هواپیمای امریکن ایرلاینز که حامل 173 مسافر بود، پس از برخورد با پرندگان، در هوا آتش گرفت

#تماشا کنید: هواپیمای امریکن ایرلاینز با 173 مسافر پس از برخورد با پرندگان آتش سوزی در هوا مشاهده کرد.

تصویر بازنمایی رویترز

اوهایو: اصابت یک پرنده در صبح روز یکشنبه منجر به آتش سوزی در هوا در یکی از موتورهای هواپیمای امریکن ایرلاینز که به مقصد فونیکس می رفت، آن را مجبور به چرخش و فرود در فرودگاه بین المللی جان گلن کلمبوس اوهایو کرد.

به گفته وب سایت ردیابی پرواز FlightAware، بر اساس بیانیه اداره هوانوردی فدرال، برخاستن در ساعت 7:43 صبح برنامه ریزی شده بود و برخورد پرنده حدود ساعت 8 صبح رخ داد.

به گفته خطوط هوایی امریکن، اندکی پس از آن، هواپیما به سمت فرودگاه برگشت و به زمین نشست.

در این بیانیه آمده است: «پرواز به طور عادی فرود آمد و با قدرت خود به‌خوبی به سمت دروازه رفت. این هواپیما برای تعمیر و نگهداری از سرویس خارج شد و تیم ما در تلاش است تا مشتریان را به مسیر خود بازگرداند.

بر اساس ارتباطات رادیویی با یک کنترل کننده ترافیک هوایی، بوئینگ 737-800 علاوه بر 173 مسافر و خدمه حامل 30000 پوند سوخت بود.

جراحتی گزارش نشده بود.

چند ساعت بعد یک ویدیوی موبایلی از آتش‌سوزی موتور در پی حمله منتشر شد. شعله های آتش موتور شماره 2 را نشان می داد که بال سمت راست هواپیمای در حال پرواز را می لیسید. این ویدئو توسط یکی از مسافران از پنجره هواپیما گرفته شده است.

بر اساس گزارش FlightAware، نسخه تغییر مسیر پرواز تنها چند دقیقه تا رسیدن به زمین در فرودگاه بین‌المللی فونیکس اسکای هاربر بعدازظهر یکشنبه فاصله داشت.

جان فیشر، یکی از مسافران در گزارشی نقل شده است که صداهای ایجاد شده در اثر برخورد به سرعت مسافران را از برخورد پرنده آگاه می کند.

او توضیح داد که وقتی خودرو ظاهراً به گله غازها برخورد کرد، موتور شروع به تولید صداهای بسیار بلند «کلونک، کلونک، کلونک» کرد. یک جا موتور را خاموش کردند و یک دور برگشتند و به فرودگاه برگشتند.

به گفته فرودگاه، برنامه پرواز و ورود فرودگاه بین المللی جان گلن کلمبوس تحت تأثیر واکنش اضطراری پس از سقوط هواپیما قرار نگرفت.

فرودگاه در ابتدا بازگشت هواپیما را به آتش سوخت، اما بعداً ادعا کرد که “مشکلات مکانیکی” مقصر بوده است.

به گفته انجمن صاحبان هواپیما و خلبانان، در طول تاریخ صنعت، اصابت پرندگان منجر به مرگ 350 نفر در طول پروازهای مسافربری داخلی در ایالات متحده شده است.

طبق اعلام اتحادیه خلبانان، تعداد غازهای کانادایی در این کشور در ده سال گذشته سه برابر شده است. بر اساس این گزارش، آنها ممکن است به طور مستقل به موتورها آسیب برسانند و به طور متوسط ​​12 پوند وزن داشته باشند.

به خلبانان توصیه می‌کند از تالاب‌ها دوری کنند، از فصول و الگوهای مهاجرت پرندگان آگاه باشند و دائماً برای برخورد پرندگان آماده باشند زیرا به نظر می‌رسد اجتناب‌ناپذیر است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام