نیر برکات وزیر اقتصاد اسرائیل روز یکشنبه به هند سفر می کند

نیر برکات وزیر اقتصاد اسرائیل روز یکشنبه به هند سفر می کند

تصویر نمایشی رویترز

اورشلیم: نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل روز یکشنبه به منظور تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه فناوری های خودرو و فین تک، دو حوزه مورد علاقه مشترک، به همراه یک گروه بزرگ شرکتی، یک سفر رسمی چهار روزه به هند خواهد داشت.

شهردار سابق اورشلیم از دهلی و بمبئی بازدید خواهد کرد. پس از سفر برکات، هیئت تجاری دیگری از اسرائیل به همراه الی کوهن وزیر امور خارجه در ماه مه انتظار می رود.

بر اساس بیانیه رسمی، تمرکز هیئت به رهبری برکت، خودروسازی، فین تک و اقلیم است.

این هیئت شامل مقامات ارشد وزارت، موسسه صادرات اسرائیل، سازمان نوآوری اسرائیل و اتاق بازرگانی اسرائیل و آسیا خواهد بود.

آنات برنشتاین رایش، رئیس تازه منصوب شده اتاق اسراییل-آسیا گفت: «خوشحالم که این بار همراه با هیئت بزرگی که بر حوزه های مشترک مورد علاقه هند و اسراییل – خودروسازی و فین تک تمرکز دارد، به هند می آیم. تجارت.

برنشتاین رایش بخشی از هیئت تجاری خواهد بود.

او گفت: «فناوری‌های خودرو با همکاری‌های اخیر فینرژی، هند اویل و هندالکو، زوز پاور و گروه آناند و چند مورد دیگر، به یک حوزه پیشرو در همکاری بین اسرائیل و هند تبدیل شده‌اند.

به گفته یک منبع، به نظر نمی رسد که بحث توافقنامه تجارت آزاد در دستور کار این سفر باشد، اما احتمالا در سفر وزیر خارجه که به طور آزمایشی برای اواسط ماه مه برنامه ریزی شده است، مورد بررسی قرار گیرد.

«این دیدار کاملاً دوجانبه است. این انجمن اقتصادی با همکاری CII و IEI سازماندهی می شود. این منبع گفت: مشارکت یک وزیر هندی همچنان در انتظار است.

هند دومین شریک تجاری اسرائیل در آسیا و نهمین شریک تجاری بزرگ در جهان است. از 200 میلیون دلار در سال 1992، تجارت کالاهای دوجانبه به 7.86 میلیارد دلار (بدون احتساب دفاعی) در سال مالی 2021-2022 افزایش یافت که تراز تجاری به نفع هند بود. در سال مالی 2022-23، بر اساس داده های موجود برای آوریل تا نوامبر 2022، تجارت دوجانبه به 7.07 میلیارد دلار (بدون احتساب دفاعی) رسید.

به گفته سفارت هند در تل آویو، اگرچه تجارت دوجانبه عمدتاً تحت سلطه الماس و مواد شیمیایی است، سال های اخیر شاهد افزایش تجارت در زمینه هایی مانند ماشین آلات الکترونیکی و محصولات با فناوری پیشرفته، سیستم های ارتباطی، تجهیزات پزشکی بوده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام