پس از فراخوان وزارت فناوری اطلاعات هند، واتس اپ قصد دارد از هوش مصنوعی برای مقابله با تماس های کلاهبرداری استفاده کند

پس از فراخوان وزارت فناوری اطلاعات هند، واتس اپ قصد دارد از هوش مصنوعی برای مقابله با تماس های کلاهبرداری بین المللی استفاده کند

پس از فراخوانی از سوی وزیر فناوری اطلاعات، راجیو چاندراسخار، واتس‌اپ فاش کرد که از هوش مصنوعی و ML برای از بین بردن تماس‌گیرندگان کلاهبرداری بین‌المللی استفاده می‌کنند و به زودی امیدوارند که حوادث را حداقل به نصف کاهش دهند.

در پاسخ به افزایش تماس‌های هرزنامه از شماره‌های بین‌المللی، اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ برای رفع این مشکل اقدام می‌کند. وزارت امور فناوری اطلاعات، به نمایندگی از راجیو چاندراسخار، اعلام کرده است که قصد دارد در مورد این موضوع اطلاعیه ای به واتس اپ ارسال کند.

افزایش وقوع این تماس‌های هرزنامه بر تعداد قابل‌توجهی از کاربران هندی واتس‌اپ تأثیر گذاشته است، با توجه به پایگاه کاربری عظیم این برنامه که بیش از 500 میلیون نفر در هند است.

وزیر فناوری اطلاعات می‌گوید بر عهده پلتفرم‌ها است
در طی یک رویداد، وزیر فناوری اطلاعات اتحادیه، راجیو چاندراسخار، بر اهمیت مسئولیت پذیری پلتفرم هایی مانند واتس اپ برای تضمین باز بودن، اعتماد، ایمنی و پاسخگویی به شهروندان دیجیتالی که به آنها خدمت می کنند تأکید کرد.

مقالات مرتبط

آی تی

وزارت فناوری اطلاعات در مورد تماس‌های بین‌المللی هرزنامه به واتس‌اپ اطلاعیه ارسال می‌کند: راجیو چاندراسخار

آی تی

کلاهبرداری واتس اپ: تماس های فریبنده و پیام های شماره های بین المللی که کاربران هندی را هدف قرار می دهند، افزایش یافته است

دولت موضوع تماس‌های اسپم با کاربران هندی واتس‌اپ از شماره‌های بین‌المللی ناشناس را مورد توجه قرار داده و تصمیم گرفته است که اطلاعیه‌ای به واتس‌اپ ارسال کند. وزیر فناوری اطلاعات جوان راجیو چاندراسهکار تاکید کرده است که پلتفرم های دیجیتال مسئولیت ایمنی کاربران را بر عهده دارند.

همچنین بخوانید: کلاهبرداری واتس‌اپ: تماس‌های دروغین و پیام‌های شماره‌های بین‌المللی که کاربران هندی را هدف قرار می‌دهند شاهد افزایش هستند

وزیر چاندراسخار در ادامه اظهار داشت که دولت متعهد به رسیدگی به هرگونه سوء استفاده یا نقض حریم خصوصی کاربران است و آنها به هر نمونه پاسخ خواهند داد.

اظهارات وزیر با توجه به افزایش اخیر تماس‌های اسپم توسط کاربران واتس‌اپ قابل توجه است. بسیاری از کاربران ناامیدی خود را در توییتر ابراز کرده اند و خاطرنشان کرده اند که بخش قابل توجهی از این تماس ها از کدهای کشور مرتبط با اندونزی (62+)، ویتنام (+84)، مالزی (+60)، کنیا (+254) و اتیوپی ( +251).

چاندراسخار همچنین روز چهارشنبه در توییتی نوشت که دولت این ادعا را بررسی خواهد کرد که واتس اپ به میکروفون های کاربران گوشی های هوشمند در زمانی که از گوشی ها استفاده نمی شود دسترسی دارد.

همچنین بخوانید: “واتس اپ را نمی توان اعتماد کرد”: ایلان ماسک از برنامه پیام رسانی به دلیل “ویژگی مخفی” نگران کننده آن انتقاد کرد.

او همچنین گفت که دولت در حال بررسی ارائه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها در مورد مجوزهایی است که باید برای برنامه‌های از پیش بارگذاری شده فعال شوند.

واتس اپ به نظرات وزارت فناوری اطلاعات پاسخ می دهد
در پاسخ به نگرانی‌ها و اطلاعیه‌های دولت، واتس‌اپ متعلق به متا بیانیه‌ای صادر کرده و تعهد خود را به ایمنی و حریم خصوصی کاربران اعلام کرده است. این پلتفرم تاکید می کند که محافظت از کاربر برای متا و واتس اپ اولویت اصلی است. آنها هدف دولت را برای ایمن نگه داشتن کاربران و همسویی آنها با این هدف را تأیید می کنند.

همچنین بخوانید: وزارت فناوری اطلاعات برای ارسال اخطاریه به واتس‌اپ در مورد تماس‌های هرزنامه بین‌المللی: Rajeev Chandrasekhar

سخنگوی واتس اپ بر تعهد این پلتفرم به ایمنی کاربر تاکید می کند و بر رهبری آن در میان سرویس های رمزگذاری شده سرتاسر تاکید می کند. آنها به موضوع تماس های کلاهبرداری بین المللی می پردازند و آن را تاکتیک جدیدی توصیف می کنند که توسط بازیگران بدخواه به کار گرفته شده است. این کلاهبرداران با برقراری تماس‌های بی‌پاسخ، کاربران کنجکاو را ترغیب می‌کنند تا تماس یا پیام را برگردانند و در نهایت قربانی کلاهبرداری می‌شوند.

بیانیه واتس اپ تعهد خود را برای مبارزه با چنین کلاهبرداری ها و تضمین ایمنی کاربران در این پلتفرم تایید می کند.

واتس اپ از هوش مصنوعی و ML برای دنبال کردن تماس گیرندگان هرزنامه استفاده می کند
واتس اپ با برجسته کردن ابزارهایی که از قبل به کاربران ارائه می دهد، مانند امکان مسدود کردن و گزارش دادن کلاهبرداران، که به جلوگیری از تماس بیشتر از سوی آنها کمک می کند، به موضوع افزایش تماس های اسپم پاسخ داده است. به منظور مبارزه با افزایش تماس‌های هرزنامه، واتس‌اپ از فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) استفاده می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است که با اجرای این سیستم های اصلاح شده، آنها انتظار دارند نرخ تماس های هرزنامه را حداقل تا 50 درصد کاهش دهند. این بدان معناست که اگرچه تعداد قابل توجهی از کاربران ممکن است در حال حاضر تماس‌های هرزنامه را دریافت کنند، اما این شرکت فعالانه در تلاش است تا این مشکل را برطرف کرده و به حداقل برساند.

واتس اپ به سرعت سیستم های هوش مصنوعی و ML خود را برای مقابله موثر با مشکل تماس های هرزنامه ارتقا داده است. سخنگوی این شرکت ابراز اطمینان کرد که اقدامات اجرایی جدید منجر به کاهش قابل توجهی در نرخ تماس های هرزنامه خواهد شد. واتس اپ به بهبود مستمر ایمنی کاربران متعهد است و به کاربران خود اطمینان می دهد که به طور خستگی ناپذیر برای ایجاد یک تجربه ایمن و محافظت شده برای همه تلاش می کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام