نیشیمورا ژاپن می گوید G7 باید به اقتصادهای نوظهور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند

نیشیمورا ژاپن می گوید G7 باید به اقتصادهای نوظهور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن در نشست G7 روز شنبه. رویترز

ساپورو (ژاپن): یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن روز شنبه گفت که کشورهای با نفوذ و ثروتمندی که گروه هفت را تشکیل می دهند، باید برای کمک به اقتصادهای نوظهور در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، از جمله تامین مالی برای کربن زدایی صنایع، اقدام کنند.

وزرای کشورهای G7 برای مذاکرات آب و هوا و انرژی در ساپوروی شمالی ژاپن در روزهای شنبه و یکشنبه گردهم می آیند. گفت‌وگوها در این کشور آسیایی به عنوان بخشی از ریاست‌جمهوری ژاپن در G7 در سال جاری برگزار می‌شود.

نگرانی های امنیتی روز شنبه پس از انفجاری که سخنرانی فومیو کیشیدا، نخست وزیر نخست وزیر در فضای باز را مختل کرد، به وجود آمد.

نخست وزیر آسیبی ندید و پلیس مردی را در صحنه تحت کنترل خود درآورد. وزیر خارجه کیشیدا گفت هیچ تغییری در امنیت G7 ایجاد نخواهد شد. وزرای خارجه این گروه نیز از روز یکشنبه در شهر تفریحی کارویزاوا دیدار خواهند کرد.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد و تجارت، در افتتاحیه نشست محیط زیست و انرژی گفت: «ما، G7، نه تنها باید انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهیم، بلکه باید اقدامات مشخصی را برای دستیابی به کاهش انتشار در سطح جهانی انجام دهیم.» “جنوب جهانی”.

نیشیمورا گفت که وزیران مایلند راه های تامین مالی کاهش کربن در صنایعی مانند مواد شیمیایی، کشتیرانی و فولاد را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

آخرین پیش نویس بیانیه ای که رویترز نشان داد قرار است وزرای در ساپورو در مورد اهمیت فزاینده مواد معدنی حیاتی برای انتقال انرژی پاک و نیاز به جلوگیری از خطرات اقتصادی و امنیتی ناشی از زنجیره تامین آسیب پذیر و انحصار، از جمله موضوعات دیگر بحث کنند.

موضوع انتشار گازهای گلخانه ای در بازارهای نوظهور از دیرباز مورد توجه کشورهای توسعه یافته بوده است. آلدن مایر، یکی از همکاران ارشد در E3G، یک اندیشکده تغییرات آب و هوا، گفت: با این حال، ثروتمندترین کشورهای جهان باید برای کمک به کشورهای نوظهور در کاهش کربن بیشتر تلاش کنند.

مایر در یک نشست توجیهی پیش از آغاز نشست گروه هفت گفت: «گروه ۷ و دیگر کشورهای توسعه‌یافته مسئولیت تأمین مالی و بسیج مالی خصوصی برای کمک به کربن‌زدایی کشورهای در حال توسعه را دارند».

مایر گفت که باید «رهبری بسیار قوی‌تر» از سوی کشورهای G7 در استفاده از منابع مالی و فناوری برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای وجود داشته باشد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام