ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قانون ایجاد سیستم الکترونیکی پیش نویس نظامی را امضا کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قانون ایجاد سیستم الکترونیکی پیش نویس نظامی را امضا کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه. فایل AP

مسکو، روسیه: پس از گذشت بیش از یک سال از حمله کرملین در اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اقدامی را برای ایجاد یک سیستم پیش نویس رایانه ای امضا کرد که به طور قابل توجهی بسیج روس ها در ارتش را تسهیل می کند.

این قانون یک سیستم کامپیوتری اطلاع رسانی سربازی را ایجاد می کند که ممکن است از فرار مردان از کشور جلوگیری کند و فرار از پیش نویس را چالش برانگیز کند.

با توجه به اینکه کمپین مسکو در اوکراین برای دومین سال ادامه یافته است، نگرانی های جدیدی را در روسیه برانگیخته است. در اوایل این هفته، روسیه آن را با عجله تنها در دو روز از پارلمان عبور داد.

کرملین تاکید کرده است که هیچ برنامه ای برای بسیج بیشتر ندارد و این قانون غیرعادی نیست.

بر اساس این قانون، یک سرباز وظیفه از سفر به خارج از کشور منع می شود و پس از دریافت مدارک فراخوان الکترونیکی باید به اداره ثبت نام مراجعه کند.

تا پیش از این، یک سرباز وظیفه باید برگه های فراخوان را شخصا دریافت می کرد و بسیاری از کسانی که نمی خواستند در اوکراین بجنگند به سادگی فراخوان را نادیده می گرفتند یا از کشور فرار می کردند.

ده ها هزار مرد پاییز گذشته پس از اعلام بسیج پوتین برای حمایت از نیروها در اوکراین، از روسیه گریختند.

بر اساس سیستم جدید، پیش نویس اخطاریه به محض ارسال دریافت شده تلقی می شود.

افرادی که ظرف 20 روز پس از دریافت پیش نویس الکترونیکی اخطاریه در اداره ثبت نام حضور پیدا نکنند، نمی توانند وام بگیرند، ملک ثبت کنند یا به عنوان کارآفرین انفرادی کار کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام