قایق مهاجر با 400 سرنشین بین یونان و مالت

قایق مهاجر با 400 سرنشین بین یونان و مالت

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

میلان: سرویس پشتیبانی تلفن هشدار داده است که یک قایق مهاجر حامل حدود 400 نفر روز یکشنبه سرگردان شد و در حال حاضر بین یونان و مالتا گیر کرده است.

شخصی از قایق، که از طبرق، لیبی حرکت کرده بود، با تلفن زنگ خطر تماس گرفت و اطلاع داد که کشتی برای یک شب در آب مانده است. آنها همچنین گفتند که با وجود هشدار به مقامات، هیچ عملیات نجاتی برای بازگرداندن مهاجران آغاز نشده است.

تلفن هشدار گفت که قایق اکنون در منطقه جستجو و نجات مالت (SAR) قرار دارد.

یک سازمان غیردولتی آلمانی Sea-Watch International در توییتر اعلام کرد قایق مهاجر در مجاورت دو کشتی تجاری پیدا شده است.

در این بیانیه آمده است که مقامات مالتی به کشتی‌ها دستور داده‌اند که عملیات نجات را انجام ندهند و از یکی از آنها خواسته شده است که برای آن سوخت تامین کند.

تلفن هشدار گفت که افراد داخل قایق نیاز به مراقبت پزشکی دارند. آنها افزودند که سوخت کشتی تمام شده بود و عرشه پایینی آن پر از آب بود، در حالی که کاپیتان آنجا را ترک کرده بود و کسی نبود که بتواند قایق را هدایت کند.

روز یکشنبه یک سازمان غیردولتی دیگر مستقر در آلمان به نام Resqship گفت که بیش از 20 مهاجر در یک کشتی غرق شده در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

این سازمان در توییتر اعلام کرد که این سازمان غیردولتی طی یک عملیات نجات 25 نفر را در آب پیدا کرد و کارکنان آن توانستند 22 بازمانده و دو جسد را بیابند، اگرچه گفته شده بود که 20 نفر دیگر قبلاً غرق شده بودند.

هفته گذشته 440 مهاجر پس از یک عملیات پیچیده 11 ساعته در دریاهای طوفانی توسط کشتی ژئو بارنتس سازمان خیریه پزشکان بدون مرز (MSF) در سواحل مالت نجات یافتند.

دست کم 23 مهاجر آفریقایی در روز شنبه پس از غرق شدن دو قایق آنها در سواحل تونس هنگام تلاش برای رسیدن به ایتالیا ناپدید شدند و چهار نفر جان باختند.

53 مهاجر دیگر توسط گارد ساحلی در شهر سفکس تونس نجات یافتند که حال دو نفر از آنها وخیم است. فوزی مسمودی قاضی دادگاه سفکس افزود که چهار جسد نیز پیدا شده است.

سواحل تونس به محل تصادف مکرر تبدیل شده است و ده ها مهاجر در موارد مکرر تصادفات غرق شدگی مفقود شده و جان خود را از دست می دهند.

گارد ملی گفت که بیش از 14000 مهاجر از کشورهای جنوب صحرای آفریقا در سه ماه اول سال هنگام تلاش برای عبور از اروپا نجات یا دستگیر شده اند که پنج برابر بیشتر از آمار سال گذشته است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام