نیتیش کومار، رئیس‌جمهور بیهار، با کجریوال، رئیس‌جمهور دهلی، اپوزیسیون متحد علیه BJP را به نمایش می‌گذارد.

نیتیش کومار، رئیس‌جمهور بیهار، با کجریوال، رئیس‌جمهور دهلی، اپوزیسیون متحد علیه BJP را به نمایش می‌گذارد.

CM Bihar Nitish Kumar و CM دهلی Arvind Kejriwal. ANI

نیتیش کومار، وزیر ارشد بیهار، در تلاش خود برای ایجاد یک اپوزیسیون متحد علیه BJP، روز یکشنبه با آرویند کجریوال وزیر ارشد در دهلی نو دیدار کرد.

این نشست تنها یک روز پس از شرکت کومار در مراسم سوگند سیددارامایا و دی کی شیواکومار به عنوان وزیر ارشد و معاون وزیر کارناتاکا برگزار شد.

رئیس جمهور بیهار در مورد موضوع بحث برانگیز مناقشه دهلی و مرکز در مورد داشتن حاکمیت پایتخت بحث کرد. او همچنین در مورد برنامه مرکز برای صدور فرمانی برای بازگرداندن کنترل “خدمات” به معاون فرماندار دهلی صحبت کرد.

مقالات مرتبط

ساعت ها

ساعاتی پس از حکم دادگاه عالی، دولت دهلی وزیر خدمات را برکنار کرد

ساعت ها

ویدیوی ویروسی: مردم در ساسارام ​​بیهار برای جمع آوری اسکناس به داخل زهکش شیرجه می روند

چگونه می توان اختیاراتی را که به یک دولت منتخب داده می شود سلب کرد؟ خلاف قانون اساسی است ما در کنار آرویند کجریوال ایستاده ایم. کومار به خبرنگاران گفت: ما در تلاش هستیم تا همه احزاب مخالف را در کشور گرد هم آوریم.

به گفته منابع، کجریوال در این مورد از کومار در راجیا سبها کمک گرفت.

رئیس هیئت مدیره دهلی گفت: «امروز در دیدار با نیتیش جی، او گفت که در کنار مردم دهلی می‌ایستد، در مورد این موضوع که مرکز حکمی صادر می‌کند که حکم SC را به نفع دهلی رد می‌کند. در صورتی که مرکز این مصوبه را به عنوان یک لایحه بیاورد، اگر همه احزاب غیر BJP گرد هم آیند، می توان آن را در راجیا سبها شکست داد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، می تواند این پیام را ارسال کند که دولت BJP در سال 2024 خارج خواهد شد.

در این جلسه همچنین با حضور تجاسوی یاداو، معاون رئیس جمهور بیهار، سانجی جاها، لالان سینگ و مانوج جاها نیز حضور دارند.

«از احزاب اپوزیسیون درخواست می‌شود که در راجیا سبها با این موضوع مخالفت کنند، من شخصاً با همه رهبران مخالف در این مورد صحبت خواهم کرد. چنین قانونی نمی تواند بیاید که دموکراسی را از بین ببرد، هیچ قانونی نمی تواند بیاید که به ساختار اساسی قانون اساسی حمله کند. کجریوال روز شنبه گفت: اکنون موضوع جنگ بین دادگاه عالی و دولت مرکزی است.

دیدار بین هر دو رهبر در اقامتگاه خطوط مدنی آرویند کجریوال همتای او در دهلی در پایتخت ملی در جریان است.

نیتیش کومار، رهبر جاناتا دال (یونایتد) با رهبران اپوزیسیون دیدار کرده است تا این بلوک را در برابر حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) قبل از انتخابات 2024 لوک سبها تقویت کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.