نخست وزیر مودی با ریشی سوناک، وزیر امور خارجه بریتانیا گفتگوهای دوجانبه انجام داد

نشست سران G7: نخست وزیر مودی با ریشی سوناک از بریتانیا گفتگوهای دوجانبه انجام داد

نخست وزیر مودی نارندرا مودی با ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا دیدار کرد. تصویر با حسن نیت: @PMOIndia/Twitter

نخست وزیر نارندرا مودی و همتای بریتانیایی اش ریشی سوناک روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما ژاپن گفتگوهای دوجانبه ای انجام دادند.

نخست وزیر مودی روز خود را با ادای احترام به گل در موزه یادبود صلح آغاز کرد، جایی که او همچنین نمایشگاه های مستند را مشاهده کرد و کتاب بازدیدکنندگان را امضا کرد.

رهبران دیگر از جمله نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز و نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا نیز در ادای احترام به نخست وزیر مودی پیوستند.

نخست وزیر مودی دیروز به دعوت فومیو کیشیدا وارد نشست سران گروه هفت شد. از آن زمان، او با رهبران مختلف جهان گفتگو کرده است.

در همین حال، نخست وزیر مودی همچنین برای اولین بار از زمان آغاز جنگ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد. مودی حمایت صریح هند از گفتگو و دیپلماسی را برای یافتن راهی به جلو اعلام کرد. وی به زلنسکی گفت: ما به کمک های بشردوستانه به مردم اوکراین ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر مودی در اوایل روز شنبه در دیدار دوجانبه خود با همتای ژاپنی خود فومیو کیشیدا، طیف کامل روابط بین هند و ژاپن را بررسی کرد. رهبران دو کشور همچنین در مورد حوزه های تمرکز ریاست هند G20 و ریاست ژاپن G7 برای بهتر کردن سیاره گفتگو کردند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.