نخست‌وزیر مودی می‌گوید: «صداها و نگرانی‌های جنوب جهانی در G7 تقویت خواهد شد».

نخست‌وزیر مودی می‌گوید: «صداها و نگرانی‌های جنوب جهانی در G7 تقویت خواهد شد».

نخست وزیر نارندرا مودی برای سفر به ژاپن برای اجلاس سران G7 هواپیما می کند. این نشست در هیروشیما برگزار می شود. تصویر با حسن نیت: @PMOIndia/Twitter

نخست وزیر مودی برای شرکت در اجلاس سران گروه ۷ در هیروشیما که به عنوان مهمان از وی دعوت شده بود، وارد ژاپن شد.

در گفتگوی اختصاصی با نیکی آسیانخست وزیر مودی گفت که در اجلاس سران گروه هفت “صداها و نگرانی های جنوب جهانی” را تقویت خواهد کرد.

مودی گفت که در اجلاس سران G7، تغییرات و چالش های جهانی در زمینه هایی مانند انرژی و فناوری دیجیتال را مورد بحث قرار خواهد داد.

مقالات مرتبط

اوکراین

جنگ اوکراین: کانادا از سوی کانادا به دلیل واردات غذاهای دریایی و انرژی روسیه از ژاپن انتقاد کرد

اوکراین

نخست وزیر مودی پیش از اجلاس سران G7 در ژاپن به هیروشیما می‌رود

نخست وزیر گفت: “من بر نقش هند به عنوان یک شریک قابل اعتماد در رسیدگی به این چالش ها تاکید خواهم کرد.”

وی افزود که نقش هند در صحنه جهانی “به شدت در این نشست طنین انداز خواهد شد.”

هند عضو گروه هفت نیست، اما فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، او را بارها و بارها اعتقاد خود را در تقویت روابط با جنوب جهانی ابراز کرده است.

مودی گفت: ما اکنون شاهد همگرایی فزاینده در منافع سیاسی، استراتژیک، امنیتی و اقتصادی خود هستیم.

اگرچه هند مواضع هسته‌ای خود را در قبال حمله روسیه به اوکراین حفظ کرده است، اما بارها خواستار صلح شده و به پوتین روسیه گفته است که «دوران امروز دوران جنگ نیست».

وقتی از او پرسیده شد که آیا هند به عنوان میانجی بین روسیه و اوکراین عمل خواهد کرد، گفت: «هند طرف صلح است و قاطعانه در آنجا باقی خواهد ماند. ما متعهد به حمایت از کسانی هستیم که در رفع نیازهای اساسی خود با چالش هایی روبرو هستند، به ویژه در مواجهه با افزایش هزینه های غذا، سوخت و کود. ما ارتباط خود را با روسیه و اوکراین حفظ می کنیم.

وی افزود: «همکاری و همکاری باید زمان ما را مشخص کند، نه تضاد.

گروه هفت ملت تلاش کرده است با هند متحد شود. با این حال، این کشور همیشه طبقه بندی آسان ژئوپلیتیکی را رد کرده است.

مودی گفت: “به عنوان عضوی از جنوب جهانی، علاقه ما به هر موقعیت چند جانبه این است که به عنوان پلی بین صداهای مختلف عمل کنیم و به یک دستور کار سازنده و مثبت کمک کنیم.”

در حالی که هند تلاش خود را برای یک کرسی دائمی در شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) انجام می دهد، نخست وزیر مودی می گوید که از سوی نهادهای جهانی “محدودیت هایی” وجود دارد که “محدود به ذهنیت های منسوخ شده اند”.

وی گفت: «این کمبودها در رسیدگی به چالش‌های معاصر مانند تغییرات آب و هوایی، همه‌گیری کووید-19، تروریسم و ​​بحران‌های مالی آشکار شده است.»

وی افزود: «اگر شورای امنیت سازمان ملل به طور دائم به بزرگترین دموکراسی جهان و همچنین کل قاره‌هایی مانند آفریقا و آمریکای لاتین خودداری کند، اعتبار شورای امنیت و فرآیند تصمیم‌گیری آن همیشه زیر سؤال خواهد رفت.»

وی در پایان به روابط هند با همسایگانش چین و پاکستان نیز اشاره کرد. مودی گفت: «هند کاملاً آماده و متعهد است تا از حاکمیت و کرامت خود محافظت کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.