نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا از این تراژدی “غمگین” است

تصادف قطار اودیشا: نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا از تراژدی

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن. فایل AP

جهان گرد هم آمده است تا ابراز تاسف کند و از هند حمایت کند، زیرا این کشور شاهد یکی از بدترین حوادث قطار در بالاسوره اودیشا پس از برخورد قطار سریع‌السیر کوروماندل، بنگالورو-هورا و قطار باری بود.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، گفت که از جان باختگان در حادثه قطار در اودیشا “متأسف” است و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد. او پس از حادثه قطار به نخست وزیر نارندرا مودی تسلیت گفت.

در بیانیه ای که سفارت ژاپن در هند منتشر کرد، آمده است: «در 3 ژوئن، نخست وزیر کیشیدا پیام تسلیت خود را به نارندرا مودی، نخست وزیر هند در پی حادثه قطار در اودیشا، هند ارسال کرد.

مقالات مرتبط

خدا به ما زندگی دوم داد

“خدا به ما زندگی دوم داد”: سه عضو یک خانواده در تصادف قطار اودیشا از مرگ فرار کردند

خدا به ما زندگی دوم داد

خروج از ریل اودیشا: چرا قطارها در هند همچنان از ریل خارج می شوند؟

من از خبر از دست دادن بسیاری از جان‌های گرانبها و مجروح شدن در حادثه قطار در ایالت اودیشا بسیار متأسفم. من به نمایندگی از دولت ژاپن و مردم آن، مایلم از صمیم قلب به کسانی که جان خود را از دست دادند و خانواده های داغدارشان ابراز همدردی کنم. همچنین برای مجروحان شفای عاجل دعا می‌کنم.»

کیشیدا نیز در توییتر خود درباره این حادثه اظهار نظر کرد. نخست وزیر مودی @narendramodi، از خبر جان باختن بسیاری از جان‌های گران‌بها و مجروح شدن در حادثه قطار در ایالت اودیشا عمیقاً متأسفم. از طرف دولت ژاپن و مردم.»

وی در توییت دیگری نوشت: «مایلم از صمیم قلب به جان باختگان و خانواده های داغدارشان ابراز همدردی کنم. همچنین برای مجروحان شفای عاجل دعا می کنم.»

تعداد کشته شدگان 261 نفر و بیش از 1000 نفر به شدت مجروح شدند. تصادف قطار که یکی از مرگبارترین تصادفات در کشور است، در منطقه بالاسوره در حدود 250 کیلومتری جنوب کلکته و 170 کیلومتری شمال بوبانشوار حوالی ساعت 7 بعد از ظهر روز جمعه رخ داد که باعث شد وزارت راه آهن دستور تحقیقاتی را صادر کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.