منسوخ منداویا، وزیر بهداشت می گوید: جهان باید برای تولید واکسن موثر علیه کووید-19 با یکدیگر همکاری کند.

دکتر منسوخ منداویه، وزیر بهداشت و رفاه خانواده گفت: جهان باید برای تولید واکسن موثر علیه کووید-19 با یکدیگر همکاری کند.

وی با صحبت در مورد همه‌گیری کووید-19، گفت که جهان باید با همکاری بیشتر با یکدیگر همکاری کنند تا دسترسی عادلانه به آخرین گزینه‌های تشخیصی و درمانی برای از بین بردن این بیماری تضمین شود.

منداویا گفت که هند تنها کشوری در جهان است که مکانیسم خود را برای تخمین بار سل خود ایجاد کرده است.

دکتر منداویه در سخنرانی خود در رویداد جانبی Quad Plus در مورد سل در هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت که در ژنو برگزار شد، گفت که هند در تلاش است تا سل را تا سال 2025، پنج سال جلوتر از هدف توسعه پایدار جهانی حذف کند.

او گفت: «برای دستیابی به اهداف نشست سطح عالی سازمان ملل (UNHLM) برای پایان دادن به سل تا سال 2030، ما باید رویکردهای نوآورانه مبتنی بر بیمار را برای پیشگیری، تشخیص و درمان سل پیدا کنیم، و افزود که هند متعهد به اشتراک گذاری آموخته های خود با جهان و از زمینه های دیگر نیز درس بگیرید.»

این رویداد شاهد شرکت نمایندگان برجسته از کشورهای Quad Plus بود که تعهد برای مقابله با چالش بهداشت جهانی ناشی از سل را تقویت کرد.

دکتر منداویا با تاکید بر واکنش فعال هند به اپیدمی سل، گفت: «امسال، ما روز جهانی سل را در اجلاس سران یک جهان سل در هند برگزار کردیم و اساساً اخلاق یک جهان، یک سلامت را برجسته کردیم که نخست وزیر محترم ما شدیداً به آن اعتقاد دارد. ”
او گفت که هند تنها کشوری در جهان است که مکانیسم خود را برای تخمین بار سل خود ایجاد کرده است.

دکتر منداویه همچنین بر اهمیت نشست آتی سطح عالی سازمان ملل در مورد سل که برای سپتامبر برنامه ریزی شده است، به عنوان فرصتی برای ارزیابی پیشرفت جمعی در راستای پایان دادن به سل، تاکید کرد.

هند از سال 2015 تا 2022 شاهد کاهش 13 درصدی ابتلا به سل بوده است که از نرخ کاهش جهانی 10 درصدی فراتر رفته است و علاوه بر این، مرگ و میر ناشی از سل در هند در مدت مشابه 15 درصد کاهش یافته است. نرخ کاهش جهانی 5.9 درصد

منداویه با درک اهمیت تشخیص زودهنگام، درمان و اقدامات پیشگیرانه گفت: «هند برای شناسایی همه موارد مفقود و رسیدن به موارد «دست نیافتنی»، تحت رهبری رویایی نخست وزیر کشورمان اقدامات تشخیصی و درمانی را برای بیماران در آخرین مایل انجام داده است. .

ما بیش از 1.5 میلیون مرکز سلامت و تندرستی ایجاد کرده‌ایم که تشخیص و مراقبت سل را به همه بیماران، همراه با انبوهی از خدمات بهداشتی اولیه ارائه می‌دهند. این امر به ویژه برای افرادی که در مناطق صعب العبور کشورمان زندگی می کنند مفید بوده است و پوشش بهداشتی همگانی را حتی در مناطق دورافتاده تضمین می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام