مجلس ایالات متحده ممنوعیت ورزشکاران ترنس برای دختران و تیم های ورزشی زنان را تصویب کرد

مجلس ایالات متحده ممنوعیت ورزشکاران ترنس برای دختران و تیم های ورزشی زنان را تصویب کرد

الیز استفانیک، رئیس کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان، در حالی صحبت می کند که اعضای زن حزب جمهوری خواه قبل از رأی گیری برای منع بازی زنان و دختران تراجنسیتی در تیم های ورزشی که با هویت جنسیتی آنها مطابقت دارند، در کنگره در واشنگتن، پنجشنبه، 20 آوریل، رویدادی برگزار می کنند. ، 2023. AP

ورزشکاران تراجنسیتی که جنسیت بیولوژیکی آنها در بدو تولد مرد بود، از شرکت در تیم‌های ورزشی دخترانه یا زنانه در مدارس و کالج‌های تحت حمایت فدرال، بر اساس قانونی که توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مجلس تصویب شد، ممنوع می‌شوند.

لایحه ای که با رای 219 در مقابل 203 رای حزب تصویب شد، بعید به نظر می رسد که بیشتر پیش برود، زیرا سنای تحت رهبری دموکرات ها از آن حمایت نخواهد کرد و کاخ سفید گفت، رئیس جمهور جو بایدن آن را وتو خواهد کرد.

حامیان گفتند این قانون، که متخلفان را در معرض خطر از دست دادن دلارهای مالیات دهندگان قرار می دهد، برای تضمین عدالت رقابتی ضروری است. آنها این رای را به عنوان حمایت از ورزشکاران زن معرفی کردند که به دلیل رقابت با کسانی که هویت جنسیتی آنها با جنسیت تعیین شده در بدو تولد مطابقت ندارد، محروم هستند.

مخالفان از این لایحه انتقاد کردند که یک گروه از قبل آسیب پذیر را صرفاً برای منافع سیاسی طرد می کند.

نزدیک به 20 ایالت آمریکا محدودیت هایی را برای ورزشکاران ترنس اعمال می کنند

اقدام مجلس نمایندگان در حالی صورت می گیرد که حداقل 20 ایالت دیگر محدودیت های مشابهی را برای ورزشکاران ترنس در سطح K-12 یا دانشگاه اعمال کرده اند.

این لایحه قانون اساسی حقوق مدنی، معروف به عنوان IX را که بیش از 50 سال پیش تصویب شد، اصلاح می کند. دریافت کنندگان پول فدرال را از اجازه دادن به فردی که “جنسش مرد است” برای شرکت در برنامه های تعیین شده برای زنان یا دختران منع می کند. این لایحه جنسیت را اینگونه تعریف می‌کند: «فقط بر اساس بیولوژی تولید مثل و ژنتیک فرد در بدو تولد».

اسپانسر، نماینده گرگ استیو، آر-فلایوس، مورد Emma Weyant، ساکن منطقه خود و عضو تیم شنای المپیک 2020 ایالات متحده را که سال گذشته در مسابقات قهرمانی سبک آزاد 500 ساله زنان NCAA دوم شد، برجسته کرد. او مغلوب لیا توماس شد که پیش از پیوستن به تیم زنان به مدت سه سال در تیم شنای مردان دانشگاه پنسیلوانیا شرکت کرده بود.

استیو گفت: «یکپارچگی ورزش زنان باید محافظت شود.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، گفت: این یک روز عالی برای آمریکا، یک روز عالی برای دختران و زنان و برای عدالت در ورزش است.

دموکرات ها گفتند که هر کودک بدون در نظر گرفتن هویت جنسی، شایسته این فرصت است که به یک تیم تعلق داشته باشد و جلوگیری از انجام این کار رقبا این پیام را ارسال می کند که آنها اهمیتی ندارند.

نماینده پرامیلا جایپال، نماینده واشنگتن، که یک دختر تراجنسیتی دارد، گفت که جمهوری خواهان به طرز ظالمانه ای به قربانی کردن کودکان تراجنسیتی می پردازند تا امتیاز سیاسی کسب کنند. او گفت که سه چهارم دانش آموزان تراجنسیتی گزارش می دهند که در مدرسه آزار و اذیت یا تبعیض را تجربه کرده اند و بسیاری به خودکشی فکر کرده اند.

جایپال گفت: «این صورت‌حساب‌ها به برخی از آسیب‌پذیرترین کودکان در کشور ما می‌گویند که به آنها تعلق ندارند. “شرم بر شما.”

مارک پوکان، نماینده دموکرات، گفت که اکثر مردم در ایالات متحده هیچ فردی را که تراجنسیتی است نمی شناسند و این می تواند برای سیاستمداران ترس ایجاد کند تا از آنها سوء استفاده کنند. او گفت که این لایحه برای رفع نابرابری های شدید در منابع اختصاص داده شده به ورزش مردان و زنان، کاری انجام نمی دهد.

او موضع اتخاذ شده توسط فرماندار اسپنسر کاکس در ایالت یوتا را که سال گذشته لایحه ممنوعیت دانش آموزان تراجنسیتی از ورزش دخترانه را وتو کرد، برجسته کرد. کاکس گفت: “من برای درک بسیاری از آن تلاش می کنم و علم متضاد است. با این حال، وقتی شک دارم، همیشه سعی می کنم از نظر مهربانی، رحمت و شفقت اشتباه کنم.»

پوکان خاطرنشان کرد که در یوتا در زمان وتو، چهار بازیکن تراجنسیتی از 85000 نفر در ورزش دبیرستانی حضور داشتند که تنها یک نفر در ورزش دخترانه شرکت می کرد.

پوکان گفت: “مشکل ملی شما وجود دارد.” پاسخ جمهوری خواهان به این موضوع غیرموجود چیست؟ بچه ها را به خاطر بچه بودن آزار بده.»

کاخ سفید در پیامی که این هفته تهدید به وتو کرد، گفت که عضویت در یک تیم بخش مهمی از بزرگ شدن، درگیر ماندن در مدرسه و یادگیری رهبری و مهارت‌های زندگی است. این سازمان می‌گوید ممنوعیت ملی که رقابت‌پذیری یا سطح درجه را در نظر نمی‌گیرد، مردم را همان‌طور که هستند هدف قرار می‌دهد و تبعیض‌آمیز است.

دولت همچنین قانون پیشنهادی را صادر کرده است که هر مدرسه یا کالجی را که پول فدرال دریافت می‌کند از اعمال یک سیاست «یک اندازه مناسب برای همه» که به طور قاطعانه دانش‌آموزان ترنس را از بازی در تیم‌های ورزشی مطابق با هویت جنسی خود منع می‌کند، جلوگیری می‌کند. چنین سیاست هایی نقض عنوان IX تلقی می شود.

هر محدودیتی باید ورزش، سطح مسابقات و سن دانش آموزان را در نظر بگیرد. برای مثال، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی معمولاً مجاز به شرکت در هر تیمی هستند که مطابق با هویت جنسی آنها باشد. تیم‌های رقابتی‌تر در دبیرستان‌ها و کالج‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی را اضافه کنند، اما در تیم‌هایی که امتحان یا برش ندارند، از این محدودیت‌ها جلوگیری می‌شود.

نانسی میس، نماینده RS.C.، اولین زنی که از کالج نظامی سیتادل فارغ التحصیل شد، گفت: “ما نمی خواهیم مردان بیولوژیک دستاوردهای زنانی را که سخت جنگیدند تا به جایی که امروز هستند را از بین ببرند.”

این جدیدترین پیشنهاد جمهوری خواهان به تازگی برای جلب نظر والدینی بود که نگران تجربه فرزندانشان در مدرسه هستند.

اما نماینده ماریانت میلر-میکس، آر آیووا، در ارزیابی اقدام روز پنجشنبه گفت: “اشتباه نکنید، این یک جنگ فرهنگی نیست.” او در مورد کسانی صحبت کرد که “در تلاش هستند تا ما را به عنوان یک زن کم کنند و پاک کنند و من از آن حمایت نخواهم کرد.”

ماه گذشته، مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد که مدارس را ملزم می‌کرد تا مطالعات دوره‌ای و فهرستی از کتاب‌های نگهداری شده در کتابخانه‌ها را منتشر کنند، همچنین توانایی والدین برای ملاقات با مربیان، صحبت در جلسات هیئت‌مدیره مدرسه و بررسی بودجه مدرسه را تأیید می‌کرد. همچنین انتظار نمی‌رود که این قانون پیشرفت کند، اگرچه به حامیان مجلس این فرصت را می‌دهد تا در انتخابات سال آینده رای خود را به آن ارتقا دهند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا این رای‌گیری را محکوم کرد و گفت که تا کنون بیش از 450 لایحه در مورد حقوق تراجنسیتی‌ها در مجالس ایالتی ارائه شده است.

چرا جمهوری خواهان در کنگره وقت خود را صرف قلدری کودکان می کنند؟ این چیزی نیست که رای دهندگان آنها را انتخاب کردند تا انجام دهند.

با ورودی های AP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام