نابرده رنج گنج میسر نمی شود؟ نظرسنجی نشان می دهد که کارفرمایان از کارگران مسن در هنگ کنگ استثمار می کنند

نابرده رنج گنج میسر نمی شود؟  نظرسنجی نشان می دهد که کارفرمایان از کارگران مسن در هنگ کنگ استثمار می کنند

تصویر نماینده رویترز

امروز روز کارگر است و شرایط کارگران در چین ایده آل نیست. یک نظرسنجی نشان داده است که از هر 10 کارگر مسن در هنگ کنگ، 8 نفر مجاز به گرفتن مرخصی استعلاجی نیستند و طبق قانون تضمین شده از دستمزد پایان کار محروم هستند.

این نظرسنجی توسط انجمن سازمان جامعه (SoCo) – یک گروه حقوق بشر در چین انجام شد. آنها پاسخ بیش از 40 نفر از 55 سال یا بالاتر را ثبت کردند.

نتیجه گیری شد که 88 درصد مرخصی استعلاجی با حقوق دریافت نمی کنند، 83 درصد قادر به استفاده از پرداخت های طولانی مدت نیستند و 80 درصد پاسخ دهندگان مرخصی سالانه و حقوق پایان کار دریافت نمی کنند.

روز جهانی کارگر 2023: تاریخ، اهمیت و نقل قول ها را بشناسید

ویروسی دیوانه: چتر دریایی جعبه ای با 24 چشم در هنگ کنگ کشف شد

یک سازمان‌دهنده اجتماعی در SoCo، لی جی شنگ، گفت که طبق دستورالعمل استخدامی، کارگری که بیش از چهار هفته در یک سازمان توسط همان کارمند مشغول به کار بوده و در حالی که محدودیت کاری 18 ساعته در هفته را تکمیل می‌کند، استخدام می‌شود. تحت یک قرارداد مستمر

همه کارکنان بدون در نظر گرفتن سنشان از مزایایی مانند روزهای استراحت، مرخصی سالانه با حقوق و کمک هزینه بیماری برخوردار هستند.

لی خاطرنشان کرد که چندین کارمند به سادگی این قوانین را زیر پا می گذارند و کارگران مسن را بالا و پایین می کشند.

او گفت: “وقتی کارفرمایان از ترفندهایی برای استخدام آنها استفاده می کنند، از ترس از دست دادن شغل جرأت نمی کنند اظهار نظر کنند.”

کارگران از انتقام وحشت دارند

این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از این کارگران سالخورده استثمار شده به دلیل ترس از تلافی یا از دست دادن شغل خود، از طرح شکایت رسمی علیه کارمندان خودداری می کنند.

این وضعیت منجر به افزایش شیوع مشاغل معمولی شده است که در آن سالمندان ساعات طولانی و غیرمنطقی بدون حمایت اولیه مانند مرخصی سالانه، صندوق تامین اجباری و بیمه کار می کنند.

40 درصد گزارش کردند که 40 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند.

در این گزارش به پرونده یک کارمند مسن به نام آه وای اشاره شده است. وای که از سرطان رنج می برد، به مدت 20 سال به صورت پاره وقت در صنعت پذیرایی بدون مرخصی سالانه، MPF یا سایر مزایا مشغول به کار بوده است. پست صبحگاهی چین جنوبی.

کارگران خانگی استثمار شدند

هنگ کنگ محل زندگی 340000 کارگر خانگی مهاجر بوده است و اکثر آنها با وجود اینکه به اکوسیستم اقتصادی و اجتماعی چین کمک می کنند مورد سوء استفاده و استثمار قرار می گیرند.

یک تحقیق در سال 2016 توسط یک گروه غیرانتفاعی به نام مرکز عدالت نشان داد که 18 درصد از کارگران خانگی مورد آزار جسمی، 66 درصد قربانی استثمار و از هر 6 نفر یک نفر در شرایط کار اجباری قرار داشتند.

هر کارگر به طور متوسط ​​71.4 ساعت در هفته کار می کرد. در همین حال، طبق گزارش ها، در طول قرنطینه سال 2020، موارد آزار و اذیت جنسی سه برابر شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.