مقامات آمریکایی می گویند اوکراین ممکن است به صفوف درگیری های «یخ زده» بپیوندد

مقامات آمریکایی می گویند اوکراین ممکن است به صفوف درگیری های «یخ زده» بپیوندد

سربازان اوکراینی در 15 مه 2023 یک توپ را در نزدیکی باخموت که در آن نبردهای شدید علیه نیروهای روسی در منطقه دونتسک اوکراین در جریان است شلیک می کنند. فایل AP

بر اساس گزارشی، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، به جای اصرار برای پیروزی این کشور، «تجمیع» جنگ اوکراین را برای آینده قابل پیش‌بینی بررسی می‌کند و عملاً این کشور را به صفوف رویارویی‌های طولانی مشابه در شبه جزیره کره، آسیای جنوبی و فراتر از آن ملحق می‌کند. .

با توجه به الف سیاسی در این گزارش، سه نفر در خدمت و یک مقام سابق ایالات متحده گفتند که در حال حاضر در کاخ سفید در مورد یک بن‌بست طولانی‌مدت با شدت کم بحث می‌شود.

برخی از مقامات و تحلیلگران آمریکایی می گویند که یک مدل خشن می تواند جنگ کره باشد. نبرد فعال در آن درگیری با آتش بس در سال 1953 به پایان رسید، اما حتی 70 سال بعد، جنگ به طور رسمی پایان یافته اعلام نشده است.

مقالات مرتبط

بایدن

بایدن خشونت سودان را “خیانت غیر وجدان” خواند و تهدید به تحریم کرد

بایدن

زمانی که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در هزینه‌ها با هم مخالفت می‌کنند، ضرب‌الاجل محدودیت بدهی نزدیک می‌شود

“توقف به سبک کره ای قطعا چیزی است که توسط کارشناسان و تحلیلگران در داخل و خارج از دولت مورد بحث قرار گرفته است.” سیاسی این گزارش به نقل از مقامات رسمی اعلام کرد.

آنها افزودند: «این قابل قبول است، زیرا هیچ یک از طرفین نیازی به شناسایی مرزهای جدید ندارند و تنها چیزی که باید مورد توافق قرار گیرد توقف تیراندازی در یک خط تعیین شده است».

یک درگیری منجمد – که در آن جنگ متوقف می‌شود اما هیچ یک از طرفین پیروز اعلام نمی‌شوند و موافق نیستند که جنگ رسماً پایان یافته است – همچنین می‌تواند یک نتیجه بلندمدت سیاسی مطلوب برای ایالات متحده و سایر کشورهای حامی اوکراین باشد.

منافع برای ایالات متحده این خواهد بود که یک درگیری منجمد برای کشورهای غربی هزینه کمتری خواهد داشت و توجه عمومی کمتری را به خود جلب می کند و در نتیجه فشار کمتری برای کمک به کیف خواهد داشت.

اوکراین همچنان با واشنگتن متحد خواهد بود و به تغییر ارتش خود به استانداردهای ناتو ادامه می دهد، زیرا روزی به دنبال پیوستن به این بلوک است.

در ژانویه، “سناریوی کره ای” برای اوکراین پس از آن که الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی این کشور در مصاحبه ای اظهار داشت که مسکو یک مقام ارشد را برای پیشبرد این کشور به اروپا اعزام کرده است، توجه رسانه ها را به خود جلب کرد.

با این حال، کرملین این گزارش ها را رد کرد و گفت که دانیلوف ممکن است یک سیاستمدار اوکراینی به نام کازاک را با همنام خود در دولت روسیه اشتباه گرفته باشد که او را به عنوان پیام رسان معرفی کرده است.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، استدلال کرد که سخنان دانیلوف برای “مصرف داخلی” بود، تا دولت اوکراین بتواند واکنش عمومی به آن را بسنجد.

این مقام روسی فکر کرد که «تفرق بهترین سناریو برای کیف در این شرایط است».

یک مقام آمریکایی که با گفتگوهای دولت بایدن در مورد اوکراین آشناست، گفت: «ما برای درازمدت برنامه ریزی می کنیم، خواه یخ زده یا ذوب شده به نظر برسد.

این مقام گفت که چنین برنامه ریزی تمرکز رو به رشد دولت است، در حالی که در ماه های گذشته “همه چیز فوری و کوتاه مدت بود.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام