محبوبیت لباس بتمن در دنیای نوجوانان

محبوبیت لباس بتمن بچه گانه در بین نوجوانان برگرفته از شخصیت قهرمانی بتمن است. خرید انواع لباس‌های بتمن برای کودکان و نوجوانان به رشد شخصیت انسانی آنان کمک می‌کند.

 

 

محبوبیت لباس بتمن در دنیای نوجوانان

 

 

شخصیت قهرمان خیالی بتمن به طراحی باب‌کین و نویسندگی بیل ‌فینگر خلق‌ شده است. این شخصیت خیالی را نیز با عناوینی چون مبارز شنل پوش، شوالیه تاریکی و بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا هم می‌شناسند. این شخصیت برگرفته از شخصیت بروس وین بیلیونر است. بروس وین به خاطر اینکه در کودکی خود شاهد به قتل رسیدن والدین خود بوده، مبارزه با خلاف‌کاران و عدالت‌خواهی را در پیش گرفت.

این ست ایفای نقش بتمن خیالی علاوه بر به‌کارگیری توانایی‌های فردی خود نظیر شجاعت، روحیه کنجکاوی و قدرت فیزیکی، با کمک گرفتن از مهارت‌های علمی به الگوی قهرمان بودن تبدیل شد. مهارت‌های این شخصیت مبارز به حدی است که تا مرز محدودیت‌های طبیعی پیش رفته و در حد محدودیت‌های انسانی فوق‌العاده است. در فرهنگ آمریکایی، نماد بتمن در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی، بازی‌های یارانه‌ای، فیلم‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان به‌کاربرده می‌شود.

امپاپر و آی‌جی‌ان، بتمن را در رتبه دوم فهرست “شخصیت کمیک ‌بومی برتر تاریخ” قراردادند و بسیاری از بازیگران معروف نیز نقش بتمن را دربازی‌های خود به عرضه‌ی ظهور رساندند.

پیشینه طرح بتمن

لئوناردو داوینچی اولین شخصی بود که طرح بالن‌های بتمن را ارائه داد. لباس و شخصیت او هم برگرفته از ترکیب چند فیلم است.

تأثیر این شخصیت در نوجوانان

از ویژگی بارز این شخصیت قهرمان، استفاده از هوش و مهارت در تصمیم‌گیری‌هاست که بتمن با تلاش‌های خود و داشتن روحیه امید توانست به هدفش برسد. نوجوانان با الگوبرداری از این شخصیت مبارز، به‌نوعی سعی خواهند کرد که در زندگی واقعی بتمن گونه رفتار کنند. در کنار تأثیر این شخصیت تخیلی در رشد نوجوانان، پوشیدن لباس می‌تواند ساعت‌ها اوقات فراغت نوجوانان را پر کند و لحظات خوش را برای آنان به وجود آورد.

چند ویژگی مثبتی که این قهرمان دارد و در رشد شخصیتی نوجوانان تأثیرگذار هست را می‌توان این‌طور اشاره کرد.

  • از کودکی به‌نوعی ظلم را درک کرده است و احساس تنفر نسبت به ظلم دارد.
  • در حل مسائل از دیگران کمک می‌گیرد.
  • این شخصیت قهرمان مانند سایر انسان‌ها مرتکب اشتباه می‌شود.
  • با اتکا به قدرت تفکر خود به استفاده از ابزارها می‌پردازد.
  • چهره  این شخصیت قهرمان پوشیده است که نشان می‌دهد هدفش شهرت نیست.

شخصیت خیالی بتمن در دنیای واقعی نوجوانان

برای تقویت روحیه دفاع کردن از مظلوم در برابر زورگویی در نوجوانان با روش تشویق نوجوانان باید لباس بتمن خرید و به نوجوان هدیه داد. نوجوان با پوشیدن لباس‌های این شخصیت مبارز، به انجام و تکرار رفتارهای بتمن در دنیای واقعی می‌پردازند.

لوازم و ابزارهای مورداستفاده بتمن در مبارزات خود

این شخصیت خیالی در مبارزات خود از ابزارهایی نیز استفاده می‌کرد، برای نمونه طنابی است که با شلیک تفنگ ایجاد می‌شود تا در مبارزات بتواند از مسیرهای دارای ارتفاع بالا رود.

نمونه دیگر از تجهیزات این شخصیت قهرمان، دستگاهی است که بتمن را قادر می‌سازد تا پشت دیوار را ببیند. امروزه دانشمندان دانشگاه فنی مونیخ این رؤیا را که دربازی‌های ویدیویی نشان می‌داد با واقعیت پیوند دادند و موفق به طراحی دستگاهی شدند که با امواج وای فای تصویر پشت دیوار یا هر مانع دیگری را به کاربران نشان دهند.

کاربرد این دستگاه در کارهای امنیتی، یافتن مجرمین تحت تعقیب یا افرادی که براثر وقوع حوادث نظیر زلزله در زیر آوار ماندن مورداستفاده قرار می‌گیرد، به این صورت که آنتن‌های وای فای را از اطراف خرابه‌ها به حرکت درمی‌آورند و تصویری از زیر آوار دریافت می‌کنند.

 

لباس بتمن

این شخصیت قهرمان توانایی‌های زیادی را با پوشیدن لباس‌های مختلف به دست می‌آورد. لباس خفاش مانند این شخصیت قهرمان با هدف ایجاد رعب و وحشت در دل خلاف‌کاران طراحی‌شده است. خرید لباس‌های بتمن، لباس‌های این شخصیت مبارز برای نوجوانان می‌تواند حس قهرمان بودن را در نوجوان پرورش بدهد.

 

ست کامل این لباس

ست کامل این لباس شامل تن‌پوش، شورت، ماسک، شنل، دستگاه و چکمه است. این لباس در تنوعی از رنگ‌های آبی، خاکستری و ترکیبی از سیاه و خاکستری است و به‌صورت شلوار و بلوز سر هم به همراه شورتی که رنگ متفاوتی با تن‌پوش دارد، درست‌شده است و علامت خفاش روی قسمت جلویی لباس قرارگرفته است.

کلاه و نقاب و شنل بتمن

شنل در این شخصیت قهرمانی، استفاده ابزاری دارد به‌طوری‌که این توانایی را ایجاد می‌کند که در مدت‌زمان قابل‌توجهی در هوا معلق بماند.