ولادیمیر پوتین در سخنرانی روز پیروزی

ولادیمیر پوتین در سخنرانی روز پیروزی: جهان در

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در مراسم رژه نظامی روز پیروزی در میدان سرخ در مرکز مسکو در 9 مه 2023 سخنرانی می کند. خبرگزاری فرانسه.

ولادیمیر پوتین مدعی شد که روسیه درگیر “جنگ واقعی” با غرب است. رئیس جمهور روسیه در سخنرانی روز پیروزی خود در میدان سرخ مسکو گفت که درگیری در اوکراین جامعه جهانی را “در نقطه شکست” قرار داده است.

پوتین همچنین گفت که روسیه باید از خود در برابر “تروریسم بین المللی” دفاع کند زیرا او غرب را به ایجاد جنگ در اوکراین متهم کرد.

پوتین در طول سخنرانی 10 دقیقه ای خود در حالی که پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم را مورد استناد قرار می داد، گفت: “امروز تمدن بار دیگر در یک نقطه عطف تعیین کننده قرار دارد… یک جنگ واقعی علیه سرزمین مادری ما آغاز شده است.”

مواد منفجره

یک وسیله انفجاری دیگر قطار باری روسیه را در نزدیکی اوکراین از ریل خارج کرد

مواد منفجره

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اوکراین و غرب را به دلیل حمله پهپاد کرملین محکوم کرد

غرب در حال کاشت نفرت و روسوفوبیا

پوتین که در حین رژه توسط تعدادی از رهبران پس از شوروی احاطه شده بود، رهبران غربی را به “کاش نفرت و روسوفوبیا” متهم کرد.

پوتین در سخنرانی خود تاکید کرد که “جاه طلبی های رام نشده، غرور و معافیت” غرب مقصر این درگیری است.

آینده روسیه بر دوش سربازان است

پوتین گفت که آینده روسیه «متکی بر» سربازانی است که در اوکراین می جنگند.

پوتین خطاب به نیروهای روسی که برخی از آنها در رژه روز پیروزی حضور داشتند، گفت: اکنون چیزی مهمتر از تلاش رزمی شما نیست.

روسیه گذشته سنتی را کنار می گذارد

روسیه پس از حمله جسورانه هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین در هفته گذشته، در رژه روز پیروزی روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، رسم گذشته را کنار گذاشت.

سال گذشته، مقامات با استناد به شرایط آب و هوایی، این گذشته را کنار گذاشتند.

در همین حال، گزارش ها حاکی از آن است که برای اولین بار پس از سال ها، حداقل 21 شهر روسیه رژه نظامی 9 می را لغو کردند. مقامات همچنین برنامه‌هایی را برای برگزاری راهپیمایی‌های موسوم به «هنگ جاودانه» که در آن افرادی که عکس‌های جانبازان یا اعضای خانواده‌شان را که در جنگ جهانی دوم جان باخته‌اند، حمل می‌کنند، کنار گذاشته‌اند.

با این حال، برخی گمانه‌زنی کردند که دلیل لغو راهپیمایی‌های هنگ جاویدان این واقعیت بود که روس‌ها ممکن است پرتره‌هایی از بستگانی را که در اوکراین جان باخته‌اند به آن راهپیمایی‌ها بیاورند، که نشان‌دهنده میزان تلفات روسیه در درگیری طولانی است.

روسیه موشک های کروز را در سراسر اوکراین پرتاب می کند

روسیه طی شبانه روز سه شنبه، ساعاتی پیش از آغاز جشن های روز پیروزی در مسکو، رگبار موشک های کروز را به سوی اوکراین پرتاب کرد.

نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که نیروهای کرملین 25 موشک – هشت موشک کروز کالیبر و 17 موشک از هواپیماهای استراتژیک – را در طول شب در موجی از حملات در سراسر اوکراین پرتاب کردند و افزودند که پدافند هوایی این کشور با موفقیت 23 فروند از آنها را منهدم کرده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام