مناقشه اوکراین و روسیه بر دیدار بایدن، رئیس جمهور آمریکا و سانچز اسپانیایی در کاخ سفید غالب خواهد شد.

مناقشه اوکراین و روسیه بر دیدار بایدن، رئیس جمهور آمریکا و سانچز اسپانیایی در کاخ سفید غالب خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا گفتگو کرد. پرونده رویترز

درگیری بین مسکو و کیف قرار است در دیدار روز جمعه بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در کاخ سفید که در مورد مهاجرت، همکاری دفاعی و اوکراین صحبت می کنند، غالب شود.

به گفته یک منبع دیپلماتیک اسپانیایی، علیرغم توافق مادرید با واشنگتن مبنی بر غیرقانونی بودن تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022، سانچز دیدگاه های مخالف چین و برزیل را منتقل می کند و می خواهد به کشورهای غیرعضو ناتو که از درگیری آسیب دیده اند، اهمیت بیشتری بدهد.

طرح صلح 12 ماده ای چین از سوی ایالات متحده با تردید مواجه شد و تاکید کرد که اگر پکن در مورد حفظ حاکمیت صادقانه عمل می کند، باید روسیه را مجبور به ترک آن کند.

مقالات مرتبط

بایدن

بایدن مجازات زندان 31 نفر را که به جرایم غیرخشونت آمیز مواد مخدر محکوم شده اند کاهش داد

بایدن

دونالد ترامپ به نیوهمپشایر بازگشت، اولین کمپین نظرسنجی پس از نامزدی مجدد بایدن برای انتخاب شدن

به طور مشابه، رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، انتقاد ایالات متحده را به دلیل پیشنهادش که غرب با تسلیح اوکراین به جنگ “تشویق” کرده است، برانگیخت.

یک مقام کاخ سفید گفت چین و برزیل می توانند در مذاکرات نهایی صلح نقش داشته باشند، اما تاکید کرد که پایان جنگ باید به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی احترام بگذارد.

این مقام گفت: «ما از درخواست رئیس جمهور (اوکراین) (ولودیمیر) زلنسکی برای پایان دادن عادلانه به جنگ منتخب روسیه که به اصول خاصی از جمله حاکمیت و تمامیت ارضی احترام می گذارد، حمایت می کنیم و بایدن از سانچز برای امنیت و کمک های بشردوستانه اسپانیا به اوکراین تشکر می کند. .

دن فرید، دیپلمات سابق ایالات متحده در اندیشکده شورای آتلانتیک، ابراز تردید کرد که سانچز از واشنگتن می خواهد تا به دیدگاه های چین و برزیل در مورد جنگ توجه بیشتری داشته باشد.

او گفت: «پیشنهاد اسپانیایی مبنی بر اینکه آمریکا (و) اروپا در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین بیشتر با جنوب جهانی ارتباط برقرار کند، می تواند سازنده تلقی شود، به ویژه اگر اسپانیا مایل به کمک باشد، همانطور که من انتظار دارم.»

وی افزود: «تردید دارم که دولت اسپانیا از آمریکا بخواهد کشوری را که برای جان خود می‌جنگد، رها کند یا برای کشور متجاوز روسیه، درک دروغینی نشان دهد.»

این مقام کاخ سفید گفت بایدن از سانچز به خاطر تعهد اسپانیا برای همکاری در گسترش “مسیرهای مهاجرت” برای مردم آمریکای لاتین تشکر خواهد کرد. او گفت که آنها همچنین در مورد تلاش ها برای تقویت روابط دفاعی بین ایالات متحده و اسپانیا گفتگو خواهند کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام