ناظر اتحادیه اروپا خواستار کاهش اهرم در تجارت کریپتو است

ناظر اتحادیه اروپا خواستار کاهش اهرم در تجارت کریپتو است

تصویر نمایشی اخبار18

به گفته یک ناظر اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه، اتحادیه اروپا باید با اعمال قوانینی بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صرافی‌ها و سایر شرکت‌ها، شرط‌بندی اهرمی روی دارایی‌های کریپتو را ممنوع کند تا از شوک‌های موجود در آن بازار که ثبات مالی در جاهای دیگر را به خطر می‌اندازد، جلوگیری کند.

هیئت ریسک سیستمی اروپا پیشنهادهای زیادی را ارائه کرد، از درخواست گزارش مکرر از همه شرکت‌هایی که با دارایی‌های کریپتو کار می‌کنند تا ایجاد دستورالعمل‌های خاص برای بزرگ‌ترین شرکت‌ها در آن زمینه.

پس از 18 ماه یک ترن هوایی که در آن قیمت بیت کوین تا 77 درصد کاهش یافت، ارز دیجیتال لونا سقوط کرد و صرافی FTX از خرید تبلیغات Super Bowl به اعلام ورشکستگی رسید.

مقالات مرتبط

اتحادیه اروپا

شورای اتحادیه اروپا اولین چارچوب قانونی جهان را برای مقررات دارایی های رمزنگاری شده تصویب کرد

اتحادیه اروپا

وزیران اتحادیه اروپا از طرح کاهش اتکای اقتصادی به چین حمایت کردند

ESRB در گزارشی گفت: «خطرات سیستمی ممکن است به سرعت و ناگهانی ایجاد شوند. اگر روند رشد سریع مشاهده شده در سال‌های اخیر ادامه یابد، دارایی‌های کریپتو می‌توانند برای ثبات مالی خطراتی ایجاد کنند.»

در یک تغییر پیشنهادی از مقررات اتحادیه اروپا که اخیراً تصویب شده است، ESRB «معرفی محدودیت‌های اهرمی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در معرض دارایی‌های رمزنگاری شده» را پیشنهاد کرد.

همچنین خواستار محدود کردن توانایی شرکت‌های رمزنگاری برای قرض دادن توکن به مشتریان خود شد، که یکی از راه‌های شرط‌بندی اهرمی است، و برای تعیین الزامات وثیقه بالاتر برای محصولات مالی توزیع شده و استیبل کوین‌ها.

توصیه‌های ESRB الزام‌آور نیستند، اما احتمالاً کار آینده اتحادیه اروپا را بر روی نسخه‌های جدید بازارهای خود در مقررات دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) آگاه می‌کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام