پرهیز از اظهار نظرهای غیر ضروری در مورد نخست وزیر مودی، رئیس جمهور بایدن، نخست وزیر پاپوآ گینه نو به ملت می گوید

پرهیز از اظهار نظرهای غیر ضروری در مورد نخست وزیر مودی، رئیس جمهور بایدن، نخست وزیر پاپوآ گینه نو به ملت می گوید

جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه نو (در مرکز) از مفسران و مردم کشورش می‌خواهد از اظهارنظرهای غیرضروری درباره دیدارهای جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده (راست) و نارندرا نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند (چپ) در اواخر ماه مه خودداری کنند. رویترز

جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه نو از مفسران و مردم کشورش درخواست کرد: «از اظهارنظرها و کنایه های غیرضروری درباره دیدارهای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نارندرا مودی، نخست وزیر هند خودداری کنید».

ماراپه روز چهارشنبه گفت: «من می‌خواهم از همه مفسران پاپوآ گینه نو، چه در رسانه‌های اجتماعی و چه در رسانه‌های جریان اصلی، درخواست کنم که از اظهارنظرها و کنایه‌های غیرضروری درباره دیدارهای رئیس‌جمهور بایدن و نخست‌وزیر مودی خودداری کنند.»

جذابیت نخست وزیر پاپوآ گینه نو در پی افزایش تعداد نظرات، هم در رسانه های اجتماعی و هم در رسانه های جریان اصلی، قبل از دیدار رهبران جهانی صورت گرفت.

نارندرا مودی نخست وزیر و بایدن ماه آینده در پاپوآ گینه نو دیدار خواهند کرد

برای مقابله با نفوذ فزاینده چین، بایدن برای بازدید تاریخی از پاپوآ گینه نو

مودی، سفر بایدن به پاپوآ گینه نو

سفر بایدن به پاپوآ گینه نو (PNG) در اقیانوس آرام در 22 مه، در راه استرالیا برای اجلاس چهارگانه، همزمان با اولین دیدار نخست وزیر مودی از PNG در 21 تا 22 مه خواهد بود.

نخست وزیر هند همچنین در مسیر سفر خود به استرالیا برای دیدار چهارگانه از کشور جزیره ای اقیانوس آرام بازدید می کند.

اجلاس چهارگانه در 24 اردیبهشت برگزار می شود.

ماراپ پیشتر گفته بود که بایدن را هنگام دیدار آنها در واشنگتن در سال گذشته دعوت کرده بود و “بسیار مفتخر بود که به قول خود برای دیدار از کشورمان عمل کرد.”

بایدن با ماراپه دیداری دوجانبه داشته باشد و با ۱۸ تن از رهبران جزیره اقیانوس آرام مجمع جزایر اقیانوس آرام که همزمان برای مجمع همکاری جزایر هند و اقیانوس آرام (FIPIC) در پورت مورسبی خواهند بود، دیدار خواهد کرد.

دیدارهای مودی بایدن را بدیهی نگیرید

نخست وزیر ماراپه به مردم پاپوآ گینه نو گفت که «مجموعه چنین بازدیدهایی آسان نیست، زیرا پاپوآ گینه نو تنها کشور در منطقه هند و اقیانوس آرام نیست» که نخست وزیر مودی و بایدن می توانستند برای بازدید از آن انتخاب کنند، «به ویژه در زمانی مانند این”.

وی افزود: «رهبران ایالات متحده آمریکا و هند زمانی که می توانستند به راحتی به جای دیگری بروند ما را ملاقات کردند، بنابراین اجازه دهید به انتخاب آنها برای دیدار با ما احترام بگذاریم.

«اجازه دهید چنین بازدیدهایی را بدیهی ندانیم. نخست‌وزیر ماراپه گفت: من از همه مفسران در رسانه‌های اجتماعی و جریان اصلی درخواست می‌کنم که از استنباط‌های غیرضروری، به‌ویژه در مورد موضوعاتی که اطلاعات کمی از آنها دارید، خودداری کنند.»

“از مودی و بایدن استقبال مناسبی داشته باشید”

ماراپه گفت که مردم پاپوآ گینه نو باید قدردانی کنند که مودی و بایدن، رهبران دو اقتصاد بزرگ جهان، از این کشور دیدن کرده اند.

«پاپوآ گینه نو برای همه دوست و با هیچ‌کس دشمن باقی می‌ماند – سیاست اساسی که عمیقاً در زمان استقلال در سال 1975 توسط پانگو پاتی بود. ما با همه دوست هستیم و با هیچ‌کس دشمن هستیم، ما با همه کشورها روابط داریم. ماراپه گفت این روابط ارزشمند هستند.

هند یک کشور بزرگ است – یک نیروگاه اقتصادی جهانی – و برای PNG خوب است که ما با آنها رابطه خوبی داشته باشیم. هند در حال حاضر به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان رتبه بندی شده است و به رشد خود ادامه خواهد داد. وی افزود: ایالات متحده اقتصاد شماره 1 در جهان است.

بیایید از این رهبران جهانی و همچنین کسانی که از اقیانوس آرام هستند استقبال مناسبی داشته باشیم و اقامت آنها را به خاطره انگیزی تبدیل کنیم. ماراپه در پایان گفت: من از رئیس جمهور بایدن و نخست وزیر مودی برای این رای اعتماد عظیم به PNG تشکر می کنم.

پاپوآ گینه نو به طور مشترک با هند میزبان سومین دوره اجلاس سران مجمع همکاری جزایر هند و اقیانوس آرام (FIPIC) در پورت مورسبی، بین 21 تا 23 می 2023 خواهد بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام