نخست وزیر مودی در مورد روابط دوجانبه با همتای ژاپنی خود گفتگو کرد

نشست سران G7: نخست وزیر مودی در مورد روابط دوجانبه با همتای ژاپنی خود گفتگو کرد

نخست وزیر فومیو کیشیدا، نخست وزیر مودی را به اجلاس G7 که تحت ریاست جمهوری ژاپن برگزار می شود دعوت کرده است.

نشست سران G7: نخست وزیر نارندرا مودی و همتای ژاپنی اش فومیو کیشیدا در جریان گفتگوهای دوجانبه خود در حاشیه اجلاس سران گروه 7 در هیروشیما راه های تقویت “دوستی هند و ژاپن در بخش های مختلف از جمله تجارت، اقتصاد و فرهنگ” را مورد بحث قرار دادند.

نخست وزیر فومیو کیشیدا، نخست وزیر مودی را به اجلاس سران G7 که تحت ریاست جمهوری ژاپن برگزار می شود، دعوت کرده است.

«PM @narendramodimet PM @kishida230 در هیروشیما. دفتر نخست وزیری (PMO) در توییتی اعلام کرد که هر دو رهبر در مورد راه های تقویت دوستی هند و ژاپن در بخش های مختلف از جمله تجارت، اقتصاد و فرهنگ بحث کردند.
من می خواهم از شما برای دعوت از هند به اجلاس سران G7 تشکر کنم. سفر شما (PM Kishida) به هند یک سفر به یاد ماندنی بود. این یک لحظه لذت بخش برای من است زیرا درخت بودی که به شما هدیه دادم توسط شما در هیروشیما کاشته شده است، من معتقدم روابط هند و ژاپن با رشد این درخت رشد خواهد کرد. ریاست G7

مقالات مرتبط

G7

نشست G7: نخست وزیر مودی در اولین مرحله از سفر سه کشور به ژاپن می رود

G7

جنگ اوکراین: کانادا از سوی کانادا به دلیل واردات غذاهای دریایی و انرژی روسیه از ژاپن انتقاد کرد

اجلاس سران G7 که از 19 تا 21 می در هیروشیما برگزار می شود، به همین دلیل است که رهبران G7 اکنون در ژاپن هستند. شایان ذکر است، ژاپن در سال 2023 به عنوان رئیس G7 انتخاب شد.

اجلاس سران G7 گردهمایی سالانه رهبران جهان، از جمله رهبران اتحادیه اروپا (EU)، فرانسه، ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ژاپن و ایتالیا (به ترتیب، بر اساس ریاست متناوب) است.

در حالی که نخست وزیر مودی روز جمعه وارد هیروشیما شد، اعضای مهاجر هندی در ژاپن در هتلی که وی در آن اقامت دارد جمع شدند.

آنها شعارهایی مانند “بهارات ماتا کی جی” و “وانده ماتارام” را سر دادند و در حالی که نارندرا مودی نخست وزیر را ستایش کردند.

ژاپن، ایتالیا، کانادا، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و آلمان گروه G7 را تشکیل می دهند. رهبران استرالیا، برزیل، کومور، جزایر کوک، هند، اندونزی، کره جنوبی و ویتنام توسط ژاپن به عنوان بخشی از ریاست G7 دعوت شدند.

هند به عنوان یک کشور مهمان برای شرکت در کنفرانس G7 دعوت شده است. خلع سلاح هسته ای، انعطاف پذیری اقتصادی و امنیت، نگرانی های منطقه ای، آب و هوا و انرژی، غذا و سلامت و توسعه محورهای اصلی اجلاس سران G7 با کشورهای میهمان دعوت شده است.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام