منابع می گویند که بانکداران Credit Suisse برای انتخاب باریک در UBS تلاش می کنند

هنگ کنگ/لندن: به گفته افراد آشنا با این مذاکرات، معامله‌گران در Credit Suisse Group AG نمی‌توانند نگرانی‌ها در مورد یک برخورد فرهنگی را برطرف کنند و بسیاری ناامید خواهند شد. آنها به دنبال تضمین شغل پس از خرید نجات UBS Group AG هستند.

به گفته چهار فرد مطلع از مذاکرات، به منظور حرکت سریع در زمینه مشاغل جدید احتمالی پس از انجام ادغام، بانکداران UBS اخیراً شروع به ملاقات با همکاران خود در Credit Suisse در بزرگترین شهرهای مالی جهان کرده‌اند.

یکی از این منابع گفت، پس از مذاکرات اولیه که یک نفر آن را “بی رحمانه” توصیف کرد، تنها تعداد بسیار محدودی از بانکداران ارشد کردیت سوئیس که روابط مستحکمی با مشتریان دارند، حفظ خواهند شد.

به گفته دو منبع، پس از انجام معامله، مصاحبه های رسمی انجام خواهد شد.

UBS و Credit Suisse از اظهار نظر خودداری کردند.

تضاد فرهنگی

یک منبع گفت: Credit Suisse در سال‌های اخیر در معاملاتی شرکت کرد که UBS آن را خطرناک‌تر تصور می‌کرد، نشان‌دهنده فرهنگ و روشی برای اداره تجارت است که می‌توانست با UBS در تضاد باشد.

علاوه بر این، UBS تمایلی به وام دادن به مشتریان بالقوه ندارد همانطور که Credit Suisse اغلب انجام داده است، حرکتی که می تواند برخی از مشتریان را متقاعد کند. دو نفر از منابع گفتند که این امر می تواند موفقیت بانکداران را در صورت انتقال به UBS دشوارتر کند.

از زمان اعلام نجات حمایت‌های دولتی از همتایان کوچک‌تر خود در محاصره در ماه گذشته، UBS گفته است که قصد دارد بانک سرمایه‌گذاری Credit Suisse را کاهش دهد.

کولم کلهر، رئیس UBS در 29 مارس به خبرنگاران گفت: “به وضوح بخش هایی از Credit Suisse وجود دارد که فرهنگ بدی داشته است.” چیزی را به سیستم اکو وارد نکنید که باعث ایجاد مشکل می شود.

دولت سوئیس به UBS 9 میلیارد فرانک سوئیس ضمانت برای ضررهای احتمالی ناشی از انحلال کسب و کار بانکداری سرمایه گذاری ارائه می دهد. کلهر گفت که عملیات تجاری در یک بخش غیر اصلی جداگانه مدیریت خواهد شد.

یکی از این افراد گفت، به عنوان بخشی از ادغام، UBS همچنین در نظر دارد بانکداران ضعیف خود را رها کند تا بودجه ای را برای استخدام افراد برتر از Credit Suisse آزاد کند.

مدیران UBS در صحبت با تحلیلگران در 19 مارس گفتند که آنها انتظار دارند این معامله تا سال 2027 باعث کاهش 8 میلیارد دلاری هزینه شود که 6 میلیارد دلار آن از کاهش تعداد کارمندان تمام وقت در سراسر عملیات شرکت حاصل می شود.

حضور آمریکا

UBS و Credit Suisse، همسایگان در زادگاه خود زوریخ، برای دهه‌ها برای ادغام و عرضه اولیه عمومی در سراسر جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

طبق گزارش‌های اخیر رسانه‌ها، Credit Suisse حدود 17000 نفر را در عملیات بانکی و تجاری سرمایه‌گذاری خود استخدام می‌کند، در حالی که UBS کارکنان کمتری دارد. بانک ها اعداد را منتشر نمی کنند.

بر اساس داده های گردآوری شده توسط Dealogic، UBS در سال گذشته در رتبه چهاردهم مشاوره در مورد ادغام در سطح جهان قرار گرفت و پس از Credit Suisse در رتبه یازدهم قرار گرفت. در فروش سهام، Credit Suisse نیز بالاتر از UBS، در رتبه بندی قرار گرفت. 10 در حالی که UBS در رتبه 19 قرار دارد، داده ها نشان می دهد.

با این حال، در ایالات متحده، جایی که UBS از همتایان خود در وال استریت عقب مانده است، به گفته یکی از منابع، آوردن بانکداران Credit Suisse می تواند فرصتی برای تقویت سریع حضور آن فراهم کند.

Credit Suisse تجارت خود در وال استریت را با ادغام First Boston در سال 1988 توسعه داد و CS First Boston را ایجاد کرد. بانک سوئیسی در سال 2000 با خرید دونالدسون، لوفکین و جنرت، نسبت به آمریکا دو برابر شد.

Credit Suisse در حال برنامه ریزی برای احیای نام تجاری First Boston با تبدیل عملیات بانکی سرمایه گذاری به یک تجارت مستقل با مایکل کلاین بانکدار کهنه کار بود. این شرکت با خرید تجارت بانکداری سرمایه گذاری M. Klein & Company LLC به مبلغ 175 میلیون دلار موافقت کرده بود.

گزارش ها می گویند که از زمان اعلام ادغام، UBS نحوه فسخ قرارداد با Klein را به ارزان ترین روش ممکن بررسی کرده است.

این به UBS این فرصت را می دهد تا بانکدارانی را که می خواهد نگه دارد انتخاب کند.

UBS برای تکمیل این تصاحب تا پایان آوریل تلاش کرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام