عمران خان قرار است برای رسیدگی به حامیان خود با قرار وثیقه در دادگاه عالی اسلام آباد حاضر شود

عمران خان قرار است امروز با قرار وثیقه پیش از بازداشت در دادگاه عالی اسلام آباد حاضر شود تا به حامیانش رسیدگی کند.

عمران خان نخست وزیر اسبق پاکستان. پرونده رویترز

اسلام آباد: عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، قرار است روز جمعه برای قرار وثیقه پیش از بازداشت تحت تدابیر شدید امنیتی در دادگاه عالی اسلام‌آباد حاضر شود، زیرا حزب او از هوادارانش خواسته بود برای سخنرانی رهبر در مقابل دادگاه تجمع کنند.

مقامات روز سه شنبه خان را در ارتباط با پرونده القادر تراست پس از آن که اداره ملی پاسخگویی (NAB) تحقیقاتی را درباره دخالت ادعایی وی در فساد زمانی که در ساختمان IHC حضور داشت، دستگیر کردند.

IHC دستگیری او را تایید کرد اما دادگاه عالی روز پنجشنبه زندان او را باطل اعلام کرد و اعلام کرد که هیچ کس را نمی توان از داخل دادگاه دستگیر کرد و دستور آزادی او را صادر کرد زیرا به پلیس دستور داد تا او را در حمایت دادگاه عالی نگه دارد و او را در ساعت 11 صبح به دادگاه عالی معرفی کند. .

پاکستان:

پاکستان: چگونه دستگیری عمران خان به نبردی تمام عیار بین ارتش و حامیانش منجر شد

پاکستان:

دادگاه عالی پاکستان بازداشت عمران خان را “غیرقانونی” اعلام کرد و دستور آزادی فوری او را صادر کرد

دیوان عالی کشور می‌گوید: «نحوه اجرای حکم بازداشت صادره از سوی رئیس اداره حسابرسی ملی مورخ 01.05.2023 در پرونده القادر تراست در محوطه دادگاه عالی اسلام‌آباد علیه خواهان باطل و غیرقانونی است.» در دستورات کتبی خود که اواخر شب صادر شد، گفت.

پیش از این در جریان جلسه، دادگاه متذکر شد که از آنجایی که خان برای تأمین وثیقه پیش از بازداشت در این پرونده به دادگاه عالی محل حضور خود تسلیم شده است، کل روند باید از همان نقطه ای آغاز شود که با دستگیری وی متوقف شد.

در این بیانیه آمده است: «خواهان به منظور رسیدگی به دادخواست کتبی وی که برای اعتراض به دادخواست NAB علیه وی در پرونده القادر تراست، ارائه شده است، فردا یعنی ساعت 11:00 صبح به دادگاه عالی اسلام آباد معرفی می شود. سفارشات

همچنین به خان دستور داد که از تصمیم دادگاه عالی در مورد درخواست های خود پیروی کند.

«این حکم (دیوان عالی کشور) تا زمان ارائه خواهان به دیوان عالی در دادخواست کتبی فوق الذکر فردا یعنی 1392/05/12 در ساعت 11 صبح معتبر خواهد بود و مشمول هر دستوری است که از سوی دیوان عالی صادر شود. دیوان عالی کشور گفت.

در همین حال، حزب تحریک انصاف پاکستان در پیامی از پیروان خود خواست که ساعت 10 صبح به منطقه G-13 که فاصله چندانی با IHC نیست، برای آدرس خان برسند و به این معنی است که رهبر حزب قصد دارد سخنرانی کند. قبل از حضورش در دادگاه چون مطمئن نبود که دادگاه عالی به او تسکین دهد یا خیر.

دادگاه عالی همچنین به پلیس اسلام آباد دستور داد تا اقدامات لازم را برای امنیت نخست وزیر سابق انجام دهد.

پیش از این، خان در بیانیه خود در دادگاه عالی، از پیروانش خواست پس از دو روز خشونت گسترده که شاهد خرابکاری، آتش‌سوزی و خونریزی بود، صلح‌آمیز بمانند و نگرانی‌ها را در مورد جنگ داخلی در کشور برانگیخت.

پس از مداخله دادگاه عالی در پرونده دستگیری، آرامشی در کشور برقرار شد، اما صلح دائمی به سرنوشت نهایی خان بستگی دارد که با پرونده‌های متعددی روبه‌رو می‌شود و برای تأمین وثیقه از این دادگاه به دادگاه دیگر می‌رود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام