پس از استعفای دومینیک راب، الیور داودن به عنوان معاون نخست وزیر بریتانیا منصوب شد

پس از استعفای دومینیک راب، الیور داودن به عنوان معاون نخست وزیر بریتانیا منصوب شد

دولت بریتانیا روز جمعه اولیور داودن را به عنوان معاون نخست وزیر معرفی کرد. رویترز

لندن: دولت بریتانیا روز جمعه اولیور داودن را به عنوان معاون نخست وزیر منصوب کرد و جایگزین دومینیک راب شد که اوایل روز پس از تحقیقات درباره ادعاهایی مبنی بر قلدری به همکارانش استعفا داد.

دومینیک راب به‌عنوان معاون نخست‌وزیر بریتانیا، هیچ اختیار رسمی نداشت، اما اغلب در صورت دوری از پارلمان یا ناتوانی نخست‌وزیر، ریشی سوناک را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌کرد.

الیور داودن در حال حاضر به عنوان وزیر دفتر کابینه در دولت سوناک فعالیت می کند. او پیش از این رئیس حزب محافظه کار بود، اما در ژوئن گذشته پس از دو شکست کوبنده حزب در انتخابات میان دوره ای از آن سمت استعفا داد.

در همین اطلاعیه، الکس چالک، قانونگذار به عنوان وزیر دادگستری جدید منصوب شد، سمتی که قبلاً در اختیار دومینیک راب بود.

استعفای راب به یک تغییر کوچک در کابینه بریتانیا انجامید و الکس چالک، وزیر سابق وزارت دفاع، جایگزین او به عنوان وزیر دادگستری شد. انتصاب چالک در روز جمعه، نماینده مجلس چلتنهام را به یازدهمین فردی که از زمان به قدرت رسیدن محافظه کاران در بریتانیا در سال 2010 به عنوان وزیر دادگستری منصوب شد، تبدیل کرد.

نخست وزیر ریشی سوناک که پیش از این مورد انتقاد قرار گرفت به دلیل عدم اخراج معاونش علیرغم تحقیقات مداوم در مورد رفتار او با زیردستان و مقامات، استعفای راب را در اوایل روز با آنچه که او “غمگینی بزرگ” خواند، پذیرفت.

راب، که به عنوان متحد سرسخت سوناک هندی الاصل شناخته می شد، اوایل روز در مقالات خود با پذیرش یافته های تحقیقاتی که توسط آدام تولی کی سی انجام شد، نوشت. استعفای او ضربه بزرگی به سوناک وارد کرد که اکنون باید به سؤالات مهم درباره قضاوتش در اجازه دادن به راب برای ادامه پست خود پاسخ دهد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام