ماه‌نورد استارت‌آپ توکیو لحظاتی قبل از فرود از کار می‌افتد

رویاهای قمری ژاپن شکست: ماه‌نورد استارت‌آپ توکیو لحظاتی قبل از فرود از کار افتاد

اولین ماموریت ژاپن به ماه، کاوشگر iSpace Hakuto-R Mission 1، چند لحظه قبل از فرود، ارتباط خود را با مرکز کنترل ماموریت قطع کرد. در نتیجه، مأموریت ناموفق تلقی شد. آی اسپیس معتقد است فرودگر باید روی ماه سقوط کرده باشد.

در لحظه‌ای دلخراش برای ژاپن، اولین مأموریت تجاری‌سازی شده این کشور به ماه، پس از ماه‌نورد استارت‌آپ iSpace، درست لحظاتی قبل از فرود، مشکلات ارتباطی داشت.

از آن زمان، iSpace تأیید کرده است که آنها معتقدند فرودگر Hakuto-R Mission 1 ممکن است بر روی ماه سقوط کرده باشد.

دسامبر گذشته، آی اسپیس کاوشگر Hakuto-R خود را از کیپ کاناورال فلوریدا بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرتاب کرد. فرودگر پیش از فرود آمدن بر سطح ماه در روز سه شنبه، یک سفر سه ماهه را برای ورود به مدار ماه آغاز کرد. به نظر می رسید همه چیز طبق برنامه پیش می رفت تا اینکه مهندسان پس از برخورد پیش بینی شده در ساعت 12:40 بعد از ظهر به وقت شرق هیچ واکنشی از سوی فضاپیما دریافت نکردند.

شرکت فضایی مستقر در توکیو می‌گوید: «سفینه فضایی با احتمال زیاد روی سطح ماه سقوط کرده است.

پیشنهاد شرکت ژاپنی برای فرود بر ماه شکست خورد: نگاهی به سایر بازیکنان خصوصی و ماموریت های آنها

همچنین بخوانید: سفر فضایی: استارتاپ فضایی ژاپنی سعی می کند اولین سازمان فضایی تجاری باشد که بر روی ماه فرود می آید

مهندسان و متخصصان عملیات ماموریت ما در MCC ما [mission control centre] آی اسپیس پس از پایان پخش اینترنتی گفت: در حال حاضر برای تایید وضعیت فعلی فرودگر کار می کنیم. اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت فرودگر به محض در دسترس قرار گرفتن اعلام خواهد شد.

با پرتاب لندر هوشمند برای بررسی ماه در اواخر امسال، دولت تلاش دیگری برای فرود یک فضاپیمای دست نخورده روی ماه انجام خواهد داد.

این شرکت حدس می زد که وقتی فرودگر به ماه نزدیک شد، تجهیزات اندازه گیری ارتفاع آن ممکن است فاصله تا سطح را بیش از حد تخمین زده باشند.

ریو اوجی، افسر ارشد فنی، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ظاهراً زمانی که سوختش تمام می‌شد به سمت سطح سقوط کرد تا رانشگرهایش را روشن کند.»

یک شرکت تجاری هنوز با موفقیت به ماه نرسیده است. تنها ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین دارای فضاپیمای فرود نرم بر روی ماه هستند که تلاش‌های اخیر هند و یک تجارت خصوصی اسرائیلی همگی با شکست مواجه شده‌اند.

در حالی که سخنگوی ارشد دولت ژاپن، هیروکازو ماتسونو، ابراز تأسف کرد که این ماموریت موفقیت آمیز نبود، او آی اسپیس را تشویق کرد تا به تلاش خود ادامه دهد زیرا تلاش هایش برای ایجاد یک بخش فضایی داخلی حیاتی بود.

به گفته تاکشی هاکامادا، مدیر عامل آی اسپیس، این فرودگر هشت هدف از ده هدف ماموریت خود را در مدار انجام داد و داده‌های مهمی را برای تلاش برای فرود بعدی در سال 2024 ارائه کرد.

M1 با ارتفاع 2.3 متر مرحله فرود خود را تقریباً یک ساعت قبل از فرود مورد نظر آغاز کرد و به تدریج مدار خود را به دور ماه از 62 مایل (100 کیلومتر) بالای سطح به حدود 15 مایل باریک کرد و با سرعت حدود 3700 مایل در ساعت حرکت کرد.

به گفته Ujiie، کاهش سرعت فرودگر به سرعت مناسب در برابر کشش گرانشی ماه مانند فشار دادن ترمز یک دوچرخه درست در لبه یک تپه پرش با اسکی است.

هدف این فضاپیما برای یک مکان فرود در ماری فریگوریس در نیمکره شمالی ماه بود، جایی که یک مریخ نورد دو چرخ به اندازه بیسبال ایجاد شده توسط آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، تامی و سونی را مستقر می کرد. این کشور همچنین قصد داشت یک مریخ نورد چهار چرخ از امارات متحده عربی راشد را مستقر کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام