پوتین و زلنسکی قصد دارند عزم سربازان را تقویت کنند و از سربازان در چندین منطقه بازدید کنند

پوتین و زلنسکی قصد دارند عزم سربازان را تقویت کنند و از سربازان در چندین منطقه بازدید کنند

در این عکس ارائه شده توسط دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین، رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی با سربازان در موقعیتی در آودیوکا، منطقه دونتسک، اوکراین گفتگو می کند. دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین از طریق AP

کیف، اوکراین: مقامات روز سه‌شنبه گفتند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آخرین سفر خود را به مکان‌های نزدیک به خط مقدم انجام داده است، در حالی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از پست‌های فرماندهی سربازان خود در اوکراین برای دومین بار در دو ماه گذشته بازدید کرد.

این سفرها، که در روزهای مختلف و در چندین منطقه انجام شد، با هدف تقویت عزم سربازان در حالی که جنگ به ماه چهاردهم خود نزدیک می شود و کیف برای یک ضد حمله احتمالی با تسلیحات ارائه شده توسط غرب آماده می شود.

پوتین در ویدئویی از کرملین که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد نشان داده شد که با هلیکوپتر به پست فرماندهی نیروهای روسیه در منطقه خرسون در جنوب اوکراین می رسد و قبل از پرواز به سمت مقر گارد ملی روسیه در استان لوهانسک در شرق اوکراین می رسد. ملت به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این دیدارها روز دوشنبه انجام شد.

پوتین با پوشیدن کت و شلوار تیره در جلسات توجیهی همراه با برنج نظامی خود در هر دو ایستگاه شرکت کرد. مکان‌های مقر نظامی فاش نشد و ارزیابی نزدیکی آنها به خط مقدم غیرممکن بود. همچنین امکان تایید مستقل صحت ویدیو وجود نداشت.

به گفته دفتر وی، زلنسکی در آخرین سفر خود در روز سه شنبه از نیروهای خود در آودیوکا، شهری در شرق استان دونتسک که در آن درگیری های شدیدی در حال وقوع است، بازدید کرد. او گزارش های دست اول نبرد را شنید و جوایزی اهدا کرد.

زلنسکی ماه گذشته به سرتاسر کشور سفر کرد، اغلب با قطار، و سفرهای او به مناطقی که بار تهاجم تمام عیار روسیه را متحمل شده بودند، سرعت بیشتری گرفت. مشابه پوتین، اوکراینی معمولاً سفرهای دوران جنگ خود را تا زمانی که منطقه‌ای را ترک نکرده است، علنی نمی‌کند.

در حالی که پوشش رسمی سفر پوتین او را در بیشتر محیط‌های رسمی و تشریفاتی نشان می‌داد، عکس‌های منتشر شده توسط دفتر زلنسکی نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور اوکراین با سربازان سلفی می‌گیرد، با آنها کیک می‌خورد و از لیوان‌های کاغذی می‌نوشد.

جنگ روسیه در اوکراین در بحبوحه نبردهای شدید در شرق، به ویژه در اطراف شهر باخموت استان دونستک، که به مدت 8 ماه و نیم شاهد طولانی ترین و خونین ترین نبرد تاکنون بوده است، تا حد زیادی به بن بست رسیده است.

استان‌های خرسون، لوهانسک، دونتسک و زاپوریژژیا در ماه سپتامبر به‌طور غیرقانونی به روسیه ضمیمه شدند و در پی همه‌پرسی‌های محلی که اوکراین و غرب آن‌ها را ساختگی دانستند، به روسیه پیوستند. میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در انتقاد شدید از سفر پوتین، او را به “تحقیر” و نویسنده “قتل های دسته جمعی” در جنگ متهم کرد.

چه در آن زمان و چه در حال حاضر، بخش‌های بزرگی از دونتسک، خرسون و زاپوریژژیا و همچنین برخی از مناطق استان لوهانسک تحت کنترل اوکراین باقی مانده‌اند. در ماه نوامبر، نیروهای روسیه مناطقی را در استان خرسون، از جمله پایتخت همنام منطقه، واگذار کردند.

در همین راستا، دنیس پوشیلین، فرماندار منصوب شده از سوی مسکو در بخش اشغالی استان دونتسک، به مینسک، پایتخت بلاروس رفت و از رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو، متحد پوتین، قول حمایت گرفت.

تحلیلگران گفتند که دیدار پوشیلین احتمالاً مورد تأیید کرملین بوده و به دنبال یادآوری احتمال پیوستن بلاروس به روسیه در جنگ به کیف بود.

والری کاربالویچ، تحلیلگر سیاسی بلاروسی، در مصاحبه ای تلفنی گفت: کرملین مینسک را مجبور می کند که فعالانه تر در جنگ شرکت کند تا با تهدید به پیوستن بلاروس به اوکراین فشار بیاورد. واضح است که سفر پوشیلین به مینسک با سفر پوتین به مناطق اشغالی اوکراین همگام بوده و هدف آن نشان دادن این است که تهدید بلاروس از بین نرفته است.

پوتین در جریان بازدیدهای خود عید پاک ارتدکس را که یکشنبه جشن گرفته شد به بخش های نظامی تبریک گفت و نمادهایی را به آنها اهدا کرد. پوتین در صحبت با افسران ارشد در مقر خرسون، یک کپی از یک نماد ارتدکس را به آنها داد که به گفته او متعلق به یک ژنرال روسی قرن نوزدهمی است.

افسران ارشد حاضر در جلسات منعکس کردند که کدام یک در حال حاضر به نفع پوتین هستند. سرهنگ ژنرال میخائیل تپلینسکی، رئیس نیروهای هوابرد روسیه، از جمله ژنرال های ارشد در پایگاه خرسون بود.

تپلینسکی، یک افسر حرفه ای که از ستوان به سمت رئیس شاخه نظامی نخبه رسید، به دلیل محبوبیت در میان سربازانش مشهور است. با این حال، در پاییز گذشته، در میان درگیری با نیروهای نظامی، او به طور موقت از سمت خود برکنار شد. او در این سال به کار خود بازگردانده شد و ملاقات او با پوتین نشان داد که او دوباره به نفع خود است.

سرهنگ ژنرال الکساندر لاپین، افسر ارشدی که در منطقه لوهانسک از پوتین استقبال کرد، نیز پس از متهم شدن به عقب‌نشینی عجولانه روسیه از بخش‌هایی از استان خارکف در مواجهه با یک اوکراینی، از وظایف خود به عنوان افسر فرماندهی در شمال شرق اوکراین برکنار شد. ضد حمله در سپتامبر لاپین بعداً به عنوان رئیس ستاد نیروی زمینی معرفی شد و ملاقات او با پوتین نشان داد که او از اعتماد رئیس جمهور برخوردار است.

سفرهای پوتین در حالی انجام شد که اوکراین در حال تدارک یک ضد حمله جدید برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی است. ماه گذشته، او از بندر ماریوپل که تحت کنترل روسیه است در دریای آزوف بازدید کرد. این شهر پس از دو ماه درگیری شدید در ماه می 2022 به تصرف نیروهای روسی درآمد.

مقامات اوکراینی گفته‌اند که در حال تخلیه نیروهای روسیه در شرق اوکراین هستند و در عین حال برای یک ضد حمله آماده می‌شوند. زلنسکی استدلال کرده است که اگر روسیه بخموت را تصرف کند، می‌تواند به پوتین اجازه دهد تا حمایت بین‌المللی از توافقی را آغاز کند که اوکراین را ملزم به مصالحه برای پایان دادن به جنگ می‌کند.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت آسوشیتدپرس که متحدان اوکراین به دولت کمک می‌کنند تا مواد مورد نیاز برای ضدحمله، از جمله خودروهای زرهی سنگین و مهمات را جمع‌آوری کند.

در همین حال، به گفته دفتر زلنسکی، حداقل سه غیرنظامی بین دوشنبه تا سه شنبه در اوکراین کشته و 11 نفر زخمی شدند. این دفتر گفت که بیشتر تلفات در دونباس، منطقه شرقی متشکل از استان های لوهانسک و دونتسک رخ داده است. بر اثر شلیک توپخانه در شهر خرسون شش نفر زخمی شدند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام