پیتا لیمجارونرات، پدر مجرد و فارغ التحصیل هاروارد که احتمالاً نخست وزیر می شود کیست؟

تایلند در حال تغییر است. یک تغییر بزرگ پس از به صندوق انداختن آخرین رای خود در روز یکشنبه (14 مه)، شمارش آرا آغاز شد و نتایج نشان می دهد که رای دهندگان تایلندی خواهان تغییر هستند – آنها دولت مورد حمایت ارتش را رد کرده اند. صبح روز دوشنبه (15 مه)، شمارش آرا نشان داد که احزاب مخالف، حزب حرکت به جلو (MFP) و حزب فیو تای بیشترین کرسی ها و بیشترین سهم از آرای مردمی را در انتخابات این کشور به دست آورده اند.

بر اساس آخرین شمارش، حزب مترقی MFP و حزب پوپولیست فیو تای با 99 درصد آرا شمارش شده بسیار جلوتر بودند. طبق یک الجزیره بر اساس گزارش، پیش بینی می شود که آنها 286 کرسی از 500 کرسی را به دست آورند، اما در مورد توانایی آنها برای تشکیل دولت تردید وجود دارد زیرا 250 نماینده منصوب شده توسط ارتش در مجلس علیا نیز به نخست وزیر رای می دهند.

داده های کمیسیون انتخابات نشان داد که در حالی که MFP در مجموع 148 کرسی به دست آورده بود – 113 کرسی مستقیماً انتخاب شده و 35 کرسی از لیست حزب، حزب Pheu Thai به رهبری Paetongtarn Shinawatra در مجموع 138 کرسی – 111 کرسی مستقیم و 27 کرسی از حزب را به دست آورده است. لیست حزب

مقالات مرتبط

عزیزم

نوزادی که به دنیا آمد، او اکنون قصد دارد نقش نخست وزیر تایلند را بر عهده بگیرد: Paetongtarn Shinawatra کیست؟

عزیزم

تایلند امروز رای می دهد: آیا می تواند سلطه سلطنت را بر قدرت بشکند؟

رهبر MFP، که تنها در سال 2020 تشکیل شد، پیتا لیمجارونرات با شمارش آرا به وجد آمد. او در گفت و گو با رسانه ها گفت: “احساس انگیز!”

وی افزود: آنچه به مردم وعده داده ایم پس از انتخابات نیز ثابت قدم خواهیم بود.

این مرد 42 ساله اعلام کرد که “درها” را بر روی هر گونه شانس احزاب مورد حمایت ارتش برای تشکیل دولت بسته است و گفت که به دنبال گفتگو با حزب شیناواترا برای تشکیل ائتلاف خواهد بود.

ما نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم که دقیقاً این رهبر 42 ساله کیست که وعده تغییر در پادشاهی و سرنگونی نخبگان قدرتمند سلطنتی-نظامی را داده است.

ظهور Pita Limjaroenrat

Limjaroenrat متولد 5 سپتامبر 1980 دارای یک شجره سیاسی است. او برادرزاده پادونگ لیمجارونرات، از دستیاران نزدیک تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق است. علاوه بر این، پدر مرحومش پونگساک مشاور وزارت کشاورزی بود.

پس از اتمام تحصیلات ابتدایی خود در بانکوک، برای تحصیل دوم خود به نیوزلند نقل مکان کرد و بعداً اولین دانش آموز تایلندی شد که بورسیه دانشجویی بین المللی از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

در سال 2006، زمانی که پدرش درگذشت، بانکداران تنها چهار ماه به او فرصت دادند تا شرکت پر بدهی خانواده‌اش را نجات دهد. در سن 25 سالگی، نه تنها شرکت پدر مرحومش – مدیر عامل Agrifood – را نجات داد، بلکه آن را به یکی از تولیدکنندگان برتر آسیایی روغن سبوس برنج تبدیل کرد.

او همچنین در شرکت های بین المللی از جمله مریل لینچ فاترا و گروه مشاوره بوستون کار می کرد.

در سال 2019 بود که او به عنوان نامزد حزب آینده به جلو وارد سیاست شد. با این حال، هنگامی که حزب آینده به جلو منحل شد، او به عنوان رهبر حزب حرکت به جلو انتخاب شد.

همچنین بخوانید: چرا علف هرز در انتخابات عمومی تایلند در کانون توجه قرار گرفته است؟

تکان دادن سیاست تایلند

Limjaroenrat به دلیل تصویر تمیز خود و سخنران ساده، صریح و بی‌معنای خود به سرعت توانسته محبوبیت خود را در بین مردم تایلند به دست آورد. در واقع، محبوبیتی که او از آن برخوردار است می تواند با محبوبیت هر ستاره پاپ در سراسر جهان رقابت کند.

ظهور لیمجارونرات در سیاست نیز در زمانی رخ داد که جنبشی در حال شکل گیری بود. مردم در واکنش به حکم دادگاه قانون اساسی مبنی بر انحلال Future Forward در خیابان ها اعتراض خود را آغاز کرده بودند. در پایان سال 2020، این به تظاهرات بزرگ جوانان تبدیل شد که خواستار استعفای نخست وزیر و رهبر کودتای نظامی 2014 پرایوت چان اوچا و بازنویسی قانون اساسی بودند.

پدر مجرد فارغ التحصیل هاروارد و ستاره راک سیاسی پیتا لیمجارونرات احتمالا نخست وزیر جدید تایلند خواهد شد.
عکس فایل: پیتا لیمجارونرات، رهبر حزب حرکت رو به جلو، طرفدارانی شبیه ستاره های راک در تایلند به دست آورده است. مردم رویکرد صریح او و سخنران بیهوده او را دوست داشتند. تصویر فایل/رویترز

سپس، در اقدامی که ملت را شوکه کرد، معترضان همچنین شروع به درخواست برای اصلاح نظام سلطنتی کردند و تابوی دیرینه در مورد انتقاد نکردن از خانواده سلطنتی تایلند را شکستند.

لیمجارونرات گفت که این رویدادها میراثی از خشم به جا گذاشت که رأی حرکت رو به جلو را به حرکت درآورد.

Limjaroenrat در طول مبارزات انتخاباتی خود چشم اندازی از یک تایلند تغییر یافته ارائه کرده است. صحبت کردن با صدای آمریکا تایلندیاو گفت که کشوری را دیدم که چرخه کودتاهای نظامی سرانجام به پایان خواهد رسید. علاوه بر این، او یک وقفه هفت ساله را پیشنهاد کرد تا یک افسر نظامی پس از پایان خدمت بتواند وارد سیاست شود.

وی گفت که قانون اساسی جدید باید توسط مردم تدوین شود که در آن بندهایی از حمایت کارمندان دولتی از کودتا جلوگیری می کند و رهبران کودتا را معافیت نمی دهد. حزب او همچنین از ارائه مزایای رفاهی از کمک هزینه مراقبت از کودکان برای حمایت مالی از سالمندان به ارزش نزدیک به 20 میلیارد دلار صحبت کرده است.

پدر مجرد – او در سال 2019 از بازیگر تلویزیون چوتیما تیپانارت طلاق گرفت – لیمجارونرات همچنین دخترش را به نمایش گذاشت و او را پس از سخنرانی روی صحنه آورد که باعث خوشحالی جمعیت شد.

پدر مجرد فارغ التحصیل هاروارد و ستاره راک سیاسی پیتا لیمجارونرات احتمالا نخست وزیر جدید تایلند خواهد شد.
رهبر حزب حرکت رو به جلو، پیتا لیمجارونرات، قول داده است تایلند را غیرنظامی کند. او همچنین قول داده است که قانون سلطنتی افترا را اصلاح کند. تصویر فایل/رویترز

راز موفقیت او

Limjaroenrat می تواند بیشتر موفقیت خود را در نظرسنجی ها به رای دهندگان جوان نسبت دهد که به او اعتقاد دارند. پروفسور Siripan Nogsuan Sawasdee از دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه Chulalongkorn بانکوک گفت: ABC News حدود 60 تا 70 درصد از نسل جوان حرکت رو به جلو را به دلیل سیاست‌های آن ترجیح می‌دهند – غیرنظامی کردن، تمرکززدایی، و انحصار زدایی از تایلند.

حزب حرکت رو به جلو نیز وعده اصلاح قانون افترا در سلطنت را می دهد.

پروفسور سیریپان گفت: «به نظر می رسد پیتا، رهبر حزب، الگوی نسل جوان باشد. او ظاهر خوبی دارد و به خوبی پیام خود را به مردم منتقل می کند.”

از زمان حضورش در ایالات متحده، او همچنین اهمیت رسانه های اجتماعی را دید و از آن در حین تبلیغات انتخاباتی به نفع خود استفاده کرد. اخبار صدای آمریکا گزارش داد که درک پیتا از اهمیت ایجاد یک پایگاه آنلاین از همراهی با همکلاسی های آمریکایی خود که در کمپین اوباما داوطلب شده بودند، ناشی می شود.

پدر مجرد فارغ التحصیل هاروارد و ستاره راک سیاسی پیتا لیمجارونرات احتمالا نخست وزیر جدید تایلند خواهد شد.
حزب مترقی پیتا لیمجارونرات در میان رای دهندگان جوان محبوب است. اما راه پیش رو برای او آسان نخواهد بود. AP

کار سختی برای Limjaroenrat

حتی اگر حزب او ممکن است بیشترین کرسی ها را به دست آورده باشد، راه پیش رو برای لیمجارونرات آسان نیست. اول از همه، او باید به دنبال ائتلاف با حزب فیو تای شیناواترا باشد.

زاخاری ابوزا، یک تحلیلگر سیاسی، گفت رویترز“احتمال دارد اراده مردم دوباره خنثی شود. من فقط نمی بینم که سنا به اراده مردم احترام بگذارد. آنها به وجود آمدند و منصوب شدند تا یک کار را انجام دهند، حفظ تسلط محافظه کاران-سلطنت بر سیاست.

من هیچ راهی رو به جلو برای ائتلاف 376 کرسی طرفدار دموکراسی که برای غلبه بر رأی سنا به نخست وزیری لازم است، نمی بینم.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام