معترضان سخنرانی مکرون در هلند را قطع کردند. تماشا کردن

«دموکراسی فرانسه کجاست؟»: معترضان سخنرانی مکرون را در هلند قطع کردند.  تماشا کردن

دانشجویان در هنگام سخنرانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در انستیتو نکسوس در تئاتر آماره در لاهه در 11 آوریل 2023 به عنوان بخشی از یک سفر دولتی به هلند، بنر اعتراضی را نصب کردند که روی آن نوشته شده بود “رئیس جمهور خشونت و ریا”. – معترضان روز سه‌شنبه سخنان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را در حین ایراد سخنرانی اصلی درباره حاکمیت اروپا در لاهه در جریان سفر دولتی به هلند، قطع کردند. (عکس از لودویک مارین / خبرگزاری فرانسه)

معترضان سخنرانی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره آینده اروپا را قطع کردند.

“دموکراسی فرانسه کجاست؟” در حالی که ماکرون که با اعتراضات خشونت آمیز در خانه به خاطر اصلاحات حقوق بازنشستگی مواجه شده است، روز سه شنبه در سالنی در لاهه هلند برای تماشاگران تحت سلطه دانشجویان در تئاتری در لاهه در هلند، تظاهرکنندگان بنر را فریاد زد.

اظهارات مکرون درباره تنش‌های آمریکا و چین

اولین سفر دولتی یک رئیس جمهور فرانسه به هلند در 23 سال گذشته با اختلاف نظرهای مکرون درباره تایوان، ایالات متحده و چین مبهم بود. مکرون گفته بود که اروپا باید از تبدیل شدن به یک دست نشانده در درگیری آمریکا و چین اجتناب کند.

ماکرون با بزرگ‌ترین چالش دوره دوم ریاست‌جمهوری خود پس از انجام اصلاحات اساسی بازنشستگی که شامل افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال است، مواجه است.

تظاهرکنندگان در طبقه بالای تئاتر ایستاده بودند و با در دست داشتن بنری که روی آن نوشته شده بود «رئیس جمهور خشونت و نفاق» فریاد می زدند «شما میلیون ها معترض در خیابان ها دارید».

پس از اینکه محافظان امنیتی آنها را حذف کردند، مکرون گفت افرادی که سعی می کنند قوانین تصویب شده توسط دولت های منتخب را تضعیف کنند، با اشاره به شورش های کنگره آمریکا در سال 2021 و حمله به کنگره برزیل در سال 2023، دموکراسی را در معرض خطر قرار می دهند.

شکوه و تشریفات این دیدار بعدها بدون توجه به این موضوع ادامه یافت و ویلم الکساندر، پادشاه هلند، رئیس جمهور 45 ساله فرانسه را در یک شام دولتی در آمستردام تبریک گفت.

پادشاه در حالی که بعد از خوردن سوپ مارچوبه با میگو خاکستری و به دنبال آن تورندوهای گوشت گاو در سس شراب قرمز و دسر ساخته شده از شیرینی های سنتی هلندی، میهمان خود را برشته می کرد، گفت: «اصلاحات ساده نیست.

برای ما، برای اروپا و کل جهان، این حیاتی است که فرانسه قوی، مرفه و با اعتماد به نفس باشد.»

در سخنرانی ماکرون پیشتر هیچ اشاره ای به تایوان نشد و در عوض به مضامین نیاز اروپا به مراقبت از منافع خود پایبند بود.

مکرون گفت: «حاکمیت بیشتر» در این دوره زمانی که جنگ داریم و اقتصاد در حال تسلیح شدن است، به ویژه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین «بسیار حیاتی بود».

او افزود که جنگ اوکراین «احتمالاً یکی از خطرناک‌ترین دوران اتحادیه اروپا را آغاز کرده است».

مکرون در روزهای اخیر پس از آن که در مصاحبه ای با رسانه ها از جمله پولیتیکو و روزنامه تجاری فرانسوی Les Echos گفت که اروپا نباید «پیروان» ایالات متحده و چین بر سر تایوان باشد، جنجال برانگیخت.

مصاحبه ماکرون پس از یک سفر سه روزه دولتی به پکن در هفته گذشته، دو طرف اقیانوس اطلس را برانگیخت.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، گفت که اتحاد با ایالات متحده “پایه مطلق” امنیت اروپا است.

سناتور آمریکایی مارکو روبیو در توییتر نوشت: «ما باید دریابیم که آیا امانوئل ماکرون از طرف اروپا صحبت می‌کند یا خیر».

کاخ الیزه روز سه‌شنبه تاکید کرد که رئیس‌جمهور هرگز از اروپا خواسته است تا از ایالات متحده و چین «فاصله برابری» بگیرد.

دیدار مکرون از هلند روز چهارشنبه با سفر به نمایشگاه فروخته شده آثار نقاش یوهانس ورمیر در موزه ریکس در آمستردام و گفتگو با نخست وزیر مارک روته در یک قایق کانالی ادامه می یابد.

او همچنین یک پارک علمی را مشاهده خواهد کرد و “پیمان نوآوری” را با تمرکز بر همکاری در نیمه هادی ها، فیزیک کوانتومی و انرژی امضا خواهد کرد.

سفر ماکرون به منظور برجسته کردن پویایی جدید بین پاریس و لاهه پس از برگزیت است، زمانی که هلند قوی‌ترین متحد خود را در اروپا از دست داد.

آنها همچنین برای نهایی کردن یک پیمان دفاعی تا سال 2024 تلاش خواهند کرد.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام