هدف چین تسلط بر آسیای مرکزی با رونمایی شی جین پینگ از “طرح توسعه” بزرگ است.

هدف چین تسلط بر آسیای مرکزی با رونمایی شی جین پینگ از

رسانه های دولتی چین نشست دو روزه در شهر تاریخی جاده ابریشم شیان را به عنوان موفقیت دیپلماسی منطقه ای چین معرفی کرده اند که در آن رهبران قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان قول حمایت از پکن و همکاری عمیق تر دوجانبه را داده بودند. با حسن نیت AP

رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، روز جمعه طرح بلندپروازانه ای را برای پیشبرد روابط اقتصادی آسیای مرکزی با چین به سطح بعدی و در عین حال اجتناب از “دخالت خارجی” ترسیم کرد. این طرح شامل ایجاد شبکه های زیرساختی و ارتقای روابط تجاری است.

شی جین پینگ طی سخنرانی در اجلاس سران چین و آسیای مرکزی در شمال غربی چین گفت: چین آماده است تا استراتژی های توسعه را با پنج کشور آسیای مرکزی قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان هماهنگ کند و تلاش های مشترکی برای ارتقای نوسازی انجام دهد. هر شش کشور

شی گفت: «جهان به آسیای مرکزی نیاز دارد که باثبات، مرفه، هماهنگ و به خوبی مرتبط باشد.

مقالات مرتبط

شی

شی جین پینگ میزبان اولین نشست چین و آسیای مرکزی در این ماه خواهد بود

شی

آسیای مرکزی بین شرق و غرب تعادل برقرار می کند، اما اولی امیدوارکننده تر به نظر می رسد

شی گفت: «چین آماده کمک به کشورهای آسیای مرکزی برای بهبود اجرای قانون، امنیت و ساخت قابلیت دفاعی است.

رسانه های دولتی چین نشست دو روزه در شهر تاریخی جاده ابریشم شیان را به عنوان موفقیت دیپلماسی منطقه ای چین معرفی کرده اند که در آن رهبران قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان پیشتر قول حمایت از پکن و همکاری عمیق تر دوجانبه را داده بودند.

پیش‌بینی می‌شود که حمایت همسایگان چین در آسیای مرکزی کاملاً در تضاد با تصویر «منفی» پکن باشد که در اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما ساخته می‌شود.

نمایش عمومی اعتماد همسایگان چین به رد ادعاهای آمریکا مبنی بر استفاده پکن از دیپلماسی اجباری کمک خواهد کرد. در حالی که توجه مسکو هنوز به شدت معطوف درگیری در اوکراین است، نشست شی جینپینگ با حضور پنج رئیس دولت در خاک چین بدون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، همچنین آسیای مرکزی را از نظر تئوری به حوزه نفوذ چین نزدیک‌تر می‌کند.

شی بدون اشاره به اوکراین جنگ زده، که مانند کشورهای آسیای مرکزی یک کشور شوروی سابق بود، گفت که چین و کشورهای آسیای مرکزی باید اعتماد متقابل استراتژیک خود را تقویت کنند و همیشه در مورد موضوعات مرتبط با منافع اصلی از یکدیگر “حمایت واضح و قوی” ارائه دهند. مانند مواردی که شامل حاکمیت، استقلال، عزت ملی و توسعه بلندمدت است.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام