هند و ویتنام با هدف مقابله با چین، همکاری اقتصادی و امنیتی را تقویت خواهند کرد

هند و ویتنام با هدف مقابله با چین، همکاری اقتصادی و امنیتی را تقویت خواهند کرد

هند و ویتنام روابط دوستانه و گرمی دارند. نخست وزیر نارندرا مودی و همکار ویتنامی فام مین چین اخیراً در اجلاس سران G7 در هیروشیما، ژاپن گفتگوی خصوصی داشتند.

هند و ویتنام با متحد شدن با منافع اقتصادی و امنیتی همراه با رقابت مشترک با قلدر منطقه ای چین، تصمیم گرفته اند روابط دوجانبه را بیشتر تقویت کنند.

هر دو هند و ویتنام اکنون تلاش‌های مشترک و چارچوب‌های موجود را در زمینه‌هایی مانند تحقیقات علمی دریایی، کمک‌های بشردوستانه و امداد در بلایا (HADR)، اتصال دریایی، امنیت دریایی، اجرای قانون دریایی و ظرفیت‌سازی تقویت خواهند کرد.

این شامل افزایش همکاری بین نیروی دریایی هند و گارد ساحلی هند با همتایان خود در ویتنام خواهد بود.

مقالات مرتبط

چینی ها

ورود کشتی های چینی به مرزهای دریایی ویتنام در نزدیکی میدان های گازی تحت کنترل روسیه و نادیده گرفتن تقاضا برای خروج

چینی ها

نشست سران گروه 7: نخست وزیر مودی با نخست وزیر ویتنام دیدار کرد و در مورد روابط دوجانبه و همکاری دفاعی گفتگو کرد

سومین گفتگوی امنیت دریایی هند و ویتنام روز چهارشنبه در دهلی نو پایتخت این کشور برگزار شد. بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه (MEA) در روز چهارشنبه، هیئت هندی به سرپرستی موانپویی سایاوی، دبیر مشترک (خلع سلاح و امور امنیت بین‌الملل)، وزارت امور خارجه و هیئت ویتنامی توسط سفیر ترین دوک های، معاون رئیس کمیسیون ملی مرزها.

این هیئت ها متشکل از مقامات ارشد وزارتخانه ها و خدمات مربوطه مرتبط با امور دریایی بودند.

در این گفتگو، دو طرف در مورد راه‌هایی برای حفظ یک محیط دریایی امن که برای رشد فراگیر و رفاه جهانی مساعد است، بحث و تبادل نظر کردند. آنها همکاری های جاری در حوزه دریایی و راه های تقویت مکانیسم های بین المللی و منطقه ای برای امنیت همه جانبه دریایی را بررسی کردند.

هند و ویتنام همچنین راه‌هایی را برای حفظ محیط دریایی امن و حمایت‌کننده از رشد فراگیر برای هر دو کشور مورد بحث قرار دادند.

سومین گفتگوی امنیت دریایی هند و ویتنام امروز در دهلی نو برگزار شد. آریندام باغچی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در توییتی نوشت: مقامات ارشد وزارتخانه‌ها و خدمات مربوطه مرتبط با امور دریایی در این گفت‌وگو شرکت کردند.

باغچی افزود: همچنین ابتکارات همکاری های دریایی و راه های تقویت مکانیسم های بین المللی و منطقه ای برای امنیت همه جانبه دریایی را بررسی کردند.

شایان ذکر است، اولین گفتگوی امنیت دریایی هند و ویتنام در مارس 2019 در هانوی برگزار شد، در حالی که دومین گفت‌وگو تقریباً در آوریل 2021 برگزار شد.

MEA در بیانیه ای اعلام کرد: هند و ویتنام دومین گفتگوی امنیتی دریایی خود را در 6 آوریل 2021 در قالب مجازی برگزار کردند. این رایزنی ها شامل تبادل نظر درباره تحولات در حوزه امنیت دریایی، فعالیت های همکاری منطقه ای و فرصت های همکاری بین دو کشور بود. بیانیه.

هند و ویتنام روابط دوستانه و گرمی دارند. نخست وزیر نارندرا مودی و همکار ویتنامی فام مین چین اخیراً در اجلاس سران G7 در هیروشیما، ژاپن گفتگوی خصوصی داشتند.

هر دو رهبر در مورد مشارکت بین دو کشور به ویژه همکاری دفاعی آن صحبت کردند.

نخست وزیران نارندرامودی و فام مین چین در هیروشیما گفتگو کردند. دفتر نخست وزیری در توییتر نوشت: آنها در مورد جنبه های مختلف دوستی هند و ویتنام، به ویژه در زمینه هایی مانند انرژی، فناوری، بازرگانی و دفاع صحبت کردند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام