مقامات اندونزی پس از افزایش فعالیت چندین آتشفشان هزاران نفر را تخلیه می کنند

رادیتیا جاتی ، سخنگوی آژانس ملی تخفیف در برابر بلایا ، گفت: خاکستر داغ اوایل روز سه شنبه تا 9،800 فوت پایین دامنه های کوه سمرو سقوط کرد و باعث وحشت در بین اهالی روستا شد.

مقامات اندونزی پس از افزایش فعالیت چندین آتشفشان هزاران نفر را تخلیه می کنند

مواد آتشفشانی از دهانه کوه سمرو در لوماجانگ ، جاوا شرقی ، اندونزی ، سه شنبه ، AP پرتاب می شود

جاکارتا: مقامات اندونزیایی پس از افزایش فعالیت حسگرها در هفته های اخیر و باعث تخلیه هزاران نفر ، از نزدیک چندین آتشفشان را زیر نظر دارند.

رادیتیا جاتی ، سخنگوی آژانس ملی تخفیف در برابر بلایا ، گفت: خاکستر داغ اوایل روز سه شنبه تا 8800 فوت پایین دامنه های کوه سمرو سقوط کرد و باعث وحشت در بین اهالی روستا شد. خاکستر و گوگرد چندین روستای اطراف دامنه های آن را پتوی خود قرار داد.

کوه 3676 متری (12،060 فوت) منطقه لوماجانگ بلندترین آتشفشان متراکم ترین جزیره جاوا در اندونزی است.

جاتی گفت مقامات همچنان در تلاشند تا حدود 550 نفر را كه در دامنه های كوه زندگی می كنند تخلیه كنند. وی گفت که هیچ گزارشی از زخمی ها یا خسارات جدی گزارش نشده است.

مرکز آتشفشانی و کاهش زمین شناسی خطر اندونزی وضعیت هشدار سمرو را که از قبل فوران آن در ماه مه در سومین سطح بالاترین سطح بود ، افزایش نداد. به گفته آژانس ، به روستائیان و گردشگران توصیه می شود که چهار کیلومتر از دهانه فاصله داشته باشند.

فوران روز سه شنبه دو روز پس از آن رخ داد که کوه ایلی لووتولوک ستونهایی از ابرهای گرم تا 4000 متر (13100 فوت) را به آسمان شلیک کرد. بیش از 4600 نفر از دامنه های کوه ، واقع در جزیره لمباتا در استان نوسا تنگگارا شرقی ، تخلیه شدند.

آژانس آتشفشانی پس از افزایش فعالیت سنسورها ، هشدار ایلی لووتولوک را به سطح بالاترین سطح در روز یکشنبه افزایش داد. این کوه 1423 متری (4660 فوت) از اکتبر 2017 به هم ریخته است.

وزارت حمل و نقل گفت که پس از فوران و بسته شدن فرودگاه محلی به دلیل باریدن خاکستر در بسیاری از مناطق جزیره ، اخطار پرواز صادر شد.

در قسمت دیگری از جزیره جاوا ، مقامات بیش از 1800 نفر را که از اوایل ماه نوامبر در دامنه های حاصلخیز آتشفشان کوه فرار Merapi زندگی می کنند ، تخلیه کردند و به دنبال افزایش فعالیت های آتشفشانی زندگی کردند.

دولت محلی در استان های جاوه مرکزی و یوگیاکارتا کوه را از نزدیک تحت نظر دارند پس از آنکه سازمان زمین شناسی هشدار مراپی را به سطح بالاترین درجه دوم رساند و به مردم توصیه شد پنج کیلومتر از دهانه فاصله داشته باشند.

این کوه 2968 متری (9737 فوت) حدود 30 کیلومتری از مرکز شهر یوگیاکارتا فاصله دارد. حدود یک چهارم میلیون نفر در شعاع 10 کیلومتری آتشفشان زندگی می کنند.

مراپی در ماه ژوئن خاکستر و گاز داغ به بلندی شش کیلومتری آسمان پاشید ، اما تلفاتی گزارش نشد. آخرین فوران مهم آن در سال 2010 باعث کشته شدن 347 نفر و تخلیه 20،000 روستایی شد.

مقامات استان سوماتراى شمالى نیز كانال سینابونگ را از نزدیک تحت نظارت قرار می دهند ، زیرا سنسورها از اوت فعالیت خود را افزایش می دهند. به روستائیان توصیه شد كه در پنج كیلومتری دهانه دهان خود بمانند و از خطر گدازه آگاه باشند.

میرزام عبدالرحمن ، یک آتشفشان شناس از موسسه فناوری باندونگ ، گفت که فعالیت آتشفشانی می تواند در کوههای مختلف با همان محرک ها به طور همزمان افزایش یابد ، زیرا آتشفشان ها در همان قوس Sunda هستند که جزایر سوماترا ، جاوا ، بالی ، نوسای غربی را پوشش می دهد تنگگارا و شرق نوسا تنگگارا.

این کوهها در میان بیش از 120 آتشفشان فعال در اندونزی قرار دارند که به دلیل قرار گرفتن در “حلقه آتش” اقیانوس آرام ، یک قوس آتشفشان و خطوط گسل در اطراف اقیانوس آرام ، مستعد آشفتگی لرزه ای است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.