مد به نمایش گذاشته شده توسط کیت، کیتی پری و دیگران

مد در مراسم تاج گذاری: کیت کجا بود؟  چه کسی دیگر برجسته بود؟

کیت، پرنسس ولز، پیش از تاجگذاری شاه چارلز سوم و کامیلا به کلیسای وست مینستر می رسد. کیت یک کرپ ابریشمی عاج پوشیده بود که توسط الکساندر مک کوئین طراحی شده بود. AP

این یک روز تاریخی برای بریتانیا بود. این روز همچنین یک روز شیک بوده است که در آن لباس‌های سنتی و سرپیچ‌های معمولی که توسط خانواده سلطنتی پوشیده شده بود دیده می‌شدند و کلیسای وست مینستر لندن را با ترکیبی از رنگ‌ها و طرح‌ها پر می‌کردند.

پادشاه چارلز سوم برای تاجگذاری خود با ردای مخملی زرشکی ایالتی که پدربزرگش، پادشاه جورج ششم در مراسم تاجگذاری خود در سال 1937 پوشیده بود، با لباس تاجگذاری زرشکی و روپوش ابریشمی کرم همراه با شلوار نیروی دریایی سلطنتی، وارد شد.

او بعداً به لباس‌های تشریفاتی تبدیل شد که پیشینیانش برای تاج‌گذاری بر تن می‌کردند: کت طلایی ابریشم تمام قد سوپرتونیکا و کمربند شمشیر تاج‌گذاری و روی آن مانتو امپراتوری پارچه‌ای طلایی که در اصل برای تاج‌گذاری جورج چهارم در سال 1821 ساخته شده بود. قدیمی ترین لباس در خدمت

داخل کلیسای وست مینستر، قلب سلطنت بریتانیا، و محل تاجگذاری شاه چارلز

ژست ناشنوا؟ چرا تعهد وفاداری به شاه چارلز باعث ایجاد اختلاف شده است

یک دستکش چرمی سفید که با نخ فلزی طلا دوزی شده بود روی دست راستش گذاشته بودند.

چارلز با تاج تاریخی سنت ادوارد که از زمان تاجگذاری شاه چارلز دوم در سال 1661 استفاده شده است، تاج گذاری کرد.

ملکه کامیلا در مورد مد خیلی عقب نبود. او با لباس ایالتی که در اصل برای ملکه الیزابت فقید در سال 1953 ساخته شده بود، با لباسی از جنس عاج که با گلدوزی های نقره ای و طلایی تزئین شده بود و توسط بروس اولدفیلد، شیک پوش بریتانیایی طراحی شده بود، وارد شد.

هر دو ابی را با لباس های بنفش املاک – چارلز که قبلاً توسط جرج ششم و کامیلا توسط مدرسه سلطنتی سوزن دوزی طراحی شده بود و دارای گلدوزی هایی با مضمون طبیعت می پوشیدند، ترک کردند.

کاخ باکینگهام گفت: «برای اولین بار، حشرات از جمله زنبورها، پروانه‌ها، سوسک و کاترپیلار روی ردای تاج‌گذاری ظاهر شدند که از موضوعات طبیعت و محیط‌زیست استفاده می‌کردند و منعکس‌کننده علاقه اعلیحضرت به جهان طبیعی بودند.»

شاهزاده و پرنسس ولز، ویلیام و کاترین، ردای رسمی و مانتو بر روی لباس های خود پوشیدند، در حالی که وارث تاج و تخت در لباس تشریفاتی محافظان ولز و همسرش به جای سرپوشی از نقره و برگ های کریستال سر پوشیده بودند. تیارا

هم او و هم دخترش شارلوت از لباس‌های کرپ ابریشمی عاج تزئین شده با نقوش گل رز، خار، نرگس و شبدر استفاده می‌کردند – اشاره‌ای به چهار کشور بریتانیا، طراحی شده توسط الکساندر مک‌کوئین، همان برچسبی که کیت برای لباس عروسی خود در سال 2011 انتخاب کرد.

مد در مراسم تاج گذاری کیت در جایی که چه کسی متمایز بود
شاهزاده هری بریتانیا به مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در کلیسای وست مینستر در لندن می رسد. AP

خواهر و برادر چارلز نیز لباس‌های سنتی می‌پوشیدند، در حالی که خواهرزاده‌های او – پرنسس بئاتریس، یوژنی، زارا و لیدی لوئیز به ترتیب لباس‌ها یا کت‌هایی با طرح‌های فوشیا، آبی و گلدار می‌پوشیدند.

پسرش پرنس هری که دیگر یک خانواده سلطنتی کار نمی کرد، لباس صبح می پوشید.

در میان مهمانان مشهور، اما تامپسون بازیگر با یک کت قرمز تزئین شده با طرح‌های رز و خواننده آمریکایی کیتی پری، که در کنسرت تاج‌گذاری در ویندزور در روز یکشنبه اجرا خواهد کرد، با کت و شلوار دامن آستین کوتاه یاسی و با دستکش‌های اپرا و بیانیه‌های مشابه حضور داشتند. کلاه

مد در مراسم تاج گذاری کیت در جایی که چه کسی متمایز بود
کیتی پری در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در لندن، انگلستان، با مهمانان سلفی می گیرد. رویترز

مگی اسمیت و جودی دنچ بازیگران کهنه کار، که هم ملکه الیزابت اول و هم ملکه ویکتوریا را روی پرده به تصویر کشیده اند، سایه های مختلفی از آبی را انتخاب کردند.

خوانندگان نیک کیو و لیونل ریچی که در کنسرت یکشنبه نیز اجرا خواهند کرد، کت و شلوارهای مشکی سه تکه پوشیدند، در حالی که استفن فرای، بازیگر، رنگی را با جلیقه زرد اضافه کرد.

مد در مراسم تاج گذاری کیت در جایی که چه کسی متمایز بود
بانوی اول اوکراین، اولنا زلنسکا، پیش از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، وارد کلیسای وست مینستر شد. AP

لباس‌های سنتی از سرتاسر کشورهای مشترک المنافع وجود داشت و همسالان لباس‌های قرمز می‌پوشیدند.

لباس‌های رنگی بلوک نیز در میان خانم‌های اول ایالات متحده و فرانسه، جیل بایدن و بریژیت ماکرون، با لباس‌های آبی پودری و صورتی کم‌رنگ، محبوب بودند، در حالی که بانوی اول اوکراین، اولنا زلنسکا، لباس و کت حکیم مشابهی را انتخاب کرد.

کلاه‌های رنگارنگ و شیفته‌های رنگارنگ با رنگ‌های فوشیا، نارنجی و قرمز ابی را پوشانده بودند.

با ورودی های رویترز

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام