قاضی دو عضو Oath Keepers را پس از محکومیت بنیانگذار گروه به 18 سال زندان محکوم می کند.

قاضی دو عضو Oath Keepers را پس از محکومیت بنیانگذار گروه به 18 سال زندان محکوم می کند.

این طرح هنرمند محاکمه استوارت رودز، رهبر سازمان سوگند و چهار نفر دیگر متهم به توطئه فتنه انگیز در حمله 6 ژانویه 2021، کاپیتول، در واشنگتن را به تصویر می کشد. در بالا نشان داده شده است، شاهد جان زیمرمن، که بخشی از بخش نگهبانان سوگند در کارولینای شمالی بود، در جایگاه شاهد نشسته بود، متهم توماس کالدول، از بریویل، ویرجینیا، در ردیف جلو نشسته سمت چپ، رهبر سوگند، استوارت رودز، در سمت چپ دوم نشسته بود. با یک وصله چشم، متهم جسیکا واتکینز، از وودستاک، اوهایو، در جایگاه سوم از سمت راست، کلی مگز، از دانلون، فلوریدا، در جایگاه دوم از سمت راست، و متهم، کنت هارلسون، از Titusville، فلوریدا، در سمت راست نشسته است. کاترین راکوچی، دستیار دادستان ایالات متحده، با لباس آبی در مقابل قاضی آمیت مهتا ایستاده است. قرار است کهنه سربازان ارتش ایالات متحده واتکینز و هارلسون در 26 مه 2023 محکوم شوند. دانا ورکوترن از طریق AP

دو عضو Oath Keepers که در 6 ژانویه 2021 به سبک نظامی به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند، روز جمعه، یک روز پس از محکومیت بنیانگذار این گروه افراطی راست افراطی به جرم توطئه فتنه انگیز به 18 سال زندان محکوم خواهند شد. سایر جرایم این حادثه

پس از محکوم کردن به استوارت رودز، بنیانگذار سوگند، سنگین ترین حکم زندان در بیش از 1000 اتهام جنایی که در شورش کنگره در 6 ژانویه 2021 آغاز شد، آمیت مهتا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، جسیکا واتکینز و کنت هارلسون کهنه سربازان ارتش را محکوم خواهد کرد.

در محاکمه ای که در نوامبر به پایان رسید، واتکینز و هارلسون از توطئه فتنه انگیز تبرئه شدند، اما به دلیل ایجاد مانع در کنگره با رودز و سایر اعضای باند محکوم شدند. یکی از متهمان همکار آنها، رئیس بخش فلوریدا، کلی مگز، روز پنجشنبه به 12 سال زندان محکوم شد.

مقالات مرتبط

سازمان بهداشت جهانی

استوارت رودز، بنیانگذار سوگند کیپرز به دلیل حمله به کنگره آمریکا به 18 سال زندان محکوم شد؟

سازمان بهداشت جهانی

آیا جو بایدن آمادگی ذهنی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را دارد؟

هارلسون “سرپرست تیم زمینی” محافظان سوگند بود که اوباش در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره یورش بردند و جلسه مشترک کنگره را که پیروزی جو بایدن رئیس جمهور جو بایدن در انتخابات را تایید کرد، مختل کردند. واتکینز یک شبه نظامی جداگانه در اوهایو تأسیس کرد و رهبری کرد. هارلسون و واتکینز در ترکیب‌های «پشته‌ای» به همراه سایر اعضای Oath Keepers به ​​سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند.

رودز، 58 ساله، از گرنبری، تگزاس، اولین متهم 6 ژانویه کنگره شورش بود که به جرم توطئه فتنه‌انگیز مجرم شناخته شد و به دلیل آنچه که دادستان به عنوان طرحی چند هفته‌ای برای ایجاد مانع فیزیکی در انتقال قدرت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق به بایدن توصیف کرد، محکوم شد. چهار نفر دیگر از سوگندنامه‌ها که پس از محاکمه مجدد در ماه ژانویه به اتهام فتنه محکوم شدند، هفته آینده محکوم خواهند شد.

دادستان های وزارت دادگستری خواستار 18 سال زندان برای واتکینز از ووداستاک، اوهایو، و 15 سال زندان برای هارلسون از Titusville، فلوریدا هستند.

مهتا جلسه صدور حکم برای متهم دیگر، توماس کالدول از بریویل، ویرجینیا را لغو کرد، زیرا قاضی در نظر دارد تصمیم مجرمانه هیئت منصفه را برای ایجاد مانع و دستکاری در شواهد لغو کند یا خیر.

وکلای مدافعان سوگند استدلال کردند که هیچ برنامه ای برای حمله به ساختمان کنگره وجود ندارد و اصرار داشتند که آنها هرگز قصد دخالت در صدور گواهینامه انتخابات توسط کنگره را نداشته اند. واتکینز در دادگاه شهادت داد که یورش به کاپیتول یک تصمیم “واقعا احمقانه” بود و گفت که او در “لحظه ای بسیار آمریکایی” به نظر می رسید. هارلسون موضع شاهد را نگرفت.

رودز در جریان صدور حکم پنج‌شنبه خود با سرکشی ادعا کرد که یک «زندانی سیاسی» است، از دادستان‌ها و دولت بایدن انتقاد کرد و سعی کرد اقدامات خود را در 6 ژانویه کم‌اهمیت جلوه دهد. قاضی رودز را تهدیدی مداوم برای ایالات متحده توصیف کرد که به وضوح “می خواهد دموکراسی در این کشور به خشونت تبدیل شود.”

قاضی پرونده رودز با وزارت دادگستری موافقت کرد که اقدامات رودز باید به عنوان “تروریسم” مجازات شود، که باعث افزایش مجازات توصیه شده تحت دستورالعمل های فدرال می شود. قضات قبلاً چنین درخواست هایی را در سایر پرونده های 6 ژانویه رد کرده بودند.

احکام این هفته نگهبانان سوگند می تواند به عنوان راهنمای دادستان ها در پرونده جداگانه 6 ژانویه علیه رهبران گروه افراطی پسران مغرور باشد. در اوایل این ماه، هیئت منصفه دیگری، انریکه تاریو، رئیس سابق ملی پسران مغرور و سه رهبر گروه دیگر را به توطئه فتنه‌انگیز به دلیل آنچه که دادستان‌ها گفتند توطئه دیگری برای نگه داشتن ترامپ در کاخ سفید بود، محکوم کرد.

پیش از پنجشنبه، طولانی‌ترین حکم در بیش از 1000 پرونده شورش کنگره، 14 سال و دو ماه برای مردی با سابقه جنایی طولانی بود که هنگام هجوم به ساختمان کنگره با اسپری فلفل و صندلی به افسران پلیس حمله کرد. بیش از 500 نفر از متهمان محکوم شده اند که بیش از نیمی از آنها به زندان محکوم شده اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام