف حاکم در سال گذشته، ECP در مورد این موضوع به دادگاه مراجعه کرد.

به گفته این مرجع، عمران «عمداً» اطلاعات هدایایی را که در دوران نخست‌وزیری خود از توشاشخانا نگهداری می‌کرد، از جمله درآمدهای حاصل از فروش گزارش شده آن‌ها، پنهان کرد. Toshaskhana یک انبار برای اقلامی است که توسط مقامات خارجی به مقامات دولتی داده می شود.

محسن شهنواز رنجها از PML-N به نقل از نشریه پاکستانی ‘Dawn’ گفت که رهبر حزب تحریک انصاف پس از “انجام تمام الزامات قانونی” هنگام حضور در دفتر پلیس دستگیر شد.

به طور جداگانه، پلیس اسلام آباد از طریق توییتر اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدیدی قبل از برگزاری جلسه برقرار خواهد بود و تنها افرادی که دارای هویت مناسب باشند اجازه ورود به دادگاه را خواهند داشت.

در این بیانیه هشدار داده شده است: «در مقابل کسانی که به اموال دولتی و خصوصی آسیب وارد می‌کنند، اقدام جدی صورت خواهد گرفت.» پلیس همچنین گفت که امنیت مسلحانه با توجه به “خطرات تروریسم” در “هشدار عالی” نگه داشته شده است.

رهبران حزب تحریک انصاف به طور جداگانه تاکید کردند که عمران از داشتن وکیل قانونی محروم بوده و مقامات حزب اجازه ندارند با او صحبت کنند.

«بنابراین وکلای (عمران خان) و رهبری ارشد اجازه ملاقات با او را در دادگاه موقت NAB که با عجله در مهمانسرای پلیس لاین ایجاد شد، نداشتند. بسیاری از رهبران و وکلا اجازه ورود به محل را ندارند. شیرین مزاری از حزب تحریک انصاف به رسانه ها گفت.

بابر اعوان، رهبر حزب تحریک انصاف در مصاحبه با جیو نیوز، بازداشت عمران را یک “ربایش دولتی” خواند و مدعی شد که رهبران حزب از دسترسی به رئیس حزب تحریک انصاف محروم هستند.

دستگیری عمران خان

NAB حکم بازداشت رئیس PTI را به فساد و انجام رفتارهای فاسد در نقض بند 9 (الف) فرمان ملی پاسخگویی، 1999 صادر کرد و او روز سه شنبه در خارج از دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد.

ناظر پاسخگویی ادعا می کند که عمران و همسرش زمینی به ارزش صدها کانال و میلیاردها روپیه از شهر باهریا با مسئولیت محدود خریداری کردند در ازای قانونی کردن 50 میلیارد روپیه که بریتانیا در دولت قبلی PTI کشف کرده بود و به پاکستان بازگردانده بود.

چرخش وقایع به دنبال رد ادعاهای عمران علیه سرلشکر فیصل نصیر توسط ارتش و تکرار آنها از سوی ارتش صورت گرفت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام