نخست وزیر مودی در آستانه انتخابات

انتخابات کارناتاکا 2023 زنده:

نخست وزیر نارندرا مودی. Twitter/@narendramodi

کمپین شدید انتخابات مجلس 10 مه در کارناتاکا روز دوشنبه به پایان رسید و سیاستمداران کلیدی 19 نشست عمومی و شش نمایش جاده ای از جمله نخست وزیر نارندرا مودی داشتند، در حالی که راهول گاندی نماینده کنگره به مدت 12 روز در این ایالت اردو زد.

هر سه حزب سیاسی اصلی ایالت – حزب بهاراتیا جاناتا (BJP)، کنگره، و جاناتا دال سکولار (JDS) – بسیار سخت کار کرده اند تا با دادن وعده ها و حملات شخصی به یکدیگر، نظر رأی دهندگان را جلب کنند. تلاش برای کسب اکثریت در مجلس 224 کرسی.

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا 2023: کنگره به تندی واکنش نشان می‌دهد، می‌گوید BJP به پایین‌ترین حد خم شده است

کارناتاکا

نخست وزیر مودی در بازدید 2 روزه از کارناتاکا از نظرسنجی بازدید می کند. کنگره به BJP به دلیل جنجال “ویش کانیا سونیا گاندی” حمله کرد

روز انتخابات برای مجلس قانونگذاری کارناتاکا 10 می است و نتایج در 13 می محاسبه می شود.

113 کرسی برای کسب اکثریت و تشکیل دولت لازم است. BJP که با یک عامل ضد ریاست جمهوری مبارزه می کند، ابراز اطمینان کرده است که با پیروزی قاطع قدرت را حفظ می کند و برای دومین دوره در این ایالت در نظر دارد.

رای دهندگان Vokkaliga و Lingayat تاثیر قابل توجهی در انتخابات خواهند داشت. وکالیگاها 11 درصد جمعیت را تشکیل می دهند، در حالی که لینگایاها 17 درصد را تشکیل می دهند.

به گفته آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه، BJP با رانش زمین کنترل را پس خواهد گرفت. روز یکشنبه، شاه یک نمایش جاده ای عظیم در Doddaballapura ترتیب داد.

ما در انتخابات با اکثریت کامل یا حداقل نیم امتیاز به اضافه 15 کرسی پیروز خواهیم شد. وزیر کشور اتحادیه به ANI گفت: در این چهار سال، دولت یدیوراپا و بومای کارهای زیادی انجام داده است.

به طور قابل توجهی، کارناتاکا تنها ایالت در جنوب است که BJP در آن قدرت دارد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام