نخست‌وزیر ترودو می‌گوید، کانادا آماده مشارکت با کره جنوبی در زمینه مواد معدنی و امنیت است

نخست‌وزیر ترودو می‌گوید، کانادا آماده مشارکت با کره جنوبی در زمینه مواد معدنی و امنیت است

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، سخنرانی خود را در مجلس ملی در سئول، کره جنوبی ایراد می کند. رویترز

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش مایل به همکاری با کره جنوبی در پروژه های مهم معدنی و انرژی پاک و همچنین برای جلوگیری از تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی است.

ترودو به پارلمان کره جنوبی گفت که کانادا متعهد به افزایش تعامل نظامی برای کاهش تهدیدات علیه امنیت منطقه است و در عین حال با سئول برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی همکاری می کند.

ترودو گفت: “کانادا آماده است تا همکاری خود را با دوستانی مانند کره در همه چیز، از مواد معدنی حیاتی گرفته تا نوآوری با فناوری پیشرفته و راه حل های انرژی پاک، تقویت کند.”

مقالات مرتبط

کانادا

سفر ترودو کانادا به کره جنوبی؛ تمرکز بر همکاری بیشتر در زمینه مواد معدنی، امنیت

کانادا

جاسوسان چینی در سیاست داخلی کانادا برای آزار و اذیت قانونگذار و خانواده

او گفت که این موضوعات “در هسته” نشستی با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که قرار است بعداً در روز چهارشنبه برگزار شود، که پس از آن یک کنفرانس مطبوعاتی و شام رسمی برگزار خواهد شد.

ترودو روز سه‌شنبه در اولین سفر یک رهبر کانادا در 9 سال گذشته وارد سئول شد زیرا دو کشور به دنبال تقویت همکاری در زمینه امنیت و مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در خودروهای الکتریکی هستند.

یک مقام دولتی کره جنوبی گفت: یون و ترودو توافق نامه ای را در مورد زنجیره های تامین مواد معدنی کلیدی، تبدیل انرژی پاک و همکاری امنیت انرژی امضا خواهند کرد.

این دو کشور که روابطشان امسال شصتمین سالگرد آن را جشن می گیرد، همچنین در حال بررسی راه هایی برای گسترش روابط امنیتی از جمله اشتراک گذاری اطلاعات و در عین حال رقابت بین ایالات متحده و چین هستند.

ترودو گفت ثبات در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و اقیانوس آرام شمالی برای امنیت جهانی ضروری است و از کره شمالی خواست برنامه های تسلیحاتی خود را کنار بگذارد و مذاکرات خلع سلاح هسته ای را دوباره آغاز کند.

ترودو گفت: «کانادا متعهد است نه تنها تجارت خود، بلکه تعامل نظامی خود را به عنوان ابزاری برای کاهش تهدیدات علیه امنیت منطقه افزایش دهد.

وی افزود: ما همچنان از کره شمالی می خواهیم که به گفتگو و دیپلماسی بازگردد و از تلاش ها برای ساختن شبه جزیره کره خلع سلاح هسته ای، صلح آمیز و مرفه حمایت می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام