پس ۱۰۸۰pوضوح عمودی یک تلویزیون است

درواقع این کابل جایگزینی برای کابلهای (AV) با سه سیم جداگانه است.طول کابل HDMI کینت، 1500 سانتیمتر و مناسب برای دستگاههایی است که از این درگاه پشتیبانی میکنند.از مهمترین ویژگی های کابل های HDMI کینت میتوان به امکان اتقال تصویر با وضوح بیشتر از 1080P، پشتیبانی از رزولوشن 2160P، پشتیبانی از فرمت 3D و 4K و 36 ماه گارانتی طلایی آن اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گارانتی رسمی توسن سیستم و شرایط ضمانت این شرکت می توانید با پشتیبانی به فی در ارتباط باشید. جهت خرید محصول و مشاهده مشخصات و لیست کامل محصولات وی نت به فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی به فی مراجعه نمایید تا بیشتر با محصولات این برند محبوب آشنا شوید. در تصویر پایین تفاوت 4K ،FULL HD ،HD را از نظر کابل hdmi پوست ماری رزولوشن مشاهده نمایید. این کابل در واقع قدیمیترین استانداردی است که هنوز هم در بسیاری از تجهیزات کامپیوتری یافت میشود. کابل HDMI دارای یک پورت رابط با ۱۹ پین است و تمام دیتایی که از آن عبور میکند غیر فشرده، اما رمز شده است.

HDMI یک نوع پورت ارتباطي است كه قابليت انتقال تصوير و صدا با كيفيت بالا را فقط با استفاده از يك كابل به كاربران ارائه میدهد. کابلهای HDMI به خاطر اینکه میتوانند انتقال همزمان صدا و تصویر را با کیفیت بالا فراهم کنند و نصب و استفاده راحتی دارند، محبوب و موردتوجه کاربران هستند. امروزه این کابلها به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند و بیشتر در دستگاههای قدیمی استفاده میشوند، چراکه به طور گستردهای توسط کابلهای «DVI» و «HDMI» جایگزین شدهاند. با به کار بردن انواع تبدیل HDMI میتوان از افزایش دهنده و تقویت کننده برای رفتن بیشتر نیز استفاده کرد. در طول سال های متمادی انواع مختلفی از کابل ها معرفی شده اند و نوع اتصال فیزیکی آنها ثابت مانده اند؛ گرچه کابل های اچ دی ام آی به روز شده اند اما باید توجه داشت که هر نوع با نسخه های قبلی سازگار است. در حال حاضر کابل HDMI وی-نت ورژن v1.4 به طول 1.5 متر برای انتقال تصاویر 3 بعدی Full HD طراحی شده است، در حالی که در اکثر دوربین های جدید حداکثر 24fps فیلمبرداری می شود.

کابل HDMI «اسکار» 15 متر طول دارد. مشخصات کابل مخصوص این استاندارد تنها در ابعاد پنج متری ساده بیان میشود و دو کانکتور فول و مینی هم وجود دارند. در حال حاضر ، پنج نوع مشخصات وجود دارد که جدیدترین آنها در پایان سال 2017 منتشر شد. با توجه به متراژ این کابل برای مصارفی با فاصله نسبتا طولانی برای شرکت ها یا مواقعی که کاربر نیاز به استفاده در فاصله زیاد از دو دستگاه را دارد استفاده می شود. اما کابل acer اورجینال با 10 متر طول از پهنای باند متفاوتی پشتیبانی میکند و به عنوان مثال هیچکدام از نسخههای فعلی HDMI قادر به انتقال اطلاعات تصویر در رزولوشن 4K به صورت واقعی نیستند. این کابل دارای سه پورت جداگانه است یعنی یک کانکتور نری HDMI به عنوان خروجی صدا و تصویر و یک پورت لایتینگ و یک پورت مادگی USB است و با بهره گیری از این سه پورت میتوان همزمان هم موبایل را شارژ کرد و هم تصاویر و ویدیوها را با کیفیت بالا 1080p را از گوشی موبایل و تبلت به تلویزیون انتقال داد.

مهم ترین مزیت استفاده از کابل HDMI وی-نت ورژن v1.4 به طول 1.5 متر در سرعت انتقال داده بین نمایشگر و یک کامپیوتر با بالاترین سرعت(۵ گیگابایت در ثانیه) است که اجازه نمایش تصاویر با شفافیت و وضوح بسیار بالا را می دهد. طول این کابل ۳ متر است و در هر دو طرف دارای کانکتور HDMI است. کابل HDMI آمازون بیسیکس High Speed طول 3 متر برای انتقال صدا و تصاویر ساخته شده است. کابل اچ دی ام ای 15 متری ، محصول شرکت فیلیپس می باشد که برای ساخت این کابل از یک رویه با جنس abs نرم و قابل انعطاف استفاده شده است. اولین مسأله که کاربردیتر هم است، سازماندهی کنترلرهای CEC با استفاده از یک دستور کنترلی است. نتیجه کیفیت صدا و تصویر است که به اصل وفادار است. اگر علامت تجاری تنها روی بته بندی باشد و روی محصول اثری از علائم تجاری نباشد مطمئن باشید که آن محصول غیر اصل است. بنابراین مدل «HDTV CABLE 15M» از سری محصولات اسکار بهترین گزینه برای انتقال و به اشتراک گذاشتن تصاویر روی نمایشگرها، کامپیوتر، دستگاه Blu-ray، کنسولهای بازی و دیگر دستگاههای از این قبیل خواهد بود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کابل hdmi شیائومی.