هواپیمای نیروی هوایی ارتش برای نجات سرخپوستان در سودان پروازهای متهورانه و بدون توقف در مسافت طولانی انجام می دهد

هواپیمای نیروی هوایی ارتش برای نجات سرخپوستان در سودان پروازهای متهورانه و بدون توقف در مسافت طولانی انجام می دهد

در سودان، هواپیمای IAF یک ورود تاکتیکی شیب دار بالای سر انجام داد و سپس یک رویکرد تهاجمی برای فرود هواپیمای ترابری سنگین نظامی انجام داد.

در ساعات نیمه شب 3 و 4 می 2023، یک هواپیمای C-17 Globemaster نیروی هوایی هند (IAF) از پایگاه هوایی هندان برخاست و در طول شب پرواز کرد تا در ساعات اولیه صبح در جده، عربستان سعودی فرود آید.

هواپیمای IAF در جده سوخت گیری کرد و یک پرواز بدون توقف از عربستان سعودی انجام داد و طی آن هندی هایی را که در بحبوحه درگیری در سودان جنگ زده سرگردان شده بودند، قبل از بازگشت به هند تخلیه کرد. این هواپیما سوخت اضافی را از جده حمل می کرد تا از وضعیت عدم دسترسی به سوخت و تاخیر در سوخت گیری در سودان جلوگیری شود.

این مأموریت در نوع خود بی‌نظیر بود، با هواپیمای حامل 192 مسافر، که اکثراً خانم‌ها، کودکان و افراد مسن بودند، که یا NRI، اتباع خارجی یا OCI (شهروندان خارج از کشور هند) بودند. این افراد اجازه فرود در جده را نداشتند و از این رو باید با جت سنگین مستقیماً در یک پرواز بدون توقف به هند پرواز می کردند.

در سودان، هواپیمای IAF یک ورود تاکتیکی شیب دار بالای سر انجام داد و به دنبال آن یک رویکرد تهاجمی برای فرود هواپیمای حمل و نقل نظامی سنگین انجام داد. در تمام مدت عملیات زمینی، موتورهای هواپیما برای خروج سریع از فرودگاه، در صورت بروز چنین نیازی، در حال کار بودند.

هنگامی که یکی از مسافران در حین پرواز بیهوش شد، خدمه با اورژانس برنامه ریزی نشده دیگری مواجه شدند. این وضعیت بلافاصله و ماهرانه توسط خدمه انجام شد و به او اکسیژن 100٪ برای تثبیت کردن او داد.

این هواپیما در اواخر عصر روز 4 می در احمدآباد فرود آمد و سپس در اواخر شب همان روز به پایگاه خانگی هندان رسید. بدین ترتیب خدمه طی دوره های طولانی مدت تقریباً 24 ساعته پرواز کردند تا برخی از آخرین سرخپوستان سرگردان در سودان جنگ زده را به هند برگردانند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام