ناسا تصویری از یخچال طبیعی “قلب شکل” در پلوتو را به اشتراک می گذارد

ناسا عکسی مسحورکننده از یخچال طبیعی «قلبی شکل» در پلوتو را به اشتراک می گذارد

تصویر نمایشی ANI

سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) مرتباً به‌روزرسانی‌های جدیدترین اکتشافات مربوط به کهکشان‌ها، ستاره‌ها و سیارات منظومه شمسی را در اختیار علاقه‌مندان به فضا قرار می‌دهد. همچنین تصاویر جذابی که توسط فضاپیمای خود گرفته شده است را به اشتراک می گذارد. ناسا در جدیدترین پست خود عکسی از یک یخچال طبیعی روی سطح پلوتو انداخت که به شکل قلب بود. آژانس فضایی این تصویر خیره‌کننده را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که همراه با این عنوان، «غیبت باعث می‌شود که قلب دوست‌داشته شود». این عکس توسط فضاپیمای نیوهورایزنز گرفته شده است.

ناسا در ادامه جزئیات بیشتری را در مورد یخچال های طبیعی شکل قلب در سطح پلوتو که توسط کوه ها، دره ها، صخره ها، دهانه ها و دشت ها احاطه شده است، ارائه کرد. دانشمندان بر این باورند که این یخچال در درجه اول از متان و یخ نیتروژن تشکیل شده است.

کپشن نشان می دهد که پلوتون در کمربند کویپر قرار دارد که یک ناحیه دایره ای است که از اجرام آسمانی یخی تشکیل شده است. این بقایای که فراتر از مدار نپتون وجود دارند، به مراحل اولیه منظومه شمسی باز می گردند. به طور معمول، این جرم کوچک یخی آسمانی تقریباً 5.9 میلیارد کیلومتر از خورشید فاصله دارد. به دلیل مدار بیضی شکلش، چرخش های پلوتو به دور خورشید می تواند گهگاه آن را از نپتون نزدیکتر کند و در نتیجه اتمسفر نازک آن گسترش یابد.

این پست طیف گسترده ای از واکنش ها را دریافت کرد و برخی افراد پلوتون را مورد علاقه خود نامیدند. یکی از کاربران نوشت: “وای، پلوتو به ما قلب نشان می دهد. عاشق این عکس عالی از سیاره پلوتون هستم، بیایید دیزنی پلوتون را برای کشف آن بفرستیم.

در یک حساب کاربری آمده است: “واا چه عکس فوق العاده ای، به لطف فضاپیمای نیوهورایزن.”

در ژانویه 2006، فضاپیمای نیوهورایزنز پرتاب شد و در ژوئیه 2015 با موفقیت به پلوتون رسید. در طول ماموریت خود، در فاصله 12552.88 کیلومتری از سطح پلوتون قرار گرفت و اولین کاوشگری بود که توسط این سیاره کوتوله و آن پرواز کرد. ماه ها

پلوتو که قبلاً به عنوان نهمین سیاره منظومه شمسی شناخته می شد، در سال 2006 مجدداً طبقه بندی شد و به عنوان یک سیاره کوتوله تعیین شد. تصمیم اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) برای کاهش وضعیت پلوتو به آن گرفته شد. IAU تشخیص داد که پلوتون سه معیاری را که در رده یک سیاره با اندازه کامل قرار می‌دهند، برآورده نمی‌کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام