پرسنل فنی ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل در مورد معامله غلات گفتگو می کنند

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت که نمایندگان ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل امروز برای بحث در مورد توافقی که اجازه صادرات غلات اوکراینی در دریای سیاه را می دهد، ملاقات خواهند کرد.

آنکارا در حال کار برای تمدید قراردادی است که در 18 مه منقضی می شود. به نقل از آکار، بیانیه وزارت دفاع ترکیه به نقل از آکار گفت، نشست روز جمعه فنی خواهد بود و هفته آینده با نشست معاونان وزیر پیگیری خواهد شد.

آکار گفت که تخلیه کشتی‌های با پرچم ترکیه و محموله‌های غلات از بنادر دریای سیاه به عنوان بخشی از این معامله مورد بحث قرار خواهد گرفت. ما به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که ابتکار غلات به شیوه‌ای سریع، ایمن و برنامه‌ریزی شده ادامه می‌یابد. ما از گفتگوها این تصور را گرفتیم که این تلاش ها نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

روسیه پس از رد ویزای روزنامه‌نگاران روسی برای سفر سازمان ملل به آمریکا، از آمریکا انتقاد کرد

نیروگاه هسته ای آکویو: فرصت ها و چالش های ترکیه

جنگ در اوکراین باعث شد که قیمت مواد غذایی در سال گذشته به بالاترین حد خود برسد و به بحران جهانی غذا کمک کند که همچنین به اثرات ماندگار بیماری همه گیر COVID-19 و عوامل آب و هوایی مانند خشکسالی مرتبط است.

سازمان ملل و ترکیه در ژوئیه سال گذشته در مورد آنچه به عنوان یک توافق بسته توصیف می‌شد میانجیگری کردند – از سرگیری ایمن صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه و تعهد سازمان ملل برای کمک به محموله‌های غلات و کود روسیه.

روسیه فهرستی از خواسته‌هایی دارد که می‌خواهد برای ادامه پیمان دریای سیاه برآورده شود، که به گفته سازمان ملل به مقابله با بحران جهانی غذایی که به دلیل جنگ مسکو در اوکراین تشدید شده است، کمک می‌کند.

اختلال در حمل و نقل غلات مورد نیاز برای رژیم های غذایی در مکان هایی مانند مصر، لبنان و نیجریه چالش های اقتصادی را تشدید کرد و کمک کرد میلیون ها نفر دیگر را به فقر یا ناامنی غذایی سوق دهد. مردم کشورهای در حال توسعه بیشتر پول خود را صرف مواد اولیه مانند غذا می کنند.

بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، این بحران باعث شد حدود 345 میلیون نفر با ناامنی غذایی مواجه شوند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام