وو چی وای ، رئیس بزرگترین حزب طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ می گوید که مبارزه با دموکراسی نیاز به بازنگری دارد

از زمان اعتراضات جنبش چتر در سال 2014 ، فعالان طرفدار دموکراسی خواهان دموکراسی بیشتر بوده و چین را به قول خود متعهد کردند که به مردم اجازه می دهد آزادانه به رهبر خود رای دهند.

وو چی وای ، رئیس بزرگترین حزب طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ می گوید که مبارزه با دموکراسی نیاز به بازنگری دارد

وو چی وای ، قانونگذار طرفدار دموکراسی ، در مصاحبه ای در دفتر خود در شورای قانونگذاری در هنگ کنگ در 19 نوامبر 2020 مکث کرد. AP

هنگ کنگ: وقتی وو چی وای ، رئیس بزرگترین حزب طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ ، تصمیم به گذراندن دوره طولانی مدت در مجلس قانونگذاری این شهر گرفت ، وی انتظار نداشت که دو ماه بعد استعفا دهد.

پس از نزدیک به سه دهه در سیاست ، وو 58 ساله روز دوشنبه استعفا می دهد. همه 15 قانونگذار در اردوگاه طرفدار دموکراسی برای اعتراض به قطعنامه پکن در اوایل ماه نوامبر که منجر به رد صلاحیت چهار نفر از همکارانشان شد ، استعفای خود را مناقصه کردند.

این استعفا ها در هنگامه هنگ کنگ اتفاق افتاد ، زیرا پکن کنترل شهر نیمه مستقل را تقویت می کند. فعالان می گویند که چین در حال محدود کردن آزادی هایی است که هنگ کنگ را از سرزمین اصلی متمایز می کند.

از زمان اعتراضات جنبش چتر در سال 2014 ، فعالان طرفدار دموکراسی خواهان دموکراسی بیشتر شده و چین را به قول خود متعهد کردند که به مردم اجازه می دهد آزادانه به رهبر خود رأی دهند.

سال گذشته معترضین طی ماهها تجمع ضد دولتی با پلیس درگیر شدند. تا حدی در پاسخ ، چین در ماه ژوئن با تحمیل قانون امنیت ملی که مخالفان را هدف قرار می دهد ، کنترل هنگ کنگ را سخت تر کرد.

از نظر وو ، ترک سیگار آخرین چاره بود. وی اظهار داشت که ماندن در وضعیت تغییر نخواهد کرد ، زیرا دولت طرفدار پکن مصمم بود سیاست هایی را به کار ببرد که اردوگاه طرفدار دموکراسی قادر به متوقف کردن آن نبود. وی گفت ، طرفداران دموکراسی خواهی باید در مورد چگونگی ادامه مبارزه خود که اکنون چیزهای زیادی تغییر کرده است ، بازنگری کنند.

وی گفت: “من به قول خود عمل کردم ، تا آخر جنگیدم.” آسوشیتدپرس در مصاحبه ای افزود که او امیدوار است کسانی که به او رأی داده اند تصور نکنند که این کار را بیهوده انجام داده اند.

وو ، كه به شخصيت دلباخته خود معروف بود ، غالباً در دفاع از دموكراسي سخنراني هاي پرشوري داشت. او اوایل سال جاری به جرم شرکت در یک مراقبت غیر مجاز در یادآوری جنایت خونین سال 1989 میدان تیان آن من در پکن دستگیر شد و بعداً نیز در ماه نوامبر به دلیل تحقیر و مداخله با سایر قانونگذاران هنگام درگیری در مجلس قانونگذاری در ماه مه.

وی گفت حامیان دموکراسی باید عزم خود را برای رسیدن به اهداف خود حفظ کنند ، حتی اگر چند دهه طول بکشد. وی اذعان کرد که هنوز مسیر پیش رو را نمی داند ، اما یادداشتی امیدوارکننده به نظر می رسد.

وی گفت: “من در حال بازی کاملاً جدید با توپ هستم.” “این یک منطقه خیالی جدید را برای تصور آینده باز می کند ، زیرا در گذشته من در یک مرز گیر کرده بودم که خسته ام می کرد.”

از نظر وو ، مبارزه برای دموکراسی طولانی و دشوار بوده است ، شبیه به یک فعالیت سیاسی که هم در انتخابات پیروز و هم شکست خورده است.

او دانشجوی اقتصاد در ایالات متحده بود که در سال 1991 تصمیم گرفت قبل از بازگشت به چین در 1997 برای مشاهده تغییرات از انتقال حاکمیت ، به هنگ کنگ – آن زمان مستعمره انگلیس – برگردد. وی در سیاست به عنوان دستیار قانونگذاری دندانهایش را قطع کرد و برای قانونگذار کنراد لام ، که بخشی از حزب طرفدار دموکراسی ، دموکراتهای متحد هنگ کنگ بود ، کار می کرد.

در سالهای پس از آن ، وو قبل از انتخاب در مجلس قانونگذاری شهر در سال 2012 در شوراهای شهرداری و منطقه ای خدمت می كرد. از سال 2016 ، وو ریاست حزب دموكرات – بزرگترین حزب سیاسی طرفدار دموكراسی در هنگ كونگ را بر عهده داشت.

استعفاهای دسته جمعی اندکی پس از آغاز تمدید بی سابقه یک ساله دوره قانونگذاری چهار ساله صورت گرفت. این به دنبال به تعویق افتادن انتخابات قانونگذاری بود ، مقامات با اشاره به موارد ایمنی عمومی به دلیل ویروس کرونا پاندمی.

اکثر قانون گذاران طرفدار دموکراسی از این اقدام به عنوان خلاف قانون اساسی انتقاد کردند اما در ابتدا تصمیم به ماندن در قوه مقننه گرفتند. سپس تصمیم رد صلاحیت چهار نفر از آنها صادر شد که وو آن را ناگهانی توصیف کرد ، هرچند غیرمنتظره نبود.

وی گفت: “(با) آخرین تصمیم ، دولت مرکزی به سادگی به همه در جهان می گوید كه …” در هنگ كنگ ، ما كنترل كامل داریم ، همه چیز تحت كنترل است. ” “بنابراین ، ما باید در مورد جنگ در آینده تجدید نظر کنیم.”

وو گفت اردوگاه طرفدار دموکراسی می تواند در انتخابات آینده شرکت کند ، تا حدی برای حفظ عزم برای دموکراسی ، اما وی با اشاره به رد صلاحیت های اخیر چهار همکارش خاطرنشان کرد که آنها ممکن است نتوانند در تمام مدت خود خدمت کنند.

وو با اشاره به جنگ برای دموكراسی در اتحاد جماهیر شوروی دهه ها پیش و اعتراضات در میدان تیان آنمن ، گفت: “تاریخ در یك چرخه تکرار می شود.”

وی گفت: “كلید اصلی این است كه چگونه در زمان آینده عزم خود را حفظ كنیم ، زیرا برای افراد آسان است كه در صورت عدم موفقیت تسلیم شوند.” “ممکن است لازم باشد 20 سال صبر کنیم و برخی ممکن است این دلسرد کننده باشد. اما … اگر به ارزش دموکراسی و آزادی اعتقاد داشته باشیم ، به مردم نیاز داریم که برای آن بجنگند. “

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.