عمران خان در پرونده القادر تراست وثیقه دو هفته ای دریافت کرد

پاکستان: عمران خان در پرونده القادر تراست وثیقه دو هفته ای دریافت کرد

نخست وزیر سابق عمران خان. تصویر با حسن نیت ارائه شده: Twitter/@soldierspeaks

یک شعبه دو نفره ویژه دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) به درخواست وثیقه نخست وزیر سابق، یک روز پس از آن که دادگاه عالی پاکستان بازداشت وی در پرونده القادر تراست را “غیرقانونی” خواند، رسیدگی کرد.

هنگامی که درخواست وثیقه امروز شنیده شد، یک تیم بزرگ از پلیس پنجاب در خارج از دادگاه عالی با حکم بازداشت رئیس PTI در حداقل 10 مورد قرار گرفتند.

با این حال، دادگاه اسلام آباد در دستور خود همچنین مقامات را از بازداشت رئیس تحریک انصاف تا 17 می در هر مورد جدید منع کرد.

عمران خان حوالی ساعت 11:30 صبح روز جمعه با کاروانی با امنیت بالا به دادگاه رسید. او بلافاصله پس از رسیدن به دادگاه برای بیومتریک خود برده شد و پس از آن مجبور شد در برابر دادگاه حاضر شود و درخواست وثیقه خود را شنید.

منطقه در و اطراف IHC با استقرار شدید نیروهای پلیس و نیروهای شبه‌نظامی که برای جلوگیری از هر گونه موقعیت نامطلوب مستقر شده بودند، به یک قلعه تبدیل شد.

‘دوباره دستگیر می شود’

عمران خان پیش از جلسه دادرسی وثیقه امروز خود گفته بود که می ترسد دوباره توسط رژیم “فاشیستی” به رهبری شهباز شریف دستگیر شود.

یادآور می‌شود که لحظاتی پس از آن که دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان، دولت حاکم این کشور را صادر کرد، حکم دادگاه عالی پاکستان را محکوم کرد و گفت که مصمم است راه‌های قانونی دیگری برای دستگیری نخست‌وزیر سابق بیابد.

رعنا صنع الله خان، وزیر داخله پاکستان به پاکستان گفت: “ما او را دوباره دستگیر خواهیم کرد”، شاید به اتهاماتی که یک روز قبل از تحریک موج خشونت اعلام شده بود. تلویزیون دنیا پنجشنبه.

پرونده تراست القادر چیست؟

عمران خان، همراه با همسر سومش بوشرا بی‌بی و کمک‌های نزدیک رهبران حزب تحریک انصاف – ذوالفقار بخاری و بابر اعوان، با یک تحقیق دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در رابطه با توافق بین دولت تحریک انصاف و یک شرکت مالکیت خصوصی – بحریه روبرو بوده است. شهرک – که بنا به گزارش ها 190 میلیون پوند به خزانه ملی زیان رسانده است.

آنها ظاهراً در تشکیل انجمن پروژه دانشگاه القدیر که هدف آن تأسیس «دانشگاه القدیر» برای ارائه «آموزش با کیفیت» در تحصیل سوهاوا در ناحیه جهلوم، پنجاب بود، دست داشتند.

متولیان این امانت با انگیزه دریافت کمک های مالی با شهرک بحریه تفاهم نامه ای امضا کردند.

بر اساس اتهامات، نخست وزیر سابق پاکستان و دیگر متهمان گفته می شود 50 میلیارد روپیه – 190 میلیون پوند در آن زمان – ارسال شده توسط آژانس ملی جنایات بریتانیا (NCA) به دولت.

آنها همچنین متهم هستند که برای تأسیس دانشگاه القادر، بیش از 458 کانال زمین در موزا بکرالا، سوهاوا، سود غیرقابل دریافت کرده اند.

اینترنت و رسانه های اجتماعی در پاکستان بسته هستند

سرویس‌های اینترنتی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب برای چهارمین روز متوالی در پاکستان در بحبوحه اعتراض‌ها به بازداشت عمران خان از روز سه‌شنبه بسته شدند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.