فاکسکان، سازنده آیفون، سایت بزرگی را در مرکز فناوری هند، بنگالورو خریداری کرد

فاکسکان، سازنده آیفون، سایت بزرگی را در مرکز فناوری هند، بنگالورو خریداری کرد

تصویر نمایشی اخبار18

بنگالورو: در حالی که به دنبال تنوع بخشیدن به تولیدات خود از چین است، غول الکترونیکی تایوانی فاکسکان در پرونده ای در روز سه شنبه گفت که زمین عظیمی را در حومه هاب فناوری هند بنگالور خریداری کرده است.

Foxconn که با نام رسمی Hon Hai Precision Industry نیز شناخته می شود، بزرگترین تولید کننده الکترونیک قراردادی در جهان و مونتاژ کننده اصلی آیفون های اپل است.

خرید 1.2 میلیون متر مربعی (13 میلیون فوت مربع) در Devanahalli، در نزدیکی فرودگاه بنگالورو، در بیانیه‌ای به بورس لندن اعلام شد.

در این بیانیه آمده است که شرکت تابعه Foxconn Hon Hai Technology India Mega Development سه میلیارد روپیه (37 میلیون دلار) برای این سایت، به اندازه بیش از 50 بلوک شهر منهتن، پرداخت کرده است.

یکی دیگر از واحدهای فاکسکان در حال به دست آوردن حقوق استفاده از زمین در زمینی به مساحت 480000 متر مربع در استان Nghe An ویتنام بود.

باساواراج اس. بومای، رئیس ایالت کارناتاکا، در ماه مارس گفت که اپل «به زودی» آیفون‌ها را در کارخانه جدیدی تولید خواهد کرد که «حدود 100000 شغل» ایجاد می‌کند.

اخبار بلومبرگ در آن ماه گزارش داد که فاکسکان قصد دارد 700 میلیون دلار در یک کارخانه جدید در کارناتاکا سرمایه گذاری کند.

یانگ لیو، رئیس فاکسکان، سپس از این ایالت بازدید کرد و همچنین با نخست وزیر نارندرا مودی، که از شرکت های خارجی خواسته است در این کشور آسیای جنوبی کالا تولید کنند، دیدار کرد.

فاکسکان از سال 2019 در کارخانه خود در ایالت جنوبی تامیل نادو، گوشی های اپل را در هند تولید کرده است.

رسانه های محلی گزارش دادند که انتظار می رود این شرکت هفته آینده در تاسیسات جدیدی در ایالت تلانگانا فعالیت کند.

دو تامین کننده دیگر تایوانی، Wistron و Pegatron نیز دستگاه های اپل را در هند تولید و مونتاژ می کنند.

‘رشد خوب’

اپل تلاش خود را به هند انجام داده است و تیم کوک، مدیر اجرایی، ماه گذشته اولین دو فروشگاه خرده فروشی خود را در پرجمعیت ترین کشور جهان افتتاح کرد.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا روی کشوری با 1.4 میلیارد نفر شرط‌بندی می‌کند – پس از چین، دومین کشور از نظر تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان است.

ناوکندر سینگ از شرکت اطلاعات بازار بین المللی داده گفت خبرگزاری فرانسه اپل در هند با فروش داخلی 6.7 میلیون آیفون در سال گذشته “کاملاً موفق” شده بود.

او افزود: «با توجه به اینکه اپل همیشه در محدوده قیمتی بیش از 500 دلار بازی می کند، این رشد خوبی است.

بزرگترین شرکت جهان از نظر ارزش بازار نیز در حال گسترش ردپای تولیدی خود در هند است.

اپل در سپتامبر گذشته اعلام کرد که آخرین آیفون 14 خود را تنها چند هفته پس از عرضه این مدل پرچمدار در هند تولید خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، این کشور در سال گذشته هفت درصد از تولید آیفون اپل را به خود اختصاص داده است و از ایالات متحده، چین، ژاپن و سایر کشورها عقب مانده است.

چین که تا حد زیادی بزرگترین تولیدکننده محصولات اپل است، در نوامبر گذشته شاهد اختلال در تولید به دلیل اعتراضات خشونت آمیز در بزرگترین کارخانه آیفون این کشور بود که همچنین متعلق به فاکسکان بود.

صدها کارمند نسبت به شرایط و دستمزد در کارخانه در شهر مرکزی ژنگژو اعتراض کردند که تا حدی ناشی از ناامیدی عمومی نسبت به رویکرد عدم تحمل دولت در برابر کووید در طول همه‌گیری بود.

پراچیر سینگ، تحلیلگر ارشد تحقیقات بازار فناوری کانترپوینت، گفت: «داشتن طرح‌های احتمالی یا تنوع‌بخشی به شما کمک می‌کند تا خیلی به یک منطقه وابسته نباشید». خبرگزاری فرانسه.

او افزود: «اینطور نیست که عملیات چین به صفر برسد. “این در مورد ساختن یک دنیای مشابه در هند است تا آنها چندین مکان برای تکیه داشته باشند.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام