وزارت خارجه چین می گوید ، كاملاً مخالف تصمیم هند برای جلوگیری از 43 برنامه دیگر است

سخنگوی وزارت خارجه چین ژائو لیجیان گفت: ممنوعیت برنامه ها ، به بهانه امنیت ملی ، مغایر اصول بازار و قوانین سازمان تجارت جهانی است

وزارت خارجه چین می گوید ، كاملاً مخالف تصمیم هند برای جلوگیری از 43 برنامه دیگر است

تصویر نمایندگی پیکسابای

پکن: چین روز چهارشنبه گفت با تصمیم هند در جلوگیری از 43 برنامه چینی دیگر به دلایل امنیت ملی کاملاً مخالف است و ادعا می کند که این اقدام ناقض قوانین WTO است.

هند روز سه شنبه 43 برنامه موبایل چینی دیگر از جمله برنامه تجارت الکترونیکی AliExpress گروه Alibaba Group Holding را در موج تازه ای از تحریم های وب در میان مرزهای مشترک با چین مسدود کرد.

در یک بیانیه رسمی در دهلی نو آمده است که برنامه های ممنوعه ، که شامل چند برنامه دوست یابی است ، تهدیدی برای “حاکمیت و یکپارچگی هند” است.

در این گزارش آمده است: وزارت الکترونیک و IT بر اساس گزارشات جامع دریافت شده از مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند ، وزارت امور داخلی ، دستور مسدود کردن دسترسی این برنامه ها توسط کاربران در هند را صادر کرده است.

در اوایل 29 ژوئن سال جاری ، دولت دسترسی به 59 برنامه تلفن همراه را مسدود کرده بود و در 2 سپتامبر 118 برنامه دیگر تحت بخش 69A قانون فناوری اطلاعات ممنوع شد.

این ممنوعیت از پس زمینه های تنش مرزی با چین در شرق لاداخ از ماه مه آغاز شده است.

ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به کنفرانس مطبوعاتی در پکن در پاسخ به درخواست وی درباره آخرین ممنوعیت استفاده از برنامه های چینی توسط هند ، گفت که چین نسبت به این اقدام هند ابراز نگرانی جدی می کند.

وی گفت: “از ژوئن سال جاری ، چهار بار هند به بهانه امنیت ملی برنامه های تلفن های هوشمند را که دارای زمینه چینی هستند محدودیت هایی اعمال کرده است.”

سخنگوی گفت: “این رفتار اصول بازار و قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می کند ، به شدت حقوق قانونی و منافع شرکت های چینی را تضعیف می کند. چین قاطعانه آن را رد می کند”.

ژائو گفت دولت چین همیشه از شرکت های خود می خواهد هنگام انجام تجارت در خارج از کشور ، قوانین بین المللی و قوانین محلی را رعایت کنند.

وی گفت ، طبق اصول بازار ، دولت هند مسئولیت محافظت از حقوق و منافع قانونی سرمایه گذاران بین المللی از جمله شرکت های چینی را دارد.

وی گفت که ماهیت همکاری های اقتصادی و تجاری چین و هند از نظر دو طرف سودمند است.

وی گفت: “ما از طرف هندی می خواهیم كه سریعاً رفتار تبعیض آمیز خود را اصلاح كند و از آسیب بیشتر به همکاری های دو جانبه جلوگیری كند.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.