موج جدیدی از اعتراضات علیه اصلاحات قضایی در اسرائیل در آستانه هفتاد و پنجمین روز استقلال آغاز شد

موج جدیدی از اعتراضات علیه اصلاحات قضایی در اسرائیل در آستانه هفتاد و پنجمین روز استقلال آغاز شد

مردم در 22 آوریل در تل آویو، اسرائیل علیه نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو و اصلاحات قضایی دولت ائتلاف ملی گرای او تظاهرات کردند. رویترز

تلآویو: ده‌ها هزار اسرائیلی روز شنبه در آستانه هفتاد و پنجمین روز استقلال این کشور علیه اصلاحات قضایی بحث‌برانگیز تظاهرات کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ماه گذشته در پی افزایش نارضایتی شهروندان، بازنگری قضایی را متوقف کرد. اعتراضات اخیر علیه آنها در حالی صورت می گیرد که اسرائیلی ها قرار است هم روز استقلال اسرائیل و هم روز یادبود اسرائیل را که یادبود کشته شدگان در جنگ های اسرائیل و حملات تروریستی است، جشن بگیرند.

میری پینچوک، عکاس 53 ساله به رویترز گفت: «پدرم در جنگ یوم کیپور کشته شد. او جان خود را برای این کشور داد، زیرا او همچنین با این باور بزرگ شد که این کشور یک دموکراسی خواهد بود.

پیشنهادات نتانیاهو به دولت امکان کنترل انتصاب قضات دیوان عالی را می دهد و پارلمان این اختیار را خواهد داشت که بسیاری از تصمیمات دادگاه را نقض کند. آنها باعث یکی از بزرگترین بحران های داخلی در تاریخ اخیر اسرائیل شده اند.

این پیشنهادها پس از آن مطرح شد که دولت تعدادی از قضات را به غصب فزاینده نقش پارلمان متهم کرد. دولت این پیشنهادها را با بیان اینکه این پیشنهادها بین قوه قضاییه و سیاستمداران منتخب تعادل ایجاد می کند توجیه کرد.

منتقدان می‌گویند که این کار کنترل‌ها و توازن‌های حیاتی را که زیربنای یک دولت دموکراتیک است از بین می‌برد و قدرت کنترل‌نشده را به دولت می‌دهد.

یک نظرسنجی که روز جمعه توسط رادیو تلویزیون عمومی اسرائیل منتشر شد، نشان داد که این طرح ها عمیقاً منفور است و 53 درصد معتقدند که این طرح ها به کشور آسیب می زند. علاوه بر این، 60 درصد از اسرائیلی ها گفتند که دولت آنها را نمایندگی نمی کند و 48 درصد معتقدند که وضعیت در این کشور بدتر خواهد شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام