میجر به دلیل پوشیدن لباس فرم برای اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو اخراج شد

اسرائیل: سرگرد به دلیل پوشیدن لباس فرم در اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو برکنار شد

تصویر بازنمایی رویترز

یک افسر ارتش اسرائیل روز یکشنبه به دلیل شرکت در یک تظاهرات سیاسی در حالی که یونیفورم خود را بر تن داشت، از کار خود اخراج شد.

اولین حادثه از نوع خود در بحبوحه بحران جاری بر سر اصلاحات قضایی پیشنهادی دولت رخ داد و باعث ایجاد خصومت در صفوف نظامی شد.

در تلاش برای مقابله با اعتراضات چند ماهه علیه اصلاحات، گردهمایی حامیان دولت روز پنجشنبه برگزار شد.

هزاران اسرائیلی برای پانزدهمین هفته علیه اصلاحات قضایی تظاهرات کردند

محاکمه فساد بنیامین نتانیاهو از سر گرفته می شود: نگاهی به جایی که ممکن است منجر شود

رسانه های محلی این افسر را به عنوان سرگردی معرفی کردند که در حال حمل برانکارد در یک شیرین کاری روابط عمومی از تلویزیون پخش شد.

ارتش درجه او را تصدیق کرد، اما در بیانیه‌ای در مورد تخلف او توضیحی نداد، به جز اشاره به اینکه او هفته گذشته در حالی که یونیفورم خود را بر تن داشت در تظاهرات شرکت کرده بود و از آن زمان اقتدار فرماندهی خود را از دست داده بود.

فشار ائتلاف مذهبی-ملی‌گرای نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو برای مهار دادگاه عالی اسرائیل نگرانی‌هایی را درباره استقلال قضایی ایجاد کرده است. او می گوید که این قانون که در حال حاضر متوقف شده است، با هدف ایجاد توازن میان شاخه های دولت است.

این خصومت در نیروهای مسلح اسرائیل طنین انداز شده است، نیروهایی که به شدت از سربازان وظیفه استفاده می کنند و مدت هاست که به دنبال تبدیل شدن به دیگ ذوب برای جامعه ای متزلزل هستند. برخی از نیروهای ذخیره نظامی تهدید کرده اند که در صورت انجام اصلاحات، از دستور فراخوان سرباز خواهند زد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع، در ماه مارس علیه سرعت اصلاحات صحبت کرد و از آمادگی کشور برای جنگ ابراز نگرانی کرد. در پاسخ، نتانیاهو اعلام کرد که گالانت اخراج شده است. با این حال، او بعداً نظر خود را تغییر داد و به ضرورت رسیدگی به مسائل امنیتی اشاره کرد.

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام