نروژ شمشیربازان را از حضور در رویدادهای ورزشی که در آن روسیه و بلاروس با هم رقابت خواهند کرد، ممنوع می کند

نروژ شمشیربازان را از حضور در رویدادهای ورزشی که در آن روسیه و بلاروس با هم رقابت خواهند کرد، ممنوع می کند

ورزشکاران روسیه و بلاروس از ماه مارس گذشته در پی تهاجم روسیه به اوکراین از شرکت در اکثر مسابقات ورزشی بین المللی نخبگان محروم شده اند. عکس فایل رویترز.

اسلو: فدراسیون شمشیربازی نروژ روز شنبه اعلام کرد که شمشیربازان اهل نروژ در رویدادهای ورزشی بین المللی که در آن ورزشکاران روسی و بلاروسی با هم رقابت خواهند کرد، شرکت نخواهند کرد و فهرست کشورهای مخالف بازگشت ورزشکاران دو کشور را افزایش داد.

فدراسیون بین المللی شمشیربازی (FIE) در 10 مارس شمشیربازان روسیه و بلاروس را برای بازگشت به مسابقات بین المللی درست قبل از مسابقات مقدماتی المپیک 2024 پاریس که منجر به لغو مسابقات در دانمارک، آلمان و لهستان شد، مجاز کرد.

علاوه بر این، فدراسیون نروژ رویداد سالانه شمشیربازی ماهواره ای خود در اسلو را لغو کرد. در عوض، اعلام کرد که مسابقه ای با سوئد و فنلاند خارج از جام جهانی FIE ترتیب خواهد داد.

فدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان تهاجم، این اتحادیه هم در سطح ملی و هم با سایر فدراسیون‌های شمشیربازی شمال اروپا برای ممنوعیت همه ورزش‌های روسیه و بلاروس برای ابراز همدردی با اوکراین و تقاضای صلح همکاری کرده است.

ورزشکاران روسیه و بلاروس از ماه مارس گذشته در پی تهاجم روسیه به اوکراین که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، از شرکت در اکثر مسابقات ورزشی بین‌المللی محروم شده‌اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام