مدیرعامل تسلا با برخی از مهم ترین افراد چین دیدار کرد. چه نتیجه ای داشت؟

ایلان ماسک در چین: مدیرعامل تسلا با برخی از مهم ترین افراد چین ملاقات کرد.  چه نتیجه ای داشت؟

بازدید ایلان ماسک از چین بر روی تسلا و چگونگی گسترش کارخانه تسلا در شانگهای و تجارت آن در چین متمرکز بود. با این حال، علیرغم دیدار با برخی از مقامات ارشد چین، و تمام خوبی هایی که به نمایش گذاشته شد، سفر ماسک نتیجه قابل توجهی نداشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سفر سه روزه خود به چین را به پایان رساند و روز پنجشنبه از شانگهای به تگزاس رفت. علیرغم گمانه زنی ها در مورد برنامه های توسعه تسلا برای کارخانه گیگا فاکتوری شانگهای، هیچ معامله یا توافق قطعی در این سفر امضا نشد.

ماسک با چن جینینگ، رئیس حزب کمونیست شانگهای، پیش از عزیمت به تگزاس با جت شخصی خود از فرودگاه بین المللی هونگ کیائو، دیدار کرد. چن به ماسک اطمینان داد که شانگهای متعهد به جذب مشاغل برتر است و قول داد که نیازهای آنها را در طول ساخت و ساز و بهره برداری از کارخانه هایشان برآورده کند.

تلاش ماسک برای توسعه کارخانه تسلا شانگهای، اما فایده ای نداشت
دولت شانگهای حمایت خود را از افزایش ظرفیت تسلا ابراز کرد. سفر ماسک به چین شامل دیدارهایی با مقامات عالی رتبه در پکن مانند وزیر امور خارجه، وزیر بازرگانی و وزیر صنعت و فناوری اطلاعات بود.

مقالات مرتبط

است

آیا ایلان ماسک قصد دارد توییتر را برای چشم انداز تجاری خود در چین به خطر بیاندازد؟

است

ایلان ماسک در چین: مدیر عامل تسلا با وزیر امور خارجه و وزیر بازرگانی چین دیدار کرد

ماسک در جریان بازدید خود از کارخانه Gigafactory 3 در منطقه آزاد تجاری لینگانگ نیز بازدید کرد و از کارمندان به دلیل کار چشمگیرشان قدردانی کرد.

Gigafactory 3، اولین کارخانه تسلا در خارج از ایالات متحده، تقریباً 440000 خودرو را در سال 2022 به مشتریان چینی تحویل داد. با احتساب صادرات، این کارخانه در سال گذشته حدود 710000 خودرو تولید کرد که بیش از نیمی از کل تولید تسلا را تشکیل می داد.

برنامه های توسعه تاسیسات شانگهای پس از عدم دریافت تاییدیه از مقامات برای خط مونتاژ دوم متوقف شد. با این حال، تسلا در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه باتری جدید در شانگهای برای تولید واحدهای ذخیره انرژی Megapack که برای تثبیت شبکه های انرژی طراحی شده است، بسازد.

سفر ماسک به چین دولت آمریکا را ناآرام کرده است
ورود ایلان ماسک به پکن با استقبال گرم مردم چین روبه رو شد، مردم چین از او به عنوان “بت جهانی” استقبال کردند و او را به کارآفرین مشهور چینی جک ما تشبیه کردند.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک در چین: دیدار مدیر عامل تسلا با وزیر امور خارجه و وزیر بازرگانی چین

ماسک در طول سفر خود در جلسات مختلفی با مقامات بلندپایه دولتی شرکت کرد، از جمله ضیافتی با Zeng Yuqun، مدیر اجرایی CATL، یک شرکت برجسته باتری چینی. چین به یکی از اجزای مهم برنامه های تسلا تبدیل شده است، به طوری که کارخانه گیگافکتوری شانگهای در حدود نیمی از تولید خودروهای الکتریکی این شرکت از سال 2021 مشارکت داشته است.

همچنین بخوانید : ایلان ماسک در چین برای دیدار با دولت. مقامات باعث سردرد بزرگی برای کاخ سفید بایدن می شود

علیرغم محبوبیت، ماسک به دلیل روابط رو به رشد خود با چین، به ویژه با توجه به موضع محدودکننده این کشور در مورد آزادی بیان، با انتقاداتی مواجه شده است. این انتقاد از وضعیت خودخوانده ماسک به عنوان “مطلق خواه آزادی بیان” ناشی می شود، در حالی که با چین مرتبط است، جایی که پلت فرم خودش، توییتر، ممنوع است. این وضعیت باعث نگرانی برخی ناظران در مورد تضاد احتمالی بین اصول ماسک و سیاست های چین شده است.

آیا توییتر در چین رفع انسداد می شود؟
بلومبرگ گزارش داد که ایلان ماسک، میلیاردر، اولین سفر خود به چین در سه سال اخیر را با بازدید از کارخانه خودروهای الکتریکی خود در شانگهای به پایان رساند. ماسک در طول مدتی که در کارخانه بود، برای قدردانی از حدود 100 کارگر فست فود خرید.

همچنین بخوانید: آیا ایلان ماسک قصد دارد توییتر را برای چشم انداز تجاری خود در چین به خطر بیاندازد؟

ویدئویی که توسط تیم چینی تسلا منتشر شد، ماسک را در حال ایراد سخنرانی برای کارگران، تحسین خود از کار استثنایی آنها و تشکر از فداکاری آنها، حتی اواخر شب، ضبط کرد.

این ویدئو همچنین توسط گلوبال تایمز، یکی از زیرمجموعه های پیپلز دیلی، روزنامه رسمی حزب کمونیست چین، در توییتر به اشتراک گذاشته شد. شایان ذکر است که توییتر قبلا حساب گلوبال تایمز را به عنوان وابسته به رسانه دولتی چین شناسایی کرده بود اما در ماه آوریل این برچسب را حذف کرد. این باعث شده است که برخی از تحلیلگران حدس بزنند که ممکن است از ح‌ک‌چ درخواست شده باشد که توئیتر را در چین رفع انسداد کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام