نیروگاه اتمی Zaporizhzhia اوکراین از شبکه برق قطع شد

نیروگاه اتمی Zaporizhzhia اوکراین از شبکه برق قطع شد

تاسیسات هسته ای Zaporizhzhia در جنوب اوکراین از مدت کوتاهی پس از آغاز تهاجم در 24 فوریه توسط نیروهای روسیه کنترل می شود. AP

به گفته مدیران روسی و آژانس اتمی اوکراین در روز دوشنبه، ایستگاه اتمی تسخیر شده Zaporizhzhia در اوکراین یک بار دیگر از شبکه برق قطع شده است، وضعیت بالقوه خطرناکی که در نتیجه بمباران منظم تر شده است.

دولت روسیه در تلگرام نوشت: «به دلیل قطع شدن یک خط پرتنش، منبع برق خارجی خود نیروگاه را از دست داد.

Energoatom، آژانس هسته ای اوکراین، روسیه را به انجام حمله ای که باعث قطع برق در صبح روز دوشنبه شد، متهم کرد و مدعی شد که این هفتمین حادثه از زمانی است که سربازان مسکو در مارس 2022 به حالت خاموشی وارد می شوند.

مقالات مرتبط

اوکراینی

فرماندار استان بریانسک می گوید پهپاد اوکراینی به ساختمان دولت روسیه حمله کرد

اوکراینی

روسیه می گوید اوکراین از موشک های طوفان سایه بریتانیا برای حمله به لوهانسک استفاده کرد

Energoatom اظهار داشت که ژنراتورها سوخت کافی برای دوام 10 روزه دارند.

این سازمان هشدار داد: “اگر در این مدت بازگرداندن نیروی خارجی به نیروگاه غیرممکن باشد، ممکن است حادثه ای با پیامدهای تشعشع برای کل جهان رخ دهد.”

فرماندار منطقه دنیپرو گفت که یک حمله هوایی شبانه گزارش شده است که در آن چهار موشک روسی و 15 پهپاد سرنگون شده و حداقل هشت غیرنظامی زخمی شدند.

به گفته Energoatom، آخرین قطع برق در Zaporizhzhia، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا واقع در جنوب شرقی اوکراین، ناشی از موج دیگری از حملات موشکی روسیه بود.

منبع تغذیه خارجی پس از چند ساعت در آن مناسبت بازسازی شد.

رافائل گروسی، دبیرکل هسته ای سازمان ملل متحد، که تلاش کرده با هر دو طرف برای دستیابی به توافقی در مورد ایمنی نیروگاه مذاکره کند، گفت که این هفتمین قطع برق در تاسیسات عظیم هسته ای در طول جنگ است.

وی در توییتر نوشت: «وضعیت ایمنی هسته‌ای در نیروگاه بسیار آسیب‌پذیر است.

ما باید در حال حاضر با حفاظت از گیاه موافقت کنیم. این وضعیت نمی تواند ادامه یابد.»

گروسی در ماه مارس از کارخانه تحت اشغال مسکو بازدید کرد.

Zaporizhzhia حدود 20 درصد برق اوکراین را تامین می‌کرد و در ماه‌های اولیه حمله روسیه با وجود گلوله باران‌های مکرر به کار خود ادامه داد، قبل از اینکه تولید برق در سپتامبر متوقف شود.

هیچ یک از شش رآکتور دوره شوروی آن از آن زمان تاکنون برق تولید نکرده است، اما این تاسیسات برای نیازهای خود، به ویژه برای خنک کردن راکتورها، به شبکه برق اوکراین متصل است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام