مومن، وزیر امور خارجه بنگلادش، گزارشی را که او را “طرفدار چین” خوانده است، مورد تمسخر قرار داد.

وزیر امور خارجه بنگلادش، دکتر عبدالمومن. خبرگزاری فرانسه

دکتر عبدالمومن، وزیر امور خارجه بنگلادش، مقاله روزنامه‌ای را که در آن او را «طرفدار چین» می‌خواند که قبل از وزیر شدن در سال 2018 به عنوان لابی‌گر برای یک سازمان چینی کار می‌کرد، رد کرد و آن را «نادرست و بی‌اساس» خواند.

مومن در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به مقاله ای که روز یکشنبه در روزنامه کالبلا، یک روزنامه بنگلایی با عنوان «تحریم های ایالات متحده در راه است، دولت آماده باقی می ماند» منتشر شد، گفت: «این (توصیف او) بسیار عجیب و شگفت انگیز است.

وزیر امور خارجه یک کنفرانس مطبوعاتی برای اطلاع رسانی درباره سفر آتی شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش به قطر برگزار کرد.

مقالات مرتبط

چین

هدف “سیاست نگاه به جنوب” چین، تسلط بر خلیج بنگال، منزوی کردن هند در حیاط خلوت است.

چین

تخلیه دسته جمعی در بنگلادش و میانمار با نزدیک شدن طوفان موکا

در این مقاله که به عنوان تحلیل نوشته شده، ادعا شده است که مومن قبل از اینکه در سال 2018 وزیر شود، به عنوان لابی گر برای یک سازمان چینی کار می کرد.

مومن با رد این بیانیه، این مقاله را «کاذب و بی اساس» خواند.

وی با اشاره به اینکه این مقاله نمی تواند هیچ مرجع یا منبعی برای اثبات ادعای خود ارائه دهد، گفت: من (بلکه) در آمریکا ماندم و دهه ها در آنجا کار کردم.

مومن قبل از پیوستن به سیاست در سال 2017 به عنوان نماینده دائم بنگلادش در سازمان ملل فعالیت می کرد. او بیش از سه دهه در ایالات متحده ماند و به عنوان استاد اقتصاد در دانشگاهی در بوستون خدمت کرد.

مومن پس از انتخابات سراسری سال 2018 وزیر امور خارجه این کشور شد که دولت شیخ حسینه نخست وزیر را برای سومین دوره متوالی منصوب کرد.

ساعاتی پس از انتشار این مقاله در روز یکشنبه، وزارت امور خارجه به شدت بخشی از این تحلیل را محکوم کرد و اظهار داشت که اظهارنظر در مورد مومن یک “دروغ آشکار” و با نیت بد انجام شده است زیرا وجهه دولت بنگلادش را خدشه دار می کند.

مومن در سخنانی درباره ادعای این گزارش مبنی بر اینکه آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه بنگلادش اعمال خواهد کرد، تاکید کرد که هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد اما افزود که این امر به کشور مربوطه بستگی دارد. او گفت: «ما هیچ ایده‌ای در مورد تحریم‌های جدید نداریم، زیرا این موضوع به کشور مربوطه بستگی دارد (اما اگر تحریم جدیدی از سوی آمریکا اعمال شود، مایه تاسف خواهد بود».

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام